၁၁ / မဥန(ႏိုင္) ၀၀၁၁၄၆ ကဗ်ာတိ

ရခိုင့္ႏိုင္ငံက်ဆံုးျခင္း ၂၂၇ ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
ေျမာက္ဦးကဗ်ာသွ်င္တိ စုစည္းထုတ္၀ီလိုက္ေတ
၁၁ / မဥန(ႏိုင္) ၀၀၁၁၄၆ ကဗ်ာတိ
pdf file (1.16 MB)



FATHERDAY (2011)

Fatherday အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
ေျမာက္ဦးကဗ်ာသွ်င္တိ စုစည္းထုတ္၀ီလိုက္ေတ
FATHERDAY (2011)
pdf file (1.71 MB)



ႏီြဦး... အ၀ီး... ရင္ထဲက XIV...

2011 Valentine's Day အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
ေျမာက္ဦးကဗ်ာသွ်င္တိစုစည္းထုတ္၀ီလိုက္ေတ
ႏီြဦး...
အ၀ီး...
ရင္ထဲက XIV...
pdf file (1.71 MB)

ေနာက္ဆံုးဘုရင္ မဟာသမၼတ

 (ေျမာက္ဦးနိဂံုး)

ဓမၼရဇ္ရာဇာမင္းလြန္လွ်င္ ထိုမင္၏ တူမေတာ္လင္ျဖစ္ေသာ လက္၀ဲျမန္သတိုးေအာင္ကို ျပည္သူအေပါင္းႏွင့္ မွဴးမတ္တို႔ ညီညြတ္ကာ နန္းအပ္ၾကေလသည္။ မိဖုရားေစာမယ္ပံုႏွင့္ ဘိသိက္ခံ၍ (၁၇၈၂) ခု (၁၄၄၄ ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁၄ ရက္)တြင္ ေ႐ႊနန္းတက္၏။ မဟာသမၼတဘြဲ႔ကို ခံယူ၍ တံဆိပ္ကို မဟာ သမၼတ မင္းတရားဟု ခတ္ႏွိပ္သည္။

လက္၀ဲျမန္ကုလားျဖဴ၊ လက္ယာျမန္ေမာင္ေထြးႏွင့္ မွဴးမတ္တို႔အား အေဆာင္အေယာင္ ထီးစလြယ္ သင္း က်ပ္တို႔ကို ေပးသနား၏။ ငါးဇင္႐ိုင္းေခ်ာင္းတြင္ ငသံေတြသည္ ေသာင္းက်န္းလာျပန္၍ မဟာသမၼတရာဇာ ခ်ီတက္ေလလွ်င္ ထြက္းေျပးရေလသည္။ ေနာက္တြင္ သစၥာ၀င္ခံလာ၍ ငသံေတြအား ကုလားတန္စား ေပး အပ္၏။ တစ္ဖန္ ကုလားတန္မွရေသာ ဘ႑ာတို႔ကို သိမ္းယူၿပီး ဘုရင္အား ေထာင္ထား၏။ ဓါးပိုင္ႀကီး ငသံေတြဟု နာမည္ႀကီးေလသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေလးမ်က္ႏွာ (ပုထုိးတစ္ဆူ၏ ေျမာက္ဦးေဗဒ)

ေ႐ႊအိုေရာင္ အလင္းတန္းမ်ားသည္ ဖိုးေခါင္ေတာင္စြယ္မွ စိမ္းျမျမ သစ္႐ြက္မ်ားေပၚတြင္ ၀င္းလက္ေန ၾကသည္။ ထုကၠန္႔သိမ္ ပုထိုးေတာ္၏ အေနာက္မ်က္ႏွာတြင္ ေနေရာင္လင္းေနဆဲပါ။ ပုထိုးေတာ္အရိပ္ ဖံုးလႊမ္းထားေသာ ေက်ာက္ေလွကားထစ္မ်ားသည္ ေႏြးျမဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဂႏၳ၀င္ မဟာေလွကားထစ္ မ်ားေပၚတြင္ ကၽြန္ေတာ္ရပ္ေနမိသည္။

အို...မိတ္ေဆြ၊ လွပလြမ္းေျမ့ဖြယ္ ညေနခင္းတစ္ခုတြင္ ဤေလွကားထစ္မ်ားေပၚသို႔ မိတ္ေဆြတက္ေရာက္ ဖူးေပမည္။ ရင္ထဲ မည္သို႔ခံစားရပါသနည္း။

ဖာေရာက္ဘုရင္တစ္ပါးႏွင့္ ပိရမစ္၊ ပါသီႏြန္ေက်ာင္းေတာ္ႏွင့္ ဂရိဆိုဖစ္တစ္ဦး၊ ဘိုင္ဇင္တိုင္ ဘုရား႐ွိ ခိုးေက်ာင္းႏွင့္ သူေတာ္စင္တစ္ဦး၊ အလယ္ေခတ္ ဂ်ာမန္ရဲတိုက္ႀကီးႏွင့္ ၿမိဳ႔စားႀကီးတစ္ဦး။ လြတ္လပ္စြာ ရင္ခုန္ခံစားခြင့္ ႐ွိပါသည္။

တိုးတက္ေရးသတင္းလႊာ အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၁၄)

ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားတိုးတက္ေရးပါတီမွ
တစ္လႏွစ္ႀကိမ္ထုတ္ေ၀သည့္
တိုးတက္ေရးသတင္းလႊာ
အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၁၄)
pdf file (2.11 MB)


တိုးတက္ေရးသတင္းလႊာ အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၁၂)

ရခိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ားတိုးတက္ေရးပါတီမွ
တစ္လႏွစ္ႀကိမ္ထုတ္ေ၀သည့္
တိုးတက္ေရးသတင္းလႊာ
အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၁၂)
pdf file (1.68 MB)


အန္းဖရန္႔( ၁၉၂၉ - ၁၉၄၅) ဒိုင္ယာရီ - ေမာင္ခိုင္ေအာင္

ေမာင္ခိုင္ေအာင္(စစ္ေတြ) ျမန္မာဘာသာျပန္သည့္
Anne Frank Diary (or)
The Diary Of A Young Girl
pdf file (3.95 MB)



အဘာသား႐ို႔ ေက်းဇူးဆပ္မွန္ဖို႔

အာရကၡေဒ့ခ်္ အာရ္ဂ်ေရ
အဖရခိုင္ျပည္ အာကာပ်ံ၀ဲ
၀ါသုေဒ၀ ဗလေဒ၀
စည္ေတာ္ႀကီးနန္႔ က်င္သန္ႀကီး
ဘီလူးနန္႔စစ္ၿပိဳင္ႏိုင္
မာရယု ကနဦးစိုင္လာျပဳ
ကံရာဇာ ၿမိဳ႔ဆက္႐ွာ
ဗုဒၶဗ်ာဒိတ္ရ၊ တရားရ၊ ကိုယ္စားရ၊ ရင္ေငြ႔ရ
စႏၵသူရိယ အစပ်ဳိးထြင္
သူရိယစကၠ မဟာတိုင္းစျႏၵ
သိမ္ေက်ာင္းဇရပ္ ရီတြင္းရီကန္ စႀကၤံထပ္ပြားလွဴ
လက္ညွိဳးထိုးမလြတ္
အဖ႐ို႔ပေ၀သဏီအဆက္က
နီ လ အာကာ၀ဠာထက္မွာ
သိပၸ၀ိဇၨာကမ္းခတ္ ႐ီြမွတ္တိြသိလုိ႔
ျပကၡဒိန္တိၿဖိဳဖ်က္ ျပဌာန္းခေရ။

"ႏွဳတ္ဆက္ကဗ်ာ"

စိတ္ဓါတ္ႀကံ႔ခိုင္၊ ႐ုပ္ႀကံ႔ခိုင္နန္႔
ရခိုင္ပီသ၊ လူ႔ဘ၀ကို
ရကၡမ႑ိဳင္၊ သတၱိျပဗ်ာယ္
အစအဆံုး၊ ဘ၀တံုးေအာင္
သိမ္းက်ဳံးပီးဆပ္၊ ေယာက်္ားျမတ္။

ေက်ာင္းသားဘ၀၊ ငယ္စဥ္ကပင္
စတင္ေလွ်ာက္လွမ္း၊ ခရီးၾကမ္းမွာ
ေထာင္နန္းစံခ်ိန္၊ အႀကိမ္ႀကိမ္က်
အိမ္ဦးၾကမ္းျပင္၊ ေထာင္ကို၀င္လဲ
ၿငိဳျငင္ေနာက္တြန္႔၊ မေၾကာက္႐ြံ႔ဘဲ
ရဲ၀ံ့စြန္႔စား ခိုင္စိတ္ထားနန္႔
ရခိုင္သားပီပီ၊ တာ၀န္က်ီခ
သီေအာင္ထက္ထိ၊ ရဲရဲေတာက္။    ။

ရထားဆြဲပြဲ

စာဆိုဥကၠာပ်ံ၏ (၁၂)လရာသီဘြဲ႔တြင္ "ကံုရာသီတပို႔တြဲသည္၊ လြမ္းဖြယ္ပင္ ေပ်ာ္႐ြင္ လူ႔ရပ္ေျမ ရထားငယ္ တာသဘင္၊ ႏွစ္စဥ္ငင္ေက၊ ေသာင္းခြင္႐ို႔ျပည္ထက္"ဟူ၍ ရထားပြဲေတာ္ အေၾကာင္းကို စပ္ဆိုခ့ဲသည္။ ရထားပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္ တပို႔တြဲလဆန္း (၁၄)ရက္မွ လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔အထိ က်င္းပေလ့႐ွိသည္။ ရထားဆြဲပြဲကို ညေန(၉)နာရီမွ စတင္ၿပီး သန္းေခါင္ေက်ာ္အထိ အျပန္အလွန္ ဆြဲေလ့႐ွိၾကသည္။ ရထားဆြဲ ပြဲနားခ်ိန္တြင္ အေကၽြးအေမြး အတီးအမွဳတ္တို႔ျဖင့္ ကခုန္ကာ တေပ်ာ္တပါး စည္ကားစြာ က်င္းပၾကသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ရထားဆြဲပြဲသည္ ႐ြာလံုးကၽြတ္၊ ၿမိဳ႔လံုးကၽြတ္ပါ၀င္ရေသာ ေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ပြဲႀကီးျဖစ္၍ စည္းလံုး မွဳႏွင့္ စုေပါင္းျခင္းသဘာ၀ကို ေဖာ္ျပသည့္ ပြဲေတာ္လည္းျဖစ္သည္။ ရထားကို ျပည္သူအမ်ား ႐ြာဟုန္႐ြာလံုး ကၽြတ္ ဆြဲၾကရသျဖင့္ အထူးခိုင္ခံ့ေအာင္ ျပဳလုပ္ရသည္။

ဒိုးကစားျခင္း

ရခိုင္႐ိုးရာ ဒိုးကစားျခင္းကို ရခိုင္အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ား၊ အပ်ဳိအ႐ြယ္မ်ားက အထူးႏွစ္သက္ၾကသည္။ လသာေသာညမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ ေန႔လည္ေန႔ခင္း အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း အုပ္စုဖြဲ႔ကာ တစ္ဘက္ႏွင့္တစ္ဘက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ကစားၾကသည္။ အသက္အ႐ြယ္ႀကီးၿပီး အေတြ႔အႀကံဳ႐ွိသည့္ အမ်ဳိးသမီးကို အုပ္စုေခါင္းေဆာင္ (ေဂါင္လူႀကီး) အျဖစ္ ထားၾကသည္။ က်န္းမာေရးအတြက္သာမက အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုး ညီညြတ္ေရးကိုလည္း ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ဒိုးကစားျခင္းကို ပထမဆံုး "ညွိဳ႔ေမ"ျဖင့္ စ,ရသည္။

ညွိဳ႔ေမ။    ။ မိမိ၏ပစ္ဒိုးကို လက္ျဖင့္လွိမ့္၍ လႊတ္ၿပီး သတ္မွတ္ေသာ စည္းကို မေက်ာ္မီ မိမိပစ္၍ ထိႏိုင္ မည့္ ေနရာတြင္ ဖမ္း၍ ေထာင္ဒိုးအား ထိေအာင္ပစ္ရသည္။

ႏွစ္သစ္ကူးသႀကၤန္ပြဲေတာ္

ရခိုင္တို႔သည္ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီပြဲေတာ္မ်ားအနက္ ႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို အႏွစ္သာရ႐ွိ႐ွိ တမူထူးျခား စြာ က်င္းပၾကသည္။ သႀကၤန္မက်မီ ရက္အနည္းငယ္ခန္႔ကပင္ သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ကြက္အသီးသီးမွ ရပ္ကြက္ လူႀကီးမ်ားသည္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ စည္ကားစြာျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ဘုရားေရ သပၸါယ္ရန္ အလွဴေငြမ်ား ေကာက္ခံျခင္း ျပဳလုပ္ၾကသည္။ သႀကၤန္အႀကိဳေန႔တြင္ ရပ္ကြက္တိုင္း ရပ္ကြက္ တိုင္း၌ မ႑ာပ္ႀကီးငယ္မ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး ကရမက္၊ နံသာျဖဴ၊ နံသာနီ အစ႐ွိေသာ အေမႊးတံုးတို႔ကို ကေလးငယ္မ်ား၊ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔ စုေပါင္းလ်က္ နံသာေသြးၾကသည္။ အခ်ဳိ႔ကလည္း ဗံုေမာင္းမ်ား တီးခတ္၍ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ားကို သီဆိုကာ ကခုန္ျမဴးတူးၾကသည္။ သႀကၤန္အႀကိဳေန႔ကို "နံသာသီြးနိန္႔" ဟု ေခၚသည္။ သႀကၤန္အက်ေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ ရပ္ကြက္လူႀကီး၊ လူငယ္၊ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး အပ်ဳိအ ႐ြယ္မ်ားသည္ တစ္အိမ္လွ်င္ ဆြမ္းတစ္အုပ္စီ ခ်က္ျပဳတ္၍ ေသြထားၿပီးေသာ နံသာရည္မ်ားကို ေဆာင္ ယူကာ၊ မိမိတို႔ရပ္ကြက္ ကိုးကြယ္သည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတိုက္သို႔ တစ္စုတစ္ေ၀း တေပ်ာ္တပါး သြားၾကသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း႐ွိ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ေရသပၸါယ္ျခင္း၊ အေမႊးနံသာ ပ်က္ျဖန္းျခင္း၊ သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ားအား သန္႔႐ွင္းျခင္း စသည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳမ်ား ကို ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဤေန႔ကို "ဘုရားရီခ်ဳိးနိန္႔"ဟု ေခၚၾကသည္။

ပိေတာက္စည္သံစာေစာင္ အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၆)

ပိေတာက္စည္သံစာေစာင္
အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၆)
pdf file (1.55 MB)




ေအာင္လူဆီးတမ္းကစားျခင္း

ေအာင္လူဆီးတမ္းကစားနည္းသည္ ရခိုင္႐ိုးရာကစားနည္း တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဤကစားနည္းမွာ ဒိုးကစား နည္းက့ဲသို႔ပင္ အမ်ဳိးသမီး အပ်ဳိအ႐ြယ္မ်ား အုပ္စုႏွစ္စုဖြဲ႔၍ ကစားရေသာနည္းျဖစ္သည္။ တစ္အုပ္စုလွ်င္ အနည္းဆံုး (၃)ဦးမွ အထက္ ကစားႏိုင္သည္။ ကစားျခင္းကို လသာသည့္ညမ်ားတြင္ လမ္းမေပၚ၌ လည္းေကာင္း၊ ေျမညီေသာ တလင္းျပင္ ေျမကြက္လပ္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း ကစားေလ့႐ွိသည္။

ကစားမည့္ စည္းတန္းမ်ားကို ေရျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ထံုးျဖင့္ျဖစ္ေစ စည္းတားရသည္။ ဥပမာ- တစ္ဘက္တြင္ ငါးေယာက္ကစားမည္ဆိုပါက စည္းငါးေၾကာင္း တားရသည္။ ေဘာင္ စည္းႏွစ္ခုကိုလည္း ထိပ္မွအဆံုးအထိ အူေၾကာင္းထားရသည္။ ပထမဆံုးစည္းကို "ထိပ္စည္း"ဟုေခၚ၍ ဒုတိယစည္းကို "ဂုတ္စည္း"ဟုေခၚ သည္။ ေ႐ွ႔ဆံုးစည္းႏွင့္ ဂုတ္စည္းၾကားတြင္ ၾကက္လွ်ာသ႑ာန္ပံုေဖာ္၍ ထိပ္စည္းမွတားေသာ လူလိုက္ႏိုင္ ရန္ ျပဳလုပ္ထားရသည္။ အုပ္စုတစ္ဘက္စီတြင္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးစီထား၍ "ေဂါင္ႀကီး"ဟု ေခၚသည္။ မိမိ၏ အုပ္စုအႏိုင္ရေရးအတြက္ ေဂါင္သူႀကီးတြင္ တာ၀န္အ႐ွိဆံုးျဖစ္သည္။

ေဒါင္းေျပာက္ခုန္တမ္းကစားနည္း

ရခိုင္ေက်းလက္ အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ား၏ ကစားနည္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ လူ (၄)ေယာက္မွ (၁၀)ေယာက္အထိ ကစားႏိုင္သည္။ ဤကစားနည္းမွာ တစ္ဦးခ်င္း ကၽြမ္းက်င္မွဳကို ပိုမို အေလးေပးသည္။ ပထမဦးစြာ "အပုပ္တိုင္"ခ်ဳိး၍ အပုပ္က်သူ (ခံလွည့္က်သူ) ႏွစ္ဦးအား မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေျခဆန္႔ထိုင္ၿပီး ေျခဖ်ားခ်င္း ထိထားရသည္။ ယင္းလူမ်ားက ယင္းကိုခုန္ၾကရသည္။

ကန္ေတာ္ႀကီး။    ။ ေျခကို အက်ယ္ဆံုးဆန္႔၍ ထားရသည္။ ကစားသူက တစ္လႊားခ်င္း ခုန္ရသည္။

ကန္ေတာ္ေခ်။    ။ ထိထားေသာေျခကို အနည္းငယ္က်ဥ္းလိုက္ၿပီး ယခင္က့ဲသို႔ ခုန္ရသည္။

ၿပိဳင္ေလာင္းၿပိဳင္ပြဲ

ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ား၏ ၿပိဳင္ေလာင္းၿပိဳင္ပြဲ (ေလွၿပိဳင္ပြဲ) က်င္းပရျခင္းမွာ ေ႐ွးရခိုင္ဘုရင္မ်ားလက္ထက္က ကာကြယ္ေရးအတြက္ ေရတပ္သားေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္လာေရးကို ရည္႐ြယ္ေလ့က်င့္ ေ႐ြးခ်ယ္ေသာ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ယင္းမွ အစျပဳလ်က္ ႐ိုးရာပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္လာခ့ဲၿပီး စုေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရသည့္ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ အားကစားေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ပြဲတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္လာသည္။ ၿပိဳင္ေလာင္းၿပိဳင္ပြဲကို တန္ကူး (တန္ခူး)ႏွင့္ ကဆုန္လမ်ားတြင္ က်င္းပေလ့႐ွိသည္။ ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပရာ ေခ်ာင္း႐ုိးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ မ႑ပ္ မ်ား ေဆာက္လုပ္ကာ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္မ်ားက အတီးအမွဳတ္ အကအခုန္မ်ားျဖင့္ အားေပးေလ့႐ွိသည္။

ရကၡိတ မွာတမ္း - နာႏို (Aryan)

ရခိုင္ျပည္အေရး ဒုကၡေဘးကို
ရခိုင္သားမေတြးေက
ဇာသူေတြးဖို႔လည္း...

ရခိုင္ျပည္သူ ေသာကအပူကို
ရခိုင္သားမကူေက
ဇာသူကူဖို႔လည္း...

လက္ဟိ့ရခိုင္ ရင္ဆိုင္နိန္ရ
ဘ၀႐ုပ္ပံု အနိ႒ာ႐ံုကို
ေပါင္းဆံုလက္ကမ္း
၀ိုင္း၀န္းလို႔ကူ တြဲထူ ကယ္မ
ရကၡိတပီပီ သီြးနီနီနန္႔
ဟိွ႔ကိုခ်ီတက္ သမိုင္းမပ်က္ဖို႔
ငါ႐ို႔လက္ဆက္ ထားကတ္ေမ...။

နာႏို(Aryan) 

  www. မူလေဖာ္ျပထားေသာစာမ်က္ႏွာ.com

ဇာပိုင္ေတာ္လို႔ ဇာပိုင္ေခၚရပါဖို႔ - ပန္းခ်ီမင္းညိဳ

ေဆာင္းရာသီအေျပာင္းမွာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေတာင္းလာစြာက မွတ္တမ္းတင္တစ္ခုေတာ့ခါ ဆရာ႐ုိ႕ က်က်န္းမမာဟိေရ ခါ ေနာင္လာေရအေခ်တိအတြက္ အရီးနန္႔ အခင္ရာ ေခတ္စားလာေရကာလမွာ ရခုိင္ အမ်ဳိးအဆြီ ဇာပုိင္ေတာ္လုိ႔ ဇာပုိင္ေခၚရဖုိ႔ မသိကတ္ပါဗ်ာယ္။ အေၾကာင္းမလွ ျမင္လာလုိ႔ မ်ဳိးဆြီေခၚေ၀ၚေရ စာရင္းကုိ ေဖာ္ျပဖုိ႔ မင္းျပားမင္းသိန္းဇံက ေတာင္းလာေရခါ အခ်က္ေကာင္းေပၚလာလုိ႔ ေဟာင္းႏြမ္းေကလဲ၊ မပ်က္စေကာင္းအထင္နန္႔ လက္လွမ္းမီသေလာက္ နဂုိလ္ဗီဇ မေပ်ာက္မပ်က္ ရလီေအာင္ စုစည္းေဖာ္ျပ လုိက္ပါေရ။ မြီးရာပါ ေခၚနီက်စကားတိကုိ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္လုပ္လုိ႔ အျပစ္တင္မေစာဖုိ႔ ေတာင္းပန္ ပါေရ။

အမွတ္မထင္ စာရီးသူကုိယ္တုိင္ ခံစားခေရအတြက္ ေဖာ္ျပသင့္ေရလုိ႔ ျမင္လာပါေရ။ စာရီးသူျခဳပ္မ အသစ္ က သူမခဲအုိကုိ “အခင္ ထမင္းစားပါဖို႔”ေခၚေရခါ၊ ယုိင္ေက်းမွဳလုိက္စားနီေရ အကၽြန္က ပက္လက္လန္လား ပါေရ။ အခင္ ေခတ္စားစြာ အိမ္မွာေတာင္ ဂယက္႐ုိက္လာေရ။ ျခဳပ္မအသစ္ကုိ ေဒါသနန္႔ ခဲအုိကုိ အခင္ေခၚေက အေကာင့္ေကာင့္ေတာ္ေရ ေယာကၡမအစစ္ အကၽြန္႔ကုိ ဇာေခၚဖုိ႔လဲ ျခဳပ္မအသစ္ကုိ မိန္းဖူးပါေရ။ အေခၚအေ၀ၚဆုိစြာ အေရးႀကီးပါေရ။ အစြန္းေရာက္တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ခါ သြီးသားလွဳပ္႐ွားမွဳနန္႔ သားသမီးရလာစြာ။ ပါပါလုိ႔အဘကုိ ေခၚစရာမလုိ သူ႔နာမယ္ကုိ ေခၚလုိက္ေကရေရ။ အယူမွားစြာတိကုိ ၾကားဖူးပါေရ။ တိရိစာၦန္နန္႔ မျခားေရ အေတြးအေခၚသမားေတာ့ ကံကံ၏အေၾကာင္း၊ ဗုဒၶအယူအဆကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳရာ ေရာက္ပါေရ။ သြီးသားလွဳပ္႐ွားတုိင္း သားသမီးမရႏုိင္ပါ။ ေစာဒကတက္ေက အမ်ားႀကီးပါ။

ေျမာက္ဦး - ေမာင္ခိုင္ေအာင္



ရင္အံုေပၚမွာ အီေကြတာ ကခုန္
ေက်ာ႐ိုးထဲ ၀င္႐ိုးစြန္း ပုန္းေနတ့ဲၿမိဳ႔။
မႏၱေလးကိုစာဖြဲ႔တ့ဲ "ကစ္ပလင္း" မသိ
ပုဂံကိုစာဖြဲ႔တ့ဲ "ေဇာ္ဂ်ီ" စာမသိတ့ဲ ငါ့ၿမိဳ႔ေလ။

ရခိုင္စာအရီးအသား ျပႆနာ - ေမာင္ဗသိန္း

ျပည္ေထာင္စုေခတ္ ရခိုင္အမ်ဳိးသား႐ို႕မာ တစ္မ်ဳိးသားလံုး လက္ခံသံုးစြဲေရ ရခိုင္စာအရီးအသား တစ္ခုမဟိ သီးစြာကို ရခိုင္အမ်ဳိးသားတိုင္း သတိထားမိဖို႔ ထင္ပါေရ။ အမ်ားသံုး အရီးအသား မဟိေရအတြက္ စာပီရီး ဖြဲ႔ေရခါ သူတစ္မ်ဳိး ငါတစ္ဖံု ျဖစ္နိကတ္စြာကို တိြရေရ။

တတိုင္က ရခိုင္စာပီနန္႔ ျမန္မာစာပီတူေရလို႔ ယူဆၿပီးေက ျမန္မာ အရီးအသားအတိုင္း ရီးကတ္ေတ။

ေနာက္တတိုင္က စကားျပင္ အရီးအသားကိစၥမာ ျမန္မာစကားေျပကို သံုးၿပီးေက ဇာတ္ေကာင္ခ်င္း အခ်ီ အခ် စကားေျပာစြာ႐ို႕မာက်ေက ရခိုင္စကားကို သံုးေရ။ အျခားတိုင္သားက စကားျပင္ အရီးအသားမာ "၏ ၊ သည္၊ တည္း၊၍" စေရ ႀကိယာ၊ ႀကိယာ၀ိေသသန ေနာက္ဆက္တိ "သည္၊ က၊တင္၊ ၌"စေရ နာမ္ေနာက္ ဆက္တိကို ေခတ္ေဟာင္း (ေျမာက္ဦးေခတ္) အရီးအသားအတိုင္း သံုးၿပီးေက စကားအသံုးအႏွဳန္းမာ ရခိုင္ေ၀ါဟာရကို သံုးေရ။

The Rakhains in Bangladesh - U Shit Mg

The Rakhains in Bangladesh
By U Shit Mg
pdf file (1.00 MB)




ဂီတေလာက ၀လံုးအဆင့္ကို ကြဲေစခ်င္တ့ဲသူ (သို႔) ဦးေစာႏု

ဂီတနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ငယ္စဥ္ကတည္းက ၀ါသနာပါ ထမင္းေမ့၊ ဟင္းေမ့ ေလ့လာလိုက္စားခ့ဲသူ၊ ပန္တ်ာေက်ာင္း တက္ေရာက္တ့ဲအခါ ႐ု႐ွားႏိုင္ငံက ဂီတပညာသင္ဆု ေခၚတ့ဲအတြက္ ႐ု႐ွားႏိုင္ငံသို႔ ပညာသင္ယူခ့ဲရသူ၊ ႐ု႐ွားႏိုင္ငံမွ ျပန္လာၿပီးခ်ိန္ အႏွိမ္ခံဘ၀နဲ႔ ဂီတအလုပ္ေတြကို လုပ္ကိုင္ရတာကို မႏွစ္ၿမိဳ႔လို႔ ကိုယ္ပိုင္ဂီတသင္တန္းေက်ာင္းဖြင့္လွစ္ကာ ဂီတပညာေတြကို လက္ဆင့္ကမ္း သင္ၾကားခ့ဲရာမွ သည္ အဆိုေတာ္ စည္သူလြင္နဲ႔ တင္ဇာေမာ္တို႔လို ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတ့ဲ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို ေမြး ထုတ္ေပးႏိုင္ခ့ဲတ့ဲ အသက္ (၆၆)ႏွစ္ အ႐ြယ္႐ွိ ဦးေစာႏု PID.IN.Music (U.S.S.R)နဲ႔ ေတြ႔ဆံုကာ The Messenger Journal ရဲ႔ "ဘ၀လည္ျပန္" က႑အတြက္ ေမးျမန္းျဖစ္ခ့ဲပါတယ္။

ကိုလိုနီ၀ါဒ၏ ဆိုးေမြ - ေမာင္ဗသိန္း

ဤေဆာင္းပါးသည္ “႐ိုဟင္ဂ်ာ” ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းေကာ္မရွင္၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ ဖူးသူ မစၥတာလုစ္ (G.H Luce)ႏွင့္ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းတို႔၏ ေရးသားထားခ်က္မ်ားကို တံု႔ျပန္ေသာ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။

မစၥတာလုစ္သည္ “ျမန္မာအစ ေက်ာက္ဆည္က” ဟူေသာ သမိုင္းအဆိုသစ္ကို ထူေထာင္သူ ျဖစ္သည္။ ၁၉၈၅-ခုႏွစ္က ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ သူ၏စာအုပ္ (Phases of Pre-Pagm Burma, Languages and History) တြင္ “ျမဴႏွင့္ခုမိ” လူမ်ိဳးတို႔အေၾကာင္းကို တင္ျပရာတြင္ ရခိုင္မင္းတို႔သည္ သက္၊ ျမဳန္၊ ခ်င္းတို႔ကို အုပ္စိုးခဲ့ ၾကေၾကာင္း၊ ၎တို႔မွာ အိႏိၵယဘြဲ႕အမည္မ်ားရိွၿပီး မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ေျပာၾကေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေရးသားၿပီး ေနာက္ ႐ိုဟင္ဂ်ာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေအာက္တြင္ လိုရင္းမွ် ဘာသာ ျပန္ထားသည့္ အတိုင္း ေရးသားပါသည္။

ေမာင္ဗသိန္း (၁၉၄၀ - )

အေနာက္ျပည္ ပင္း၀ါဇာတိ ဦးမဲေမာင္- ေဒၚျမလွဦး႐ို႔၏ ရင္သီြးသံုးေယာက္ထဲမွာ အငယ္ဆံုး သား ေမာင္ဗသိန္းေရပင္း၀ါ ဆရာေတာ္ဘုရား ဘဒၵႏၲဣႏၵာ၀ံသ၀ံသ ၿခီေတာ္ရင္းမာ စတင္ ပညာသင္ပါေရ။

စစ္ေတြၿမိဳ႕ အ-ထ-က(၂)မာ ဒုတိယတန္းကပင္ ေက်ာင္းထြက္ လက္မွတ္ရေရထိ သင္ယူၿပီးေက တကၠသိုလ္၀င္တန္းကို ၁၉၆၁-ခုႏွစ္မာ ဦးေအာင္လွဇံ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းက ေအာင္ျမင္ခ ပါေရ။ ေက်ာက္ျဖဴ ဥပစာေကာလိပ္၊ ရန္ကုန္ ဘီအိုစီေကာလိပ္႐ို႔မာ ဆက္ပ်ာ ပညာသင္ပါေရ။။

စုိင္းတင္ၿမိဳ႕စား ဥကၠာပ်ံ - ေ၀သာ

ရခုိင္သမုိင္းမွာ ဥကၠာပ်ံဆုိစြာ သင့္ေအာင္စိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းေရ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးပါ။ စြမ္းရည္သတၱိ ျပည့္၀ေရ စစ္သားႀကီးျဖစ္ေတ။ အႏုပညာကုိ စုံမက္ျမတ္ႏုိးေရ စာေပပညာသွ်င္ႀကီးျဖစ္ေတ။ မင္းခေမာင္း၏ ေရာင္း ရင္းႀကီးလည္း ျဖစ္ပါေရ။ ဥကၠာပ်ံ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခေရ ကာလကေတာ့ခါ ၁၆ရာစုအဆုံး၊ ၁၇-ရာစု အစပုိင္း၊ ဘုရင္မင္းရာဇာႀကီး (၁၅၉၃-၁၆၁၂)လက္ထက္မွာ ျဖစ္ပါေရ။

ဥကၠာပ်ံငယ္စဥ္ဘ၀နန္႔ မိဘမည္ရည္႐ုိ႕ကုိ အတိအက် မသိရပါ။ ဥကၠာပ်ံေရ စုိင္းတင္ၿမိဳ႕စားအျဖစ္ ခန္႔အပ္ ခံရပါေရ။ တခ်ိန္တည္းမွာ အိမ္ေရွ႕မင္းသားမင္းခေမာင္း၏ အႀကီးေတာ္အျဖစ္လည္းသြင့္ မင္းတရားႀကီးက ခန္႔အပ္တာ၀န္ပီးခပါေရ။

Influx Viruses The Illegal Muslims in Arakan

Influx Viruses
The Illegal Muslims in Arakan
By U Shw zan and Dr. Aye Chan
pdf file (509 Kb)



႐ိုဟင္ဂ်ာဇာစ္ျမစ္

႐ိုဟင္ဂ်ာဇာစ္ျမစ္
ေရးသူ - ခင္ေမာင္ေစာ(ဘာလင္ၿမိဳ႔)
pdf file (91 Kb)




Burma’s Western Border as Reported by the Diplomatic Correspondence (1947 – 1975)

Burma’s Western Border
as Reported by
the Diplomatic Correspondence
(1947 – 1975) - Aye Chan
pdf file (412 Kb)


Islamization of Burma Through Chittagonian Bengalis as “Rohingya Refugees“

Islamization of Burma Through
Chittagonian Bengalis as
“Rohingya Refugees“
By Khin Maung Saw
pdf file (1.13 MB)


Background of Rohingya Problem

Background of
Rohingya Problem
By Kyaw Zan Tha (MA)
pdf file (38 Kb)



An Historian Looks at Rohingya

An Historian Looks at Rohingya
pdf file (23 Kb)





သဘာ၀ပန္းမ်ား

႐ိုး႐ိုးပန္း၀ွက္

၁။ ကေလြ႕ေမာင္ေသွ် မ်က္ႏွာေျပာက္၊ အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္းေရာက္။ (ကေလြ႕ေမေသွ်--မိန္းကေလး)။
အေျဖ- ဒဂၤါး။

၂။ ကေလြ႕ေမေသွ်ေတာင့္ကို ခါးႀကိဳးလို။
အေျဖ - ေကာက္လိွဳင္းစည္း။

၃။ ေကာင္းကင္ကက် ပုလဲလွ၊ ျမက္ေတာမွာ က်ရွာေရ။
အေျဖ - မိုးသီးေပါက္။

ဦးထြန္းစိန္ မွတ္မိသမွ် ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ

ပူေဇာ္ထိုက္သူတို႔ကို ပူေဇာ္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ အမ်ိဳးသားတို႔၏ အစဥ္အလာေကာင္း တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ဤမဂၤလာတရားေတာ္သည္ ျမန္မာအမ်ိဳးသားတို႔အဖို႔သာ မဟုတ္။ ယဥ္ေက်းေသာ ကမာၻအဖို႔လည္း ယဥ္ေက်းမွဳ အမွတ္အသားတစ္ခု ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ပစၥည္းမဲ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီး လီနင္ ရာျပည့္အထိမ္း အမွတ္ကို ကမာၻတ၀ွမ္းလံုး၌ က်င္းပခဲ့ၾကေၾကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သတိရေနၾကေသးသည္။ စာဆို ရာ၀ိတဂိုးရာျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ကို လည္းေကာင္း၊ မဟတၱမဂႏီၵရာျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ကို ဆရာႀကီး တပည့္သားေျမးတို႔ အင္တိုက္အားတိုက္ တခမ္းတနား က်င္းပခဲ့ၾကသည္။

ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး မီး႐ွဴးတန္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ သက္ေတာ္ရာျပည့္အထိမ္းအမွတ္ကိုလည္း ကၽြႏု္ပ္တို႔က တတ္ အားသေရြ႕ ခ်ီးေျမႇာက္ပူေဇာ္သင့္ပါသည္။

မိြန္႔လီ က်ာလီ၊ ေဇာက္ထိုးလီ ငပ်င္းေထြ ၀တၳဳ

႐ွီး႐ွီးအခါက ႐ြာတစ္႐ြာတြင္ မုဆိုးမတစ္ေယာက္ ဟိ၏။ ထိုမုဆိုးမတြင္ သားလူပ်ိဳတစ္ေယာက္ ဟိလီသည္။ သူ႔မာ အလြန္တရာပ်င္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္၍ ႐ြာသားမ်ားက “ငပ်င္းေထြ” ဟု ေခၚၾကလီသည္။

ငပ်င္းေထြမွာ နာမည္ႏွင့္လိုက္ေအာင္ပင္ မည္သည့္အလုပ္ကို မွ လုပ္ခ်င္စိတ္မဟိေပ။ မိခင္ျဖစ္သူ က ေတာမွထင္းၿခီြ ၍ေရာင္းျခင္း၊ ဆန္အငွားဖြပ္ျခင္း၊ လူအိမ္႐ို႕၌ အတိုအစလုပ္ပီးျခင္း စသည္ျဖင့္ မိမိ၀မ္းစာ အျပင္ သားငပ်င္းအတြက္ပါ လုပ္ရသျဖင့္ လြန္ပင္ပန္းဆင္းရဲလီသည္။ မိခင္အား သနားက႐ုဏာ သက္ ၾကေသာ ရြာသားမ်ားက ငပ်င္းေထြကို သူမ်ားနည္းတူ လုပ္စားရန္ အတြက္ ေခ်ာ့၍ တစ္ခါ၊ ေျခာက္၍ တစ္ဖံု၊ သေရာ္၍ တစ္မ်ိဳး နား၀င္ေအာင္ ေျပာျပၾကေသာ္လည္း အခ်ည္းႏွီးရာ ျဖစ္လီသည္။

လိပ္ကမ္ဖာမ (လိပ္ကမာၻမ)၀တၳဳ

မိတ္ဆက္

ရခိုင္ျပည္ ကၽြန္းရြာ႐ို႔မာ၀တၳဳေျပာဓေလ့ေရ ႐ိုးရာအေလ့ တစ္ခု ျဖစ္ပါေရ။ ေျပာေလ့ေျပာထဟိကတ္ေတ ၀တၳဳတိထဲမာ အဂု ေဖာ္ျပလားဖို႔ လိပ္ကမာၻမ (လိပ္ကမ္ဖာမ) ၀တၳဳက ထိပ္တန္းက ပါ၀င္ပါေရ။ ေအ၀တၳဳကို ရွိေခတ္မာ စာနန္႔ ပီနန္႔ မွတ္တမ္းတင္ ထားစြာဟိေၾကာင္း မွတ္တမ္းမွတ္ရာ မတြိဖူးပါ။

ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္မာ ရခိုင္သမိုင္းသုေတသီ၊ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ေက်ာက္စာ၀န္ေဟာင္း ဦးစံေရႊပု (၁၈၈၁-၁၉၄၅)က ျမန္မာႏိုင္ငံ သုေတသန အသင္းဂ်ာနယ္တိမာ (၁) လိပ္ကမာၻမ၀တၳဳ၊ (၂) က်ီးျဖဴရြာ၀တၳဳ၊ (၃) ငန္းေတာ္ရွည္၀တၳဳ၊ (၄) သံကိုးေမာင္း၀တၳဳ႐ို႔ကို အဂၤလိပ္ဘာသာနန္႔ တင္ျပဖူးပါေရ။ ရခိုင္႐ိုးရာ၀တၳဳတိကို ကမာၻသိေဖာ္ထုတ္ တင္ျပခေရအတြက္ ဦးစံေရႊပုကို ရခိုင္တစ္မ်ိဳးသားလံုးက ေက်းဇူး တင္ဖို႔ ေကာင္းပါေရ။

စည္း

ခါတိုင္းဆို အဂုပိုင္ စားပြဲမ််ဳိးကို ေျမာက္ၿမိဳ႔႐ိုးက ဖဲသာေလးေ႐ြးကို လားယူနီေရ ရီသည္ေယာက်္ား ပိုင္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ခုန္ပနာ လားလို႔ဟိဖို႔။ အမွန္က ေဒစားပြဲကို ကိုယ္တိုင္ေလ့ စိတ္တစ္ေပါက္ စီစဥ္ခစြာရာ။ အဂုမွစိတ္က ေပါင္တစ္ရာေလာက္ ဖိထားရစြာပိုင္ လီးနီေရ။

"မင္းမလာေကေလ့ ျဖစ္ေတေ၀။ မလာခ်င္ေက မလာေက့ဖိ"လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဟန္႔ဖို႔ဆိုေကကာ။ တ႐ြိ႔႐ြိ႔လွမ္းနီေရ ကၽြန္ေတာ့္ၿခီေထာက္ကို ကၽြန္ေတာ္မပိုင္။ တင္ႀကိဳလို႔ ေျပာခစြာအတိုင္း ၾကက္သား ေလးေထာင္ဖို႔ကို အိတ္တစ္လံုးမွာ ထည့္ၿပီးေက ကၽြန္ေတာ့္ဆိုင္ကယ္က သူ႐ို႔႐ြာဘက္ကို တ႐ိြ႐ိြ။

ၿမီးအႏွစ္

"အဟင္း... အဟင္း... မေယဘု လင္ေနာက္လိုက္လားခဗ်ာယ္လတ္ အဖသည္..."

"ဟင္... ဟုတ္လာ ဇာက အေကာင္နန္႔လဲခ်င့္"

"အဟင္း... အဟင္း... ႐ြာအေနာက္ပိုင္းက ငနီေအာင္ဆိုေရ ကေလေခ်နန္႔လို႔ အိမ္နားကလူတိေျပာကတ္ေတ အဖသည္"

"အဖသည္မွာက အမိသည္ကိုရာ အျပစ္တင္ဖို႔ ျမင္ေရမဟုတ္လားဂု။ ခီြးသမီးေခ် အိမ္ကို လာ၀ံ့လာဘတ္စီ... အသီသတ္ပစ္လိုက္ေမ"

ပစိၦမရပ္၀န္းႏွင့္ သမိုင္းခရီးလမ္း - နီ႐ိုင္းနီ(ေတာင္ရင္းကၽြန္း)



အတိတ္ကလွ်င္
နဒီေဒ၀ါကမ္းပါးမွာ
ႀကိ္ဳးၾကာ႐ို႔ တေပ်ာ္တပါး
အမ်ဳိးသား သာျခင္းဆိုလို႔
စိမ္းစို႐ြက္႐ွင္လ်က္
ေပါက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ထက္မာ
မ်ဳိးဆက္သစ္ထူေထာင္လာလီေရ။

ႏြားတစ္ေကာင္ေျပာျပေသာ သူ႔သမိုင္းေၾကာင္း

"အမင္... အမင္"လို႔ ေအာ္ေခၚၿပီးေက ေဒဘ၀ထဲကို အကၽြန္ေရာက္လာလတ္ပါေရ။ ယွင္းယွင္းေျပာရဖို႔ ဆိုေက အသားပါ၊ အရီပါ၊ လုပ္အားပါ ပီးရေရ ႏြားဘ၀ဆိုပါဖိ။ အေဂါင့္ေဂါင့္ပါေလ... လူတိ ေဒေလာက္ ရက္စက္တတ္မွန္း အစက အကၽြန္မသိခပါ။ အကၽြန္အငယ္ေသွ်ခါက အမင့္ႏို႔ခ်ဳိကို ၀၀လင္လင္ မစို႔ခရေရ ဘ၀ပါ။ သခင္က သူ႐ို႔လူသားတိအတြက္ ဆိုၿပီးေက အမင္ပါးက ႏို႔တိကို ယူကတ္ေတ။ အမင္က သူ႐ို႔ကို မပီးခ်င္လို႔ ႐ုန္းကန္လွဳပ္ယွားေကေလ့ ေဒလူတိက အမင္ကို ႀကိဳးနန္႔ ခ်ဳိင္ၿပီးေက သတ္ကတ္ျပန္သိ့ေရ။ အမင္ခမ်ာ ႏို႔မ၀လို႔ အ႐ိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္းထနီေရ အကၽြန္႔ကိုၾကည့္ပနာ လူတိမသိေအာင္ သူႏို႔တိကို ခ်န္ထား ၿပီးေက အကၽြန္႔ကို ခုိးတိုက္တတ္ပါသိ့ေရ။

စေကႀကီးလာေရအခ်ိန္မာ အကၽြန္ဧ့ မ်ဳိးဗီဇကို ဖ်က္ပနာ ႏွာ၀ကိုေလ့ စူးနန္႔ထိုးဗ်ာ နဖားႀကိဳး တတ္ ကတ္ျပန္ပါေရ။

Committee For Full Electricity Access To All Rakhine State By Shwe Gas

Committee For Full  Electricity
Access To All Rakhine State
By Shwe Gas
pdf file (1.07)



ဇာလုပ္ကတ္ဖုိ႔လဲ - စံေက်ာ္ထြန္း(မဟာ၀ိဇၹာ)

ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေအးေက်ာ္က
မိတ္ဆက္၊ စေတးျဖတ္၊ ေအာက္ၿခီမွတ္စု
ေထ့ပီးထားပနာ စံေက်ာ္ထြန္း(မဟာ၀ိဇၹာ)
ရီးသားျပဳစုလိုက္ေတ "ဇာလုပ္ကတ္ဖို႔လဲ"
pdf file (329 KB)


တန္ခိုး႐ွင္ကေလာင္တံ - ေ၀သာ

ထိုအယင္ခါက ကေလေခ်တစ္ေယာက္ယွိလတ္။ ယင္းသူ႔နာမည္က ေမာင္လိမၼာလို႔ေခၚလတ္။ အေခ်ခါ ကပင္ အမိပါ အဖပါ သီလားခတ္ပ်ာလ္ျဖစ္လို႔ ေမာင