ရခိုင္႐ိုးရာပံုျပင္မ်ား အဆက္

ရခိုင္ဒ႑ာရီ ပံု၀တၳဳမ်ား၌ "ကလူတတ္ပြဲေတာ္" ကင္းပၿပီးလွ်င္ ပံု၀တၳဳအႏိုင္အထ ေျပာေဟာေလ့ရွိခ့ဲေၾကာင္း ကိုလည္း ေတြ႔ရေပသည္။

ထိုပံုျပင္အရ ရခိုင္လူမ်ဳိးတို႔၏ ၀တၳဳေျပာေဟာမွဳ၌ ေရွးဒ႑ာရီ ေခတ္ကပင္ ရွိခ့ဲေၾကာင္း အေထာက္အထား လည္း ျဖစ္ေပသည္။

ေရွးအခါက ရကၡပူရျပည္သွ်င္ ရခိုင္မင္းတစ္ပါး ရွိေလသည္။ ထိုမင္းသည္ ႏွစ္စဥ္မျပတ္ နန္းေတာ္ရင္ျပင္၌ ည လသာသာအခ်ိန္မွာ ပံု၀တၳဳေဟာေျပာပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။ ထိုပြဲကုိ "ကလူတတ္ပြဲေတာ္" (ကာႏူ တတ္ပြဲလည္းဟူ)ဟု ေခၚဆိုသည္။ ထိုကလူတတ္ပြဲေတာ္သို႔ ဘုရင္၏ အမိန္႔အရ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ၀တၳဳေျပာတတ္ေသာ ကလူတတ္မ်ား လာေရာက္ ေျပာေဟာၾကရေလသည္။

ဘုရင္မင္းသည္ ႏွစ္စဥ္အတိုင္း ကလူတတ္မ်ား၏ ေျပာေဟာျခင္းကို ညေပါင္းမ်ားစြာ နာၾကားရသျဖင့္ ႐ိုးေန ၿပီျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆန္း သစ္လိုေသာ အႀကံတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေနာင္ႏွစ္မ်ားကို ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပရန္ ဆံုးျဖတ္ လိုက္သည္။ ပြဲေတာ္ေန႔ ေရာက္ ေသာအခါ တက္ေရာက္လာၾကေသာ ကလူတတ္မ်ားကို ၀တၳဳအရွည္ဆံုးႏွင့္ အတိုဆံုးေျပာႏိုင္သူကို ဆုခ်ီး ျမွင့္ရန္ ေၾကညာလိုက္သည္။

ထိုအခါ မိမိတို႔ တတ္စြမ္းႏိုင္သေလာက္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ၾကသည္။ ထိုၿပိဳင္ပြဲတြင္ ႀကိဳတင္စီစဥ္ သင္ၾကား လႊတ္ လိုက္ေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ တပည့္ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္သည္လည္း ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ ခ့ဲၾကေလ သည္။ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္မွာအႀကီးျဖစ္သူက "တ႐ံုး႐ံုး အပ်ံမစဲးေသာ အရွည္ဆံုး၀တၳဳ"ကိုမဆံုးတမ္းရက္႐ွိသေ႐ြ႕ ေျပာေဟာေလသည္။ ညီအငယ္က "ၿမိဳ႕သစ္ေခ်ာင္းမွ (အခ်ဳိ႕ ကုလားတန္ျမစ္ဖ်ားမွ) ေမွ်ာလာေသာ ၀ါးလံုး တစ္လံုးသည္ ကစၦပနဒီ ျမစ္မ၌ (ကစၦပနဒီ ျမစ္၀၌) ပါးမိေလရာ ေက်ာက္တစ္လံုးႏွင့္ ထိမိ၍ ထု႐ိုက္ခံရ သျဖင့္ (၀ါးထု) (၀ထု-ရခိုင္အသံထြက္) ျဖစ္သြားေၾကာင္းျဖင့္ ခဏခ်င္း အာ၀ဇၨာန္းေႏွာကာ ေျပာသြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္တို႔အား ဘုရင္မင္းက သေဘာက်၍ အေတာ္ဆံုး ၀တၳဳေျပာတတ္ေသာ ကလူတတ္ဘြဲ႔တံဆိပ္ပါ ဆုကို ခ်ီးျမွင့္၍ ဆုလာဘ္မ်ားစြာ ေပးသနားလိုက္ေလသတည္း။"

ထို႔ျပင္ ပံုျပင္ေျပာလွ်င္ ဆံုးတံုးေအာင္ ေျပာရသည္။ ဆံုးတံုးေအာင္မေျပာက နတ္က်ိန္စာ သင့္ျခင္းခံရသည္ ဟူ၏။ ဤဓေလ့ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးလွ်င္ "နတ္က်ိန္စာခံ ပံု၀တၳဳ" အက်ယ္လာသည္။ အစ္ကိုမင္းသားက ညီ ငယ္အား ညအိပ္ခါနီးတြင္ ၀တၳဳေျပာျပရာ ၀တၳဳမဆံုးမီ အိပ္ေပ်ာ္သြားခ့ဲရသည္။ ထိုအခါ ၀တၳဳနားေထာင္ ေနၾကေသာ နတ္တို႔က ဆံုးေအာင္မေျပာရေလသလားဟု စိတ္ဆိုးလ်က္ က်န္စာတိုက္ေလသျဖင့္ က်ိန္စာ သင့္ခံရေလသည္။ (အစာစားတိုင္း စူးအပ္ပါေလသည္ ဟူ၏) ထို႔ေနာက္မွ ညီငယ္က အိပ္မက္ျမင္မက္၍ ၀တၳဳကိုဆံုးေအာင္ ေျပာေစမွပင္ ထိုက်ိန္စာ ေျပေလေၾကာင့္ျဖင့္ ဆိုသည္။ ထိုအခါမွစ၍ ၀တၳဳကိုဆံုးေအာင္ ေျပာရသည္။ "မဆံုးႏိုင္က နတ္သား၊ နတ္သမီးတို႔ ဆက္ေျပာပါေလ"ဟု ဆိုေလ့ရွိသည္။ ဆံုးေသာ္တိုင္ပင္ "အကၽြန္႔၀တၳဳ ဆံုးပါၿပီ၊ မဆံုးေသးဟု ထင္ကလည္း နတ္သား နတ္သမီးမ်ား ဆက္ေျပာပါေလ"ဟု နတ္သား နတ္သမီးတို႔အား လြဲအပ္ရေၾကာင္း ဓေလ့တစ္ခုလည္း ျဖစ္ရွိလာခ့ဲရပါသည္။

နတ္ျမစ္-စန္းေအာင္

(အရွင္စကၠိႏၵ- ရခိုင္ယဥ္ေက်းမွဳမ်ား အမွတ္(၆) မွ-)

No comments:

Post a Comment