ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးပညာသီဟသည္ စစ္ေတြၿမိဳ႔ ကုန္တန္းရပ္၌ ေမြးဖြားသည္။ မိဘမ်ားသည္ ဆင္းရဲသား လူတန္းစား အလႊာမွ်ျဖစ္သည္။ ငယ္႐ြယ္စဥ္က သံဃရာဇာ ဆရာေတာ္ႀကီးအား အမွဴးထား၍ ႐ွင္သာမေဏ ျပဳခ့ဲသည္။ ရဟန္းဘ၀သို႔ေရာက္ေသာအခါ ပဲခူးမင္းေက်ာင္းတိုက္မွ စာသင္တတ္ေျမာက္ ခ့ဲသည္။ ၀ိနည္း (၅)က်မ္းလံုး ေအာင္ျမင္ခ့ဲသည္။
တန္ခုိးေက်ာင္းတုိက္ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးပ႑ိ၏ တပည့္ရင္းျဖစ္သျဖင့္ ႐ုကၡမ႑က၊ သံဃသမဂၢီတြင္ ဦးပ႑ိက ပညာေရးဌာန၏ ဥကၠဌ၊ ဦးပညာသီဟက အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ခ့ဲသည္။ ထိုစဥ္က သံဃသမဂၢီ အစည္းအေ၀း၌ ဆရာေတာ္ ဦးစိႏၵာႏွင့္ ေတြ႔ဆံုဆည္းၾက၍ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ စသည့္ ၀ံသာႏုတရားစကားမ်ား လက္ဆံုက်ၾက၏။
ဆရာေတာ္ဦးစိႏၵာက ကၽြန္ျဖစ္ေနသမွ် တကာ၊တကာမတို႔ ဆင္းရဲေနၾကမည္ျဖစ္၍ ထိုေလးဌာန ႀကီးပြား တိုးတက္ရာလမ္းေၾကာင္းမွာ ပထမဆံုး ဗုဒၶဘာသာ၀င္၊ ရခိုင္ ျမန္မာတို႔ ကၽြန္ဘ၀လြတ္ေျမာက္မွသာ တိုးတက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါလား။ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် တိုးတက္ႏိုင္ ပါဘူး။ သို႔ျဖစ္၍ ဦးပဥၨင္းတို႔လည္း ဗုဒၶ ဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကေသာ တကာတကာမမ်ား ကၽြန္ဘ၀မွ လြတ္ ေျမာက္ေရးလမ္းစဥ္ကို လမ္းညႊန္ ေဟာေျပာႏုိင္ရမည္။ ၀ံသာႏု ရကၡိတ တရားကို ေစာင့္ေ႐ွာက္သည့္ လူေတြျဖစ္လာေအာင္ စည္း႐ံုးႏိုင္မွ ျပည္သူလူထုထဲမွ အာဇာနီေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ထြန္းေပၚထြက္လာရန္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ဖို႔ တိုက္တြန္းသည့္ စကားမ်ားကို တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးရာမွ ဦးပညာသီဟာသည္လည္း ပါရမီ အရင္းခံ႐ွိသည့္ အတြက္ အထူး စိတ္၀င္စားၿပီး ႏိုင္ငံေရး ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ဖို႔ တာ၀န္ယူ ကတိျပဳလ်က္ ဥိးစိႏၵာက့ဲသို႔ပင္ ၀ံသာႏု တရားေဟာေျပာေသာ ဓမၼကိက အျဖစ္သို႔ ေရာက္႐ွိလာသည္။ ဦးပညာသီဟသည္ ေဟာေျပာရာ၌လည္း လူေတြ အထူးစိတ္၀င္စားလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္စည္း႐ံုးႏိုင္သည့္အျပင္ လက္ေတြ႔ လုပ္ငန္းမ်ား၌လည္း စြမ္းစြမ္းတမံ ထူးခၽြန္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မွဳ ရဲရင့္သတၱိထူးရွိေသာ အာဇာနီ ေခါင္းေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္လာရ ပါသည္။ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ထိပ္တန္းလွ်ဳိ႔၀ွက္လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရး အကူးအေျပာင္း မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ရာတြင္ ေသာ့ခ်က္တာ၀န္ရပ္မ်ားကို ေအာင္ျမင္ စြာ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ ႐ြက္ႏိုင္ေသာ ရခိုင္လူမ်ဳိးထဲ၌ (ရာဇ၀င္တင္ေလာက္)သည့္ သမိုင္း၀င္ ေတာ္လွန္ေရး တာ၀န္မ်ားကို ဆရာေတာ္ဦးစိႏၵာႏွင့္ တြဲဘက္ၿပီး ႀကီးမားေသာ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး တာ၀န္၊ လံုး၀ လြတ္ေျမာက္ေရး တာ၀န္ျဖစ္ေသာ အေထြေထြသပိတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေမြးထုတ္လ်က္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ေတာ္လွန္ေရး တာ၀န္အရပ္ရပ္ကို တာ၀န္ယူလ်က္ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ အာဇာနီသူရဲေကာင္းလူငယ္မ်ား ၿခံရံလ်က္ ဦးစိႏၵာႏွင့္ တူညီေသာ သတၱိထူးမ်ား ျပည့္စံုပါသည္။ ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ားထဲမွ အထူးသျဖင့္ အားကိုး ရခ့ဲေသာ အာဇာနီေခါင္းေဆာင္ႀကီး တစ္ဦးပင္တည္း။ သူမတူေအာင္ထူးခၽြန္ေသာ ေဟာေျပာမွဳ၊ သတၱိဇြဲ၊ ၀ီရိယႏွင့္ စူး႐ွျပင္းထန္ေသာ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ မွာလည္း ၿပိဳင္စံ႐ွားေလာက္ေသာ ပုဂိၢဳလ္ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ လယ္သမားလူထု ေတာင္ေပၚေျမျပန္႔ ခမီးအမ်ဳိးသားတစ္ခုလံုး အာမခံ စည္း႐ံုးႏိုင္ျခင္း၊ ပညာတတ္လူငယ္၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ လူလတ္တန္းစား ပညာတတ္မ်ား၊ ၀ိုင္း၀ုိင္းပတ္လည္ ပါ၀င္လာ ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ဟု မွတ္ခ်က္ခ်ေရးသားမွ ဦးပညာသီဟ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ျဖစ္ပါမည္။ ရခိုင္အမ်ဳိးသား ေတာ္လွန္ေရးသမိုင္းမွာ ဦးစိႏၵာႏွင့္ ဦးပညာသီဟတို႔ ႏွစ္ပါး၏ သမိုင္းပင္ျဖစ္သည္ဟုဆိုပါက ၇၅% မွန္ကန္ပါလိမ့္မည္။ မည္သို႔ျဖစ္၍ ယခုေရးသားသည့္ ဦးတည္ခ်က္မွာ ရခိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမိုင္းကုိ လူတစ္ေယာက္ျဖတ္သန္းခ့ဲေသာ ခရီးစဥ္မွတ္တမ္းတစ္ခုမွ်သာျဖစ္၍ ျပည့္စံုႏိုင္စရာ မရွိသည္ကို တာ၀န္ခံပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး အတၳဳပတၱိကို ေရးပါ။ သီးျခားေကာ္မတီ တစ္ရပ္ဖြဲ႔၍ ေရးမွသာ ရာခိုင္ႏွဳန္း ၇၅% ျပည့္စံုႏိုင္ပါမည္။ ယခုက အေပၚယံအျမင္မွ်သာျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ရဟန္းေတာ္ဦးပညာသီဟ အေၾကာင္းအက်ဥ္းကို ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါသည္။
မႏုႆ ဦးဘစိန္ ေရးသားေသာ သူ႔ကၽြန္မခံ ဇာတိမာန္ျဖင့္ (၁၉၇၉) စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။
No comments:
Post a Comment