ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔(၃) - ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)

လြပ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ေမြးဖြားလာခ့ဲတ့ဲ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒႀကီးစိုးေရး(သို႔မဟုတ္) ျပည္ေထာင္စု အမည္ခံ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္ တည္ေဆာက္ေရး အင္အားစုေတြကေတာ့ ပံုစံမ်ဳိးစံ၊ နာမည္မ်ဳိးစံုနဲ႔ ကင္ပြန္း တပ္ခံခ့ဲရတယ္။ ဓါးျပဂိုဏ္း၊ ေသာင္းက်န္းသူ စသည္ျဖင့္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ၿဗိတိသွ်ရဲ႕ ေျမွာက္ပင့္ေသြးခြဲမွဳ၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း ယဥ္ေက်းစြာျဖင့္ "ကိုလိုနီဆိုးေမြ"။ ဒီနာမည္ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အဆက္ဆက္က သံုးစြဲခ့ဲ တာ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ မဟုတ္သူေတြေကာ မပါခ့ဲဘူးလားဆိုေတာ့ ပါပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒႀကီးစိုးေရး (သို႔မဟုတ္) ျပည္ေထာင္စုအမည္ခံ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္တည္ေဆာက္ေရး အင္အားစု"လို႔ ၀ိေသသနျပဳခ့ဲတာျဖစ္တယ္။ ေျပာရရင္ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ ထပ္တူေမြးဖြားလာခ့ဲတ့ဲ ျပည္တြင္း စစ္ကို ဆင္ႏႊဲလာခ့ဲတ့ဲ အမ်ဳိးသားတို႔ရဲ႕ တုိက္ပြဲကို ျပက္ရယ္ျပဳလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ျပည္တြင္းစစ္ ကို သိဒိၶတင္ခ်င္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္ေရးရသည္မွ ယေန႔အထိ စစ္ပြဲေတြ ဆင္ႏႊဲေနတ့ဲ လူေတြကို ေမး ၾကည့္ပါ။ စစ္ကို လိုလားသလားလို႔။ သူတို႔ စစ္ကို မလိုလားပါ။ ဒါေပမယ့္ စစ္ကို ဆင္ႏႊဲေနရတယ္။ စစ္ကို မလိုလားေပမယ့္ စစ္ကို ဆင္ႏႊဲေနရျခင္းဟာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းသလို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေလ့လာသံုးသပ္ဖို႔ လည္း ေကာင္းပါတယ္။ ထို႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကိုလည္း မွန္မွန္ေလ့လာၿပီး မွန္မွန္ကန္ကန္ နာမည္ေပးဖို႔ လုိမယ္ထင္ပါတယ္။

ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔ (၂) - ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)

ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အယူအဆဟာ ဗမာအမ်ဳိးသားအင္ပါယာ ထူေထာင္ေရး၀ါဒျဖစ္တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်ျခင္းဟာ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ၊ သမိုင္းေနာက္ခံေတြ ကို အေျခခံၿပီး ေကာက္ခ်က္ခ်ျခင္း ျဖစ္တယ္။ လူ တစ္ဦးရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ၊ လူအုပ္စုေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာ အယူအဆ ခံယူ ခ်က္ေတြကို အေျခခံၿပီး လုပ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အယူအဆအခ်ဳိ႕အတြက္ ေတာ္လွန္တိုက္ပြဲ၀င္ ရတာေတြ ရွိတယ္။ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆကို ယံုၾကည္တ့ဲသူဟာ သူ႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ေတြ၊ ေပးဆပ္မွဳေတြဟာလည္း ဒီအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲကာလနဲ႔ လြတ္ လပ္ေရးေနာက္ပိုင္း ကာလေတြမွာ ဒီအယူအဆကို ယံုၾကည္သူေတြကေတာ့ သခင္ဗစိန္၊ ဂဠဳန္ဦးေစာ၊ ဦးေန၀င္း၊ ဗုိလ္သန္းေ႐ႊတို႔ဟာ ထင္ရွားတ့ဲ လူေတြပါ။ ဒီလူေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ အယူအဆအေပၚမွာ အေျခခံခ့ဲတယ္ဆိုတာ သူတို႔ေတြရဲ႕ အလုပ္ေတြဟာ သက္ေသျပခ့ဲပါတယ္။ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆကို နည္းနည္းေလာက္ရွင္းျပဖို႔ လိုမယ္ထင္တယ္။

ပါေမာကၡလုစ္က (၁၁)ရာစုမွာ အေနာ္ရထာစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပထမျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၁၅)ရာစုမွာ ဘုရင့္ေနာင္ စည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၁၈)ရာစုမွာ အေလာင္းဘုရားစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တတိယျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၂၀)ရာစုမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို စတုတၳျမန္မာႏိုင္ငံလို႔ ေရးသားလ့ဲတာေတြ ရွိတယ္။ ပါေမာကၡ လုစ္ရဲ႕ အယူအဆကို အေျခခံစဥ္းစားရင္း ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆ ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္ တယ္။ ျမန္မာ (ဗမာ)အခ်င္းခ်င္းမွာေတာင္ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆဟာ အျငင္းပြားမွဳေတြ နဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဦးေန၀င္းကို ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္ေရးႀကိဳးပမ္းခ့ဲသူ တစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္သလို ဗိုလ္သန္းေ႐ႊဟာလည္း ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ဆက္လက္ ဦးေဆာင္ေစသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ ထူေထာင္မယ့္သူလို႔ ေျပာလိုၾကပါတယ္။ ပါေမာကၡလုစ္ရဲ႕ အယူအဆအေပၚမွာ သက္၀င္ယံုၾကည္ သူေတြအေနနဲ႔ေတာင္ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ထူေထာင္သူမွာ အျငင္းပြားစရာျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီအယူအဆအတိုင္းဆိုလွ်င္ ဦးေန၀င္းဟာ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ဗိုလ္သန္းေ႐ႊကေတာ့ ဆက္လက္ဦးေဆာင္ေစသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ရမွာျဖစ္တယ္။

ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔ (၁) - ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)


ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး ေနာက္တစ္ႀကိမ္က်င္းပဖို႔ လိုအပ္တာေၾကာင့္ ဒုတိယပင္လံုလို႔ပဲ ညြန္းဆိုျခင္းဟာ လက္လြတ္စပယ္ေခၚဆိုျခင္းမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အမွန္တကယ္ ႏွိဳက္ႏွိဳက္ခၽြတ္ခၽြတ္ မညာတမ္းေလ့လာၾကည့္ရင္ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံကို ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးၿပီး ေနာက္တစ္ရက္မွာ က်င္းပ ရမွာျဖစ္တယ္။ ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးျခင္းႏွင့္အတူ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ေရာ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ေရာ က်ဆံုးခ့ဲရ တာျဖစ္တယ္။ ထို႔အတူ တိုင္းင္းသားေတြဟာလည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္းညင္သာစြာနဲ႔ ကိုလိုနီဘ၀ကို ျပန္လည္ ဆင္းသက္ခ့ဲရတယ္။

ဒီအခင္းအက်င္းေတြေၾကာင့္ပဲ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ကို ေမြးဖြားေစခ့ဲတာ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိပါပဲ။ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ေမြးဖြားလာတ့ဲ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးမွဳနဲ႔အတူ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ပါ က်ဆံုး သြားရျခင္းရဲ႕ အထင္ရွားဆံုး ျပယုဂ္တစ္ခုပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ပင္လံုညီလာခံက့ဲသို႔ေသာ ညီလာခံ မ်ဳိး က်င္းပရန္ လိုအပ္တာကို အေျခခံၿပီး ဒုတိယပင္လံုလို႔ ညြန္းဆိုျခင္းဟာ လက္လြတ္စပယ္ ေခၚဆိုျခင္း မ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။