စစ္ကၽြန္ - ေမာင္ခိုင္ေအာင္ (စစ္ေတြ)


ကေလးဘ၀တုန္းက
စစ္တိုက္တမ္းကစားခ့ဲၾကတယ္
ေတာၿမိဳ႕ေလးမွာ သူပုန္စစ္သား ေျပာက္က်ား
ေ၀ါဟာရေတြ ယဥ္ပါးေနေတာ့
မင္းတို႔စစ္သား ငါတို႔က သူပုန္ ႀကိဳက္တ့ဲဘက္ကေန
တစ္ခါတစ္ေလ ေခါင္းပန္းလွန္ၿပီးေ႐ြး
တိုက္ၾက ပစ္ၾက ေသၾက ေပ်ာ္စရာေကာင္းလိုက္တာ
ဘယ္သူမွ မမွားခ့ဲၾကဘူး။

အမွန္တရား ေတာ္လွန္ေရး ႏိုင္ငံ့အာဏာ
စစ္ပြဲဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးရဲ႕အဆက္ဆိုလား
စစ္နဲ႔ရွင္းလို႔မရ စားပြဲ၀ိုင္းထိုင္မယ္ဆိုလား
ၾကားၾကားေနရရဲ႕။

အိုအိုင္စီဆိုတာ ဘာလဲ? - ဖ်ာပံုနဒီ


အစၥလာမ္ႏိုင္ငံမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရးအဖြဲ႔ (OIC)ကို အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ႏိုင္ငံေပါင္း (၅၇)ႏိုင္ငံ (အမွန္မွာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ (၅၆)ႏိုင္ငံႏွင့္ ပါလက္စတိုင္းတို႔ ျဖစ္သည္)ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံတြင္ ၄င္းအဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံ အေရအတြက္ မ်ားျပားမႈေၾကာင့္ အိုအိုင္စီသည္ လူ႔အခြင့္အေရးမွစ၍ စီးပြားေရး အဆံုး၊ ပညာေရးမစ၍ အၾကမ္းဖက္၀ါဒအဆံုး ကိစၥရပ္တိုင္းနီးပါးတြင္ မြတ္စလင္မဟုတ္ေသာ ကမာၻအုပ္စု ကို ဆန္႔က်င္ေသာ စုစည္းညီညြတ္သည့္အစၥလာမ္တပ္ဦးကို ပိုမိုတိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေအာင္ အဆင့္ျမွင့္ တင္ရင္း (အထူးသျဖင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႔ႀကီးအတြင္းတြင္) ျပင္းထန္ၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ မလိုလား အပ္ေသာ လႊမ္းမိုးမႈရွိေနသည္။

သို႔ေသာ္ အိုအိုင္စီ၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ အိုအိုင္စီအေနျဖင့္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္မ်ား (The Bengali Muslims)သည္ ရခိုင္ေျမကို ပိုင္ဆိုင္သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲၾကမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ (၄င္းအဖြဲ႔အစည္းအေနျဖင့္ ထိုသုိ႔ေကာက္ခ်က္ဆြဲခ့ဲ၊ ေကာက္ခ်က္ဆြဲဆဲပင္ျဖစ္သည္။) ထို႔ျပင္ အိုအိုင္စီအဖြဲ႔ သည္ ရခိုင္လူမ်ဳိးတို႔၏ စကားသံမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳမည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အိုအိုင္စီအဖြဲ႔၏ သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ႏိုက္ဂ်ီးရီးယားႏွင့္ အီဂ်စ္တို႔မွ ခရစ္ယာန္မ်ားကို အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ သတ္ျဖတ္မႈမ်ား၊ ထိုင္းေတာင္ပိုင္းမွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ (၅၀၀၀)ကို သတ္ျဖတ္မႈ၊ ဆူဒန္ႏိုင္ငံက က်ဴးလြန္ခ့ဲေသာ မ်ဳိးတံုးသတ္ျဖတ္မႈ စသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အိုအိုင္စီက ဘယ္တုန္းကမွ မ႐ွဳတ္ခ်ခ့ဲဘူးေပ။

အသံထုတ္ေနာက္ကိုဂ်ည္းလိုက္ေတ ဘာသာစကားဧ့ အနီအထား

စာပီးရီးသားမႈေရ အႏုပညာျဖစ္ပါေရ။ ယင္းအႏုပညာတရပ္ကို လိုေရပိုင္ ကိုင္ဖို႔လိုပါေရ။ တင္းထားရဖို႔ စြာဟိပါဖို႔။ ေလ်ာ့ရဖို႔စြာေလး ဟိပါဖို႔။

အသံထုတ္ေနာက္ကိုဂ်ည္းလိုက္ေက ပကာဘာသာစကး ျဖစ္လီပါဖို႔။ အသံထုတ္ေနာက္ကို လိုက္သင့္ သေလာက္ လိုက္ရပါဖို႔။ ရခိုင္ဖတ္သင္႐ိုးက ထုတ္ေတ ရခိုင္ဖတ္စာ သူငယ္တန္း၊ ပထမတန္း၊ ဒုတိယတန္း စာအုပ္တိကို လိလာၾကည့္ေက မလိုက္သင့္၊ မလိုက္အပ္ေတ အသံထုတ္ေနာက္တို႔ မလိုက္စြာကို တိြရ ပါေရ။ ရခိုင္ဖတ္စာ စာအုပ္ပါ အရီးအသားတိ၊ ဘာသာစာပီအရိပ္အေစာင္းကို နားလည္ သေဘာေပါက္ သူတိဧ့ အရီးအသားတိကို လိလာၾကည့္ေက အသံထုတ္ေနာက္ကို လိုက္သင့္သေလာက္ရာလိုက္စြာကို တိြရပါေရ။ ရခိုင္ဖတ္စာသင္႐ိုး စာအုပ္တိမာ အသံထုတ္ေနာက္ကို မလိုက္စြာက မ်ားနီစြာကို တိြရပါေရ။

ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔(၃) - ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)

လြပ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ေမြးဖြားလာခ့ဲတ့ဲ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒႀကီးစိုးေရး(သို႔မဟုတ္) ျပည္ေထာင္စု အမည္ခံ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္ တည္ေဆာက္ေရး အင္အားစုေတြကေတာ့ ပံုစံမ်ဳိးစံ၊ နာမည္မ်ဳိးစံုနဲ႔ ကင္ပြန္း တပ္ခံခ့ဲရတယ္။ ဓါးျပဂိုဏ္း၊ ေသာင္းက်န္းသူ စသည္ျဖင့္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ၿဗိတိသွ်ရဲ႕ ေျမွာက္ပင့္ေသြးခြဲမွဳ၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း ယဥ္ေက်းစြာျဖင့္ "ကိုလိုနီဆိုးေမြ"။ ဒီနာမည္ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အဆက္ဆက္က သံုးစြဲခ့ဲ တာ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ မဟုတ္သူေတြေကာ မပါခ့ဲဘူးလားဆိုေတာ့ ပါပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒႀကီးစိုးေရး (သို႔မဟုတ္) ျပည္ေထာင္စုအမည္ခံ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္တည္ေဆာက္ေရး အင္အားစု"လို႔ ၀ိေသသနျပဳခ့ဲတာျဖစ္တယ္။ ေျပာရရင္ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ ထပ္တူေမြးဖြားလာခ့ဲတ့ဲ ျပည္တြင္း စစ္ကို ဆင္ႏႊဲလာခ့ဲတ့ဲ အမ်ဳိးသားတို႔ရဲ႕ တုိက္ပြဲကို ျပက္ရယ္ျပဳလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ျပည္တြင္းစစ္ ကို သိဒိၶတင္ခ်င္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္ေရးရသည္မွ ယေန႔အထိ စစ္ပြဲေတြ ဆင္ႏႊဲေနတ့ဲ လူေတြကို ေမး ၾကည့္ပါ။ စစ္ကို လိုလားသလားလို႔။ သူတို႔ စစ္ကို မလိုလားပါ။ ဒါေပမယ့္ စစ္ကို ဆင္ႏႊဲေနရတယ္။ စစ္ကို မလိုလားေပမယ့္ စစ္ကို ဆင္ႏႊဲေနရျခင္းဟာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းသလို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေလ့လာသံုးသပ္ဖို႔ လည္း ေကာင္းပါတယ္။ ထို႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကိုလည္း မွန္မွန္ေလ့လာၿပီး မွန္မွန္ကန္ကန္ နာမည္ေပးဖို႔ လုိမယ္ထင္ပါတယ္။

ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔ (၂) - ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)

ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အယူအဆဟာ ဗမာအမ်ဳိးသားအင္ပါယာ ထူေထာင္ေရး၀ါဒျဖစ္တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်ျခင္းဟာ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ၊ သမိုင္းေနာက္ခံေတြ ကို အေျခခံၿပီး ေကာက္ခ်က္ခ်ျခင္း ျဖစ္တယ္။ လူ တစ္ဦးရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ၊ လူအုပ္စုေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာ အယူအဆ ခံယူ ခ်က္ေတြကို အေျခခံၿပီး လုပ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အယူအဆအခ်ဳိ႕အတြက္ ေတာ္လွန္တိုက္ပြဲ၀င္ ရတာေတြ ရွိတယ္။ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆကို ယံုၾကည္တ့ဲသူဟာ သူ႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ေတြ၊ ေပးဆပ္မွဳေတြဟာလည္း ဒီအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲကာလနဲ႔ လြတ္ လပ္ေရးေနာက္ပိုင္း ကာလေတြမွာ ဒီအယူအဆကို ယံုၾကည္သူေတြကေတာ့ သခင္ဗစိန္၊ ဂဠဳန္ဦးေစာ၊ ဦးေန၀င္း၊ ဗုိလ္သန္းေ႐ႊတို႔ဟာ ထင္ရွားတ့ဲ လူေတြပါ။ ဒီလူေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ အယူအဆအေပၚမွာ အေျခခံခ့ဲတယ္ဆိုတာ သူတို႔ေတြရဲ႕ အလုပ္ေတြဟာ သက္ေသျပခ့ဲပါတယ္။ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆကို နည္းနည္းေလာက္ရွင္းျပဖို႔ လိုမယ္ထင္တယ္။

ပါေမာကၡလုစ္က (၁၁)ရာစုမွာ အေနာ္ရထာစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပထမျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၁၅)ရာစုမွာ ဘုရင့္ေနာင္ စည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၁၈)ရာစုမွာ အေလာင္းဘုရားစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တတိယျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၂၀)ရာစုမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို စတုတၳျမန္မာႏိုင္ငံလို႔ ေရးသားလ့ဲတာေတြ ရွိတယ္။ ပါေမာကၡ လုစ္ရဲ႕ အယူအဆကို အေျခခံစဥ္းစားရင္း ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆ ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္ တယ္။ ျမန္မာ (ဗမာ)အခ်င္းခ်င္းမွာေတာင္ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆဟာ အျငင္းပြားမွဳေတြ နဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဦးေန၀င္းကို ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္ေရးႀကိဳးပမ္းခ့ဲသူ တစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္သလို ဗိုလ္သန္းေ႐ႊဟာလည္း ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ဆက္လက္ ဦးေဆာင္ေစသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ ထူေထာင္မယ့္သူလို႔ ေျပာလိုၾကပါတယ္။ ပါေမာကၡလုစ္ရဲ႕ အယူအဆအေပၚမွာ သက္၀င္ယံုၾကည္ သူေတြအေနနဲ႔ေတာင္ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ထူေထာင္သူမွာ အျငင္းပြားစရာျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီအယူအဆအတိုင္းဆိုလွ်င္ ဦးေန၀င္းဟာ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ဗိုလ္သန္းေ႐ႊကေတာ့ ဆက္လက္ဦးေဆာင္ေစသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ရမွာျဖစ္တယ္။

ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔ (၁) - ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)


ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး ေနာက္တစ္ႀကိမ္က်င္းပဖို႔ လိုအပ္တာေၾကာင့္ ဒုတိယပင္လံုလို႔ပဲ ညြန္းဆိုျခင္းဟာ လက္လြတ္စပယ္ေခၚဆိုျခင္းမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အမွန္တကယ္ ႏွိဳက္ႏွိဳက္ခၽြတ္ခၽြတ္ မညာတမ္းေလ့လာၾကည့္ရင္ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံကို ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးၿပီး ေနာက္တစ္ရက္မွာ က်င္းပ ရမွာျဖစ္တယ္။ ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးျခင္းႏွင့္အတူ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ေရာ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ေရာ က်ဆံုးခ့ဲရ တာျဖစ္တယ္။ ထို႔အတူ တိုင္းင္းသားေတြဟာလည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္းညင္သာစြာနဲ႔ ကိုလိုနီဘ၀ကို ျပန္လည္ ဆင္းသက္ခ့ဲရတယ္။

ဒီအခင္းအက်င္းေတြေၾကာင့္ပဲ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ကို ေမြးဖြားေစခ့ဲတာ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိပါပဲ။ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ေမြးဖြားလာတ့ဲ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးမွဳနဲ႔အတူ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ပါ က်ဆံုး သြားရျခင္းရဲ႕ အထင္ရွားဆံုး ျပယုဂ္တစ္ခုပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ပင္လံုညီလာခံက့ဲသို႔ေသာ ညီလာခံ မ်ဳိး က်င္းပရန္ လိုအပ္တာကို အေျခခံၿပီး ဒုတိယပင္လံုလို႔ ညြန္းဆိုျခင္းဟာ လက္လြတ္စပယ္ ေခၚဆိုျခင္း မ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

နတ္သႀကၤန္ REMIX


၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္က ထြက္ရွိလာေရ သႀကၤန္ Remix စီးရီးပါ...
စီးရီးကို "နတ္သႀကၤန္"လို႔ နာမည္ပီးထားၿပီးေက ဂီတာသမား ကိုေက်ာ္ေဌးက ယခု စစ္ေတြေလယာဥ္႐ံုး ၀င္းထဲမွာ အသံဖမ္း တီးခတ္ထားျခင္းျဖစ္ပါေရ။ 
ရခိုင့္ဂီတ Remix ေလာကကို တစ္ေခတ္ဆန္းစီခေရ စီးရီးျဖစ္ပနာ ကိုေက်ာ္ေဌး၏ ႀကိဳးစားမႈကို အသိအ မွတ္ျပဳေလာက္ေတ မွတ္တိုင္တစ္ခုေလ့ ျဖစ္ပါေရ...
ကိုေက်ာ္ေဌးစြာ အယင္ကေလ့ တူ၀ရီးႏွစ္ေယာက္ေပါင္းပနာ "အခ်ဳိ၊ လင္းလင္း" နာမည္နန္႔ ဗမာစီးရီး တစ္ခုေလ့ သီဆို ထုတ္ေ၀ဖူးခပါေရ...
ခုေခတ္ နာမည္ႀကီးနိန္ေရ အဆိုေတာ္ Wanted (ေဖာ္ကာ)၏ ဂီတ၀ါသနာကို ရင့္သန္စီဖို႔ မ်ဳိးေစ့ခ်ပီးခေရ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေရဆိုစြာေလ့ ျငင္းလို႔ရဖို႔မထင္ပါ...
ေဒ"နတ္သႀကၤန္"စီးရီး ထြက္ရွိခစြာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္လြန္ခေကေလ့ သူတီးခတ္ထားေရ Remix Music တိေရ ခုထိေအာင္ မ႐ိုးႏိုင္သိမ့္စြာကို အမ်ဳိးတိ နားေထာင္ၾကည့္ကတ္ပါလီ...

၀၁။ Remix - 1
၀၂။ Remix - 2

၀၃။ Remix - 3
၀၄။ Remix - 4

၀၅။ Remix - 5
၀၆။ Remix - 6

၀၇။ Remix - 7
၀၈။ Remix - 8

၀၉။ Remix - 9
၁၀။ နတ္သႀကၤန္

ႏွစ္ကူးပန္း - အဖြဲ႔

၂၀၀၁ ခုႏွစ္ေလာက္က ထြက္ရွိခေရ ရခိုင္သႀကၤန္ စီးရီးပါ...
ေဒစီးရီးစြာ အဆိုေတာ္ စစ္ႏိုင္လို႔ ျဖစ္လာစီေရ စစ္ႏိုင္၏ အႏုပညာ ၿခီလွမ္း အစတစ္ခုေလ့ ျဖစ္ပါေရ...
ေဒစီးရီးမွာ ကၽြန္ေတာ္႐ို႕ မွတ္မိတတ္စအရြယ္ေလာက္က ဦးေဖာ္စံသီဆိုထားေရ "အနာဂတ္ ရခိုင္ျပည္" ေတးျခင္းကို ေမာင္ကိုကိုက ျပန္ပနာ သီဆိုထားစြာေလ့ တိြရပါေရ... အနာဂတ္ ရခိုင္ျပည္ ေတးျခင္းစြာ ေဒနိထက္ထိ မ႐ိုးႏိုင္ေရ ရခိုင္သႀကၤန္ေတးျခင္း တစ္ပုဒ္ေလ့ ျဖစ္ပါေရ...
ေဒစီးရီးမွာ ကြယ္လြန္လားခေရ ရခိုင့္ဂီတစာဆို ဦးထြနး္ေအာင္သာ(ပါပါလံုး)၏ လက္ရာတစ္ခုျဖစ္ေတ  "ပ်ဳိအလွနန္႔ခါသႀကၤန္" ေတးျခင္းကိုေလ့ အမွတ္တရ နားေထာင္ႏိုင္ပါေရ...

 VCD Cover

၀၁။ အနာဂတ္ ရခိုင္ျပည္ - ေမာင္ကိုကို
၀၂။ ေပ်ာ္ႀကီးက် - ၀င္းကိုခိုင္

၀၃။ အသူပိုလွပါေရ - စစ္ႏိုင္ + ယုယုလွိဳင္
၀၄။ ပိေတာက္ပြင့္မိုး - ၀င္းကိုခိုင္ + မိုးမုိးရွိန္

၀၅။ လိုက္လုိ႔ရွာ - ဘုန္းလွ်ံ
၀၆။ ႏွစ္ကူးပန္း - ယုယုလွိဳင္

၀၇။ ထိုႏွစ္ေခ် - ၀င္းကိုခိုင္ + မိုးမိုးရွိန္
၀၈။ ေမတၱာရီ - ၀င္းကိုခိုင္

၀၉။ သူမ်ားေပ်ာ္လို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ - ယုယုလွိဳင္
၁၀။ ပ်ဳိအလွနန္႔ ခါသႀကၤန္ - ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ အဖြဲ႔

အမွန္ေျပာေက မၿခီ (သံခ်ပ္)

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေလာက္က သႏာၱၿမီ ဘိုးဘြားရိပ္သာရန္ပံုေငြ ရွာေဖြဖို႔အတြက္ ထြက္ရွိခေရ သံခ်ပ္အေခြပါ။
သံခ်ပ္ေခြ နာမည္က "အမွန္ေျပာေက မၿခီ" ဆိုပါယင့္....

စီစဥ္ရီးသားသူ - အလယ္ဖ႐ံုကာ ကိုထြန္း (ေက်ာက္ျဖဴ)
သီဆိုသူမ်ား  -  ဦးသာစိန္ (ေျမစာရင္း)၊ ကိုထြန္းေအး (သားရခိုင္) ၊ေက်ာ္စြာ၀င္း၊ ကိုစိုး၀င္းျမင့္၊ ကို၀င္းေအာင္

ဗံု - ကိုလွေ႐ႊ
စည္း၀ါး - ကိုေမာင္ထြန္း
ေမာင္း - ကိုခင္ထြန္း
ႏွဲ - ကိုေက်ာ္၀င္း   
ဆိုင္း - ကိုထြန္းေ႐ႊ
ေအာ္ဂင္ - ကိုထြန္းေအး

အသံဖမ္း - ကိုမ်ဳိး၀င္း (ေက်ာက္ျဖဴ)

"ကိုင္း... ေဒႏွစ္ သႀကၤန္အခါသမယမွာ ေလးရပ္၀တီ ညီအစ္ကို သီြးခ်င္း႐ို႕ သတိတရား ထားတတ္စီေၾကာင္း ေစတနာရီ သြန္းေလာင္းၿပီးေက ၀ါသနာထက္ အနစ္နာကို အရင္းျပဳလို႔ ကဗ်ာကယာ တင္ျပလိုက္ေတ အျပဳသေဘာကို အဓိကထားလို႔ တင္ျပရေရအတြက္ေၾကာင့္ အခြန္ေတာ္မျဖတ္ခင္ ဘီအီးတစ္ပိုင္းနန္႔ ဘီယာတစ္ခြက္ကို ပါပရာသံုးခ်ပ္နန္႔ ေရာေသာက္လို႔ လိုင္ေျခာင္းရွင္းလိုက္ေမ... အဟမ္း.... ခြင့္လႊတ္လို႔ရာ နားေထာင္လီကတ္ပါဖိ..."  ၿခီဆင္းေခ်ကို ခြင့္လႊတ္လို႔ နားေထာင္လီကတ္ပါလီ...

(ရာသီေျပာင္းလို႔ ေဟာင္း႐ြက္ကႀကီြ ဥၾသငွက္ေခ် ျမည္တြန္နိန္...

ရခိုင္ျပည္သား႐ို႕ ႐ူးျခင္းျပပနာ အမူးသမားဘ၀မွာ ေပ်ာ္နိန္...)၂

(ျပည္ရခိုင္ဌာနီ ထီးနန္းသုဥ္းပနာ စည္းကမ္းနန္႔ေလ့ မညီ...

မၾကာမီ လာမည္ မ်ဳိး႐ိုးေပ်ာက္ေမ သတိရာထားကတ္လီ...)၂

(သူတမ်ဳိး ငါတမ်ဳိး ဖလာေျပာသူေျပာ...

ေခါင္းေဆာင္ကိုခ်ည္း ဆရာခံနိန္  တျခားသူ႐ို႕ အသာစံလီ...)၂

(၀ံသာႏု ရကၡိတစကားကို လူျမင္တိုင္း အ႐ူးတသိုက္ေျပာကတ္စီ...

ေမဃ၀တီ ရမၼာ၀တီ  ဒြါရာ၀တီသား အားလံုးေပါင္းစံုညီ...

ျပည့္ရခိုင္တုိးတက္ေရးမွာ ဓည၀တီကပါ တိုင္ပင္ကတ္ပါလီ...)

၀၁။ ၿခီဆင္း
၀၂။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၁)

၀၃။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၂)
၀၄။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၃)
၀၅။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၄)

၀၆။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၅)
၀၇။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၆)
၀၈။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၇)

၀၉။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၈)
၁၀။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၉)
၁၁။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၁၀)

၁၂။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၁၁)
၁၃။ အမွန္ေျပာေက မၿခီ (၁၂)

သႀကၤန္ပိေတာက္ (၃) - အဖြဲ႔

DVD Cover

၀၁။ နိမိတ္ေကာင္းသႀကၤန္မဂၤလာ (ခိုင္ေက်ာ္လင္း)
၀၂။ အမွတ္တရသႀကၤန္ (ဒိုးကေလး)
၀၃။ ဗဂ်ီးမွာထီးက်ဳိး (မ်ဳိးရခိုင္)

၀၄။ စိတ္ႀကိဳက္ေပ်ာ္ပလိုက္ (ရဲလင္းေအာင္)
၀၅။ သႀကၤန္ျမင္ကြင္း (ၿငိမ္းစႏၵာ)
၀၆။ အီစီကလီ (ခိုင္မင္းဟိန္း)

၀၇။ GOING TO THE ျမဴး (၀တီစိုးမိုး)
၀၈။ ႐ြာသႀကၤန္ (အဗာႀကီး)
၀၉။ သႀကၤန္မင္းသား (ဆူးသွ်ားသဇင္)

၁၀။ ေဒသႀကၤန္မစြံေက သုိးဗ်ာယ္ (စစ္ၿငိမ္းႏိုင္)
၁၁။ ရခိုင္သႀကၤန္ကိုလြမ္းေရ (ေအးေအးစံ)
၁၂။ က က က (ေပါက္က်ဳိင္း)

၁၃။ ျမဴးၾကြသႀကၤန္ခ်ိန္ (ညွာစိမ္းခိုင္)
၁၄။ မ႑ပ္ထဲက မရီးေခ် (ေအာင္သန္းဦး)
၁၅။ တင္းထား (ပန္းခက္ေ႐ႊစင္)

၁၆။ ရင္ခုန္ရဆံုးသႀကၤန္ (မိုးေဇာ္)
၁၇။ ႏွစ္ကူးစာမ်က္ႏွာ (ေစာႏွင္းႏြယ္)
၁၈။ သႀကၤန္မၿပီးစီခ်င္ (ေစာမင္းသိမ္း)

၁၉။ ရီတစ္ဖလားေခ် ေလာင္းပါေမ (စံေမာ္သိန္း)
၂၀။ ေယာင္လလယ္ (ခိုင္ေက်ာ္လင္း)
၂၁။ DJ REMIX ၂၀၁၅ သႀကၤန္ (အဖြဲ႔)

ပစိၦမကဗ်ာ (Tape) - Group

ပစိၦမကဗ်ာ VCD က ေတးျခင္း (၁၀)ကို တင္ပီးထားစြာေတာ့ ၾကာပါယာ...
အဂု တင္ပီးထားစြာကေတာ့ေက ပစိၦမကဗ်ာ တိပ္ေခြထဲက ေတးျခင္း (၁၄) ပုဒ္ျဖစ္ပါေရ...
VCD ထြက္တုန္းက မပါျဖစ္ခေရ ေတးျခင္းေကာင္းတိျဖစ္ေရ
* ကမာၻေစာင့္ေတး - အဖြဲ႔
* ႏွလံုးသားအရင္းအျမစ္ - ၀င္းကိုခိုင္
* ခ်စ္ျခင္းရင္ခုန္သံ - ခိုင္ျမတ္မင္း + ခိုင္မိုး + ကိုခိုင္ေဇာ္
* ဗုဒၶတရား - ၀င္းကိုခိုင္
စေရ ေတးျခင္း (၄)ပုဒ္ကို ျပန္ခံစားႏိုင္ေအာင္လို႔
ေဒတိပ္ထဲက ေတးျခင္းတိကို ျပန္တင္ပီးရျခင္းျဖစ္ပါေရ...
ေဒစီးရီးထဲမွာ အထူးျခားဆံုးအနီနန္႔ဆိုေက အသံကာလာတိတူေရ ခိုင္ျမတ္မင္း၊ ခိုင္မိုး၊ ကိုခိုင္ေဇာ္႐ို႕ ဆိုထားကတ္ေတ ခ်စ္ျခင္းရင္ခုန္သံ ေတးျခင္းျဖစ္ဖို႔ထင္ပါေရ... ေတးျခင္းထဲမွာ ဇာအပိုဒ္ကို ဇာသူက ဆိုထားေရဆိုစြာကို ေတးျခင္းႏွစ္သက္ေတ အမ်ဳိးတိ ခန္႔မွန္းၿပီး ေပ်ာ္ႏိုင္ကတ္ပါစီ...

Tape Cover

၀၁။ ကမာၻေစာင့္ေတး (အဖြဲ႔)
၀၂။ ကၽြန္းသမေသွ် (ကိုခိုင္ေဇာ္)
၀၃။ ရင္ခြင္ရတနာ (ခိုင္မိုး)

၀၄။ အႏွိဳင္းမ့ဲအမင္ (၀င္းကိုခိုင္)
၀၅။ သူေပ်ာ္ဖို႔ဆိုေက (စံေမာ္သိန္း)
၀၆။ မိုးနတ္သားထြက္ပါလတ္ (ခိုင္ျမတ္မင္း)

၀၇။ ႏွလံုးသားအရင္းအျမစ္ (၀င္းကိုခိုင္)
၀၈။ တစ္ခါျပန္နမ္းပါ (ခိုင္မိုး)
၀၉။ ၀ီးလြင့္ျခင္း (စံေမာ္သိန္း)

၁၀။ ခ်စ္ျခင္းရင္ခုန္သံ (ခိုင္ျမတ္မင္း + ခိုင္မိုး + ကိုခိုင္ေဇာ္)
၁၁။ ႏွလံုးသားေအာ္သံ (ကိုခိုင္ေဇာ္)
၁၂။ ဗုဒၶတရား (၀င္းကိုခိုင္)

၁၃။ ရကၡဌာနီ (ခိုင္ျမတ္မင္း)
၁၄။ ညဥ့္၀င္စားသူ (၀င္းကိုခိုင္)
၁၅။ Ending Music

ျပည္ေထာင္စု၏ ဗိသုကာ (သို႔) လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာ

၁၉၃၉၊ စက္တင္ဘာ (၉)ရက္ေန႔ဟာ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးကို မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးခ့ဲတ့ဲ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည့္ေန႔။ ၂၀၁၀ စက္တင္ဘာ (၉)ရက္ဆိုရင္ (၇၁)ႏွစ္ ျပည့္ခ့ဲၿပီ။ သူ႔ေခတ္က တင္ေပးလိုက္တ့ဲ သမိုင္းေပးတာ၀န္ေတြကို တနင့္တပိုးႀကီး ထမ္းေဆာင္ခ့ဲတ့ဲ လွပတ့ဲသမိုင္းေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲၾကာၾကာ ေဆြးေျမ့မသြား၊ ကြယ္ေပ်ာက္မသြားဘဲ ရွင္သန္ေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမရဲ႕ သမုိင္းေတြကို အင္အားေတြနဲ႔ ေခ်ဖ်က္ျခင္းကို ခံေနရေပမယ့္ သူ႔သမိုင္းကေတာ့ သမိုင္းအျဖစ္ ရွိေနဦးမွာပါ။ ေျပာရရင္ အႏွိမ္ခံသမိုင္းအျဖစ္နဲ႔။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမနဲ႔ ပက္သက္လို႔ စာေရး ဆရာ ပါရဂူက ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ စစ္ေတြစာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ "လြတ္လပ္ေရးအတြက္ မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးခ့ဲတ့ဲ ဆရာေတာ္ျဖစ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထိုက္တန္တ့ဲ အသိအမွတ္ျပဳမွဳ မခံရပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လြတ္ လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမွဳအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ခ့ဲတ့ဲ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရွိတယ္။ တစ္ပါးက ဦး၀ိစာရ၊ အားလံုးသိတ့ဲ အတိုင္း ေ႐ႊတိဂံုဘုရားေရွ႕မွာ ေၾကး႐ုပ္တု လုပ္ၿပီးထားတယ္။ ေနာက္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၊ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမဟာ ဦး၀ိစာရထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ႀကိဳးပမ္းလွဳပ္ရွားခ့ဲတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသိအမွတ္ ျပဳမခံရ။ (ဖဆပလ) အစိုးရလက္ထက္မွာ ေ႐ႊတိဂံုဘုရားေဘးက ကန္တိုမန္ပန္းၿခံကို ဦးဥတၱမပန္းၿခံလုပ္ၿပီးေတာ့ ဦးဥတၱမေက်ာက္႐ုပ္တုထားဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္။ ေက်ာက္႐ုပ္တုေတာင္ ထုလို႔ ၿပီးေနၿပီ။ အဲဒါ ဘယ္လိုျဖစ္ သြားလဲ မသိဘူး။ ျဖစ္မလာခ့ဲ။ ပန္းပုဆရာ ဦးဟန္တင္ၿခံကို ေရာက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဦးဟန္တင္အိမ္ ကို ေရာက္သြားတယ္။ ေရာက္သြားတ့ဲကိစၥက အိႏိၵယ သာသနာျပဳဆရာေတာ္ စျႏၵမုနိ႐ုပ္တုကိစၥေၾကာင့္ပါ။ ဒီညေနက ဘုရားႀကီးမွာ ဆရာေတာ္ စျႏၵမုနိ႐ုပ္တု ေတြ႔ခ့ဲတယ္။ ဆရာေတာ္႐ုပ္တု ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မ တီမွာ ကၽြန္ေတာ္ပါတယ္။ ယင္း႐ုပ္တုကို အိႏိၵယ ပို႔ဖို႔။ ဒါေပမယ့္ ပို႔လို႔မရတာေၾကာင့္ ဒီမွာထားတယ္" လို႔ ေျပာခ့ဲဖူးတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အေနနဲ႔ ထိုက္တန္စြာ ဘာေၾကာင့္ အသိအမွတ္ မျပဳသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့ လာဖူးသေလာက္ေျပာရရင္ ရခိုင္ေတြကေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမဟာ ရခိုင္ျဖစ္လို႔ဆိုၿပီး ခံယူၾကတယ္။

နတ္ျပည္မွာ မိနစ္သံုးဆယ္

ကၽြန္ေတာ္ နတ္ျပည္ကိုေရာက္လို႔ လက္က နာရီကိုၾကည့္လိုက္ေတခါ မိုးထကိုးနာရီ။ နတ္ျပည္ဆုိစြာ စာတိမွာရာ ဖတ္ဖူးေစာ္ပါ။ အဂုကိုယ္တိုင္ ေရာက္နီဗ်ာလ္။

ဟုတ္ကဟုတ္ယင့္လား။ လူတိလုပ္ေလ့ လုပ္ထ လုပ္ကတ္ေတအတိုင္း ကိုယ့္ဘယ္ဘက္လက္ကို ညာ ဘက္လက္နဲ႔ ဆိတ္ၾကည့္ေရ။ ကိုယ့္ႏွာေခါင္းကို ဆိတ္ၾကည့္ေရ။ ရင္ဘတ္ကို ဆိတ္ၾကည့္ေရ။ ေပါင္ရင္းကို။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္။ နာေရ။ ငါ နတ္ျပည္ကို ေရာက္နီစြာ ေသခ်ာစြာ မီးမလာစြာထက္ ေသခ်ာသိယင့္။ အဂေယာင့္ နတ္ျပည္ကို ေရာက္နီစြာ မဟုတ္လားေယ။

၀န္ႀကီး ဦးေစာလွျဖဴ - ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီး (ၿငိမ္း)

ဖခင္ နယ္ပိုင္၀န္ေထာက္ ဦးစိန္ဘန္း၊ မိခင္ ေဒၚေစာျဖဴတို႔မွ (၁၅.၃.၁၉၂၂)ခုႏွစ္ ေဘာက္သီးစုရပ္၊ စစ္ေတြ ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားခ့ဲသည္။

၁၉၃၈-၃၉ ခုႏွစ္ စာသင္ႏွစ္တြင္ စစ္ေတြၿမိဳ႕ အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္းမွ (၁၀)တန္းစာေမးပြဲကို ပထမ ဆု ေ႐ႊတံဆိပ္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခ့ဲသည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၌ ဆက္လက္ပညာသင္ၾကားခ့ဲရာ ဒုတိယ ကမာၻ စစ္ႀကီး ျဖစ္လာ၍ ေက်ာင္းပိတ္သည့္ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္တြင္ B.Sc (ဓါတုေဗဒ ဂုဏ္ထူးပထမႏွစ္)တြင္ ပညာ သင္ၾကားလ်က္ရွိသည္။ ၁၉၄၇-၄၈ ခု စာသင္ႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္သို႔ ျပန္ေရာက္လ်က္ B.Sc ဒုတိယႏွစ္၌ သင္ၾကားေနစဥ္ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေတာ္သင္အျဖစ္ အေ႐ြးခံရသျဖင့္ အဂၤလန္သို႔ သြားေရာက္ သင္ၾကားခ့ဲသည္။

ရမၼာကၽြန္းက ဆီြမ်ဳိးေတာ္စပ္ပံု - ရကၡိတသွ်စ္ေမာင္ (ပညာေရး)

ဂနိ ကမာၻေပၚဟိ ဘာသာစကားေပါင္း ၆၉၀၀ အနက္ ၂၅၀၀ ခန္႔ေရ တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္လားဖို႔ အၿခီ အနီေရာက္နီဗ်ာယ္လို႔ UNESCO ထုတ္ျပန္ခ်က္မွာ ေဖာ္ျပထားပါေရ။ ဧပိုင္ ေပ်ာက္ကြယ္လားဖို႔ အေၾကာင္း တရားႏွစ္ရပ္မွာ လူ႐ို႕စြာ ၿမိဳ႕ျပနန္႔ တျခားတစ္နယ္တစ္ေက်းသို႔ ေျပာင္း႐ႊိ႔မွဳမ်ားလာျခင္းနန္႔ ကမာၻ႔စကား ႀကီးတိ လႊမ္းမိုး၀ါးၿမိဳျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါေရ။ စား၀တ္နီရီး အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အျခားနီရာသို႔ ေျပာင္း လားၿပီးေက ယင္းေဒသ အမ်ားသံုးစကားကို သံုးလာရာက မိခင္စကား ေပ်ာက္ကြယ္လားကတ္ရေရ။ ယၿပီးေက အင္အားႀကီးေရ ဘာသာစကားတိကို အသံုးမ်ားလာရာက လက္ေအာက္ခံ ဘာသာစကားေခ်တိ အသံုးနည္းလာရၿပီး ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ကတ္ရေရ။ ေအနီရာမွာ သက္သီျပစရာ အနီးစပ္ဆံုးက အယင္ခါ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမွဳ၊ ကိုယ္ပိုင္စာပီတိနန္႔ ခမ္းနားခေကေလး အဂုခါ ေျပာစရာမက်န္ေရ "ပ်ဴလူမ်ဳိး"တိ ကို ျပရပါလိမ့္ေမ။

ဘာသာစကားဆိုစြာမာ အေျပာဘာသာစကားနန္႔ အရီးဘာသာစကားဆိုပနာ ႏွစ္မ်ဳိးဟိပါေရ။ ေယဒါေလး ကမာၻမာ အဂုထိ အရီးဘာသာစကား မဟိသိေရ လူမ်ဳိးတိ ဟိစြာကို ၾကည့္ေက အေျပာဘာသာစကားဧ့ အဓိကက်ျခင္းကို သိႏိုင္ပါေရ။ ကိုယ့္လူမ်ဳိး႐ို႕ ကိုယ္ပိုင္စာပီ၊ ယဥ္ေက်းၽြွဳ၊ ထံုးတမ္းဓလိတိကို လက္ဆင့္ကမ္း ထိန္းသိမ္းလာကတ္လို႔ရာ အဂုခ်ိန္ထိ "ရခိုင္"လို႔ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါေရ။ "အမ်ဳိး သီလ၊ ႏွစ္ဌာနကို၊ ျပည့္၀မ႑ိဳင္၊ ေစာင့္စြမ္းႏိုင္သည္၊ ရခိုင္နာမ၊ ဘြဲ႔မည္လွျဖင့္၊ အႏြတၳသညာ၊ ေခၚအပ္ရာ ၏"လို႔ ဗုဒၶ၀င္လကၤာမွာ ေဖာ္ျပထားပါေရ။

သီတာေထြးတံဆိပ္နဲ႔ သတိတရားရဲ႕ အလံေတာ္

ဒါဟာ
အကုသိုလ္ကံပါလို႔
ငါ့ကို မေျပာနဲ႔
မေျပာၾကပါနဲ႔ကြာ
အရိပ္
တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အရိပ္ပါ။
လမ္းခင္းေပးခ့ဲတာ ဘယ္သူလဲ
ဘယ္သူပါလဲ ခင္ဗ်ာ

၀န္ႀကီး ဦးဘၿမိဳင္ (ရတည) (၂၁-၂-၁၈၉၄ မွ ၉-၄-၁၉၇၉)

ဦးဘၿမိဳင္ကို ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕ ေအာင္ေစတီရပ္ကြက္တြင္ အဘ လယ္၀န္ ဦးသာလွ၊ အမိ ေဒၚေအာင္ခိုင္ညိဳတို႔မွ ၁၈၉၄ ခုႏွစ္ ေဖာ္ေဖာ္၀ါရီလ (၂၁)ရက္၊ ၁၂၅၅ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလဆုတ္ (၂)ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ေမြးဖြားခ့ဲသည္။ အသက္ (၄)ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ မိခင္ကြယ္လြန္၍ အဖိုးအဖြားႏွင့္ အဘ ဦးသာလွတို႔က ျပဳစုေစာင့္ေ႐ွာက္ခ့ဲၾကသည္။ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕ ျမန္မာစာအလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ပညာစတင္ သင္ၾကားသည္။ ဒုတိယတန္းေအာင္ျမင္ေသာအခါ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕၌ အဂၤလိပ္ဘာသာေက်ာင္းမရွိ၍ စစ္ေတြၿမိဳ႕ St. An's Convent ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေက်ာင္း (စိန္႔အဲ(န္)ကြန္ဗင့္မိန္းကေလးေက်ာင္း)သို႔ ေျပာင္းေ႐ြ႕၍ ပညာဆက္လက္ သင္ၾကားသည္။ ယင္းေက်ာင္းမွ (၅)တန္းေအာင္ေသာအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕႐ွိ "ရန္ကုန္ ဟိုက္စကူး"ေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေ႐ြ႕၍ ပညာဆက္လက္သင္ၾကားသည္။

၀ဋ္လိုက္တတ္တယ္... ေမာင္ေမာင္သတိထား

ဒီလိုပါ...။
ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက သုျမခိုင္ဆိုတ့ဲ လူ႐ြယ္တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူဟာ သူ႔ဇနီးနဲ႔အတူ ႐ိုး႐ိုးသားသား လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနထိုင္ခ့ဲပါတယ္။

အိမ္တြင္းမွဳ အလုပ္ကိစၥေတြကိုလည္း သုျမခိုင္က ဇနီးကို ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးေလ့ ရွိခ့ဲပါတယ္။

သူဟာ ဇနီးရက္ကန္းယက္ေနရင္ ထမင္းဟင္းေတြ အဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ ခ်က္ျပဳတ္ေပးထားေလ့ ရွိတတ္ သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေန႔ေတာ့ ဇနီးသည္ ရက္ကန္းယက္ေနတုန္း ျဖစ္ပါတယ္။
ရက္ကန္းခ်ည္မွာ ယင္ေကာင္ေတြက စုၿပံဳနားလို႔ ေနၾကပါတယ္။
ခ်ည္မွာက ထမင္းနဲ႔နယ္ၿပီး အစာတင္ထားရတ့ဲအတြက္ ခ်ည္ေခ်းလို႔ေခၚတ့ဲ ထမင္းရဲ႕ အနယ္အညွိေတြ ကပ္ၿငိေနလို႔ ယင္ေကာင္ေတြ ရက္ကန္းခ်ည္မွာ နားၿပီးေတာ့ က်ၾကတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ထမင္းအညီွ အေဟာက္ အပုပ္အသိုးေတြကို ခုလို လာေရာက္ စားေသာက္ေနၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။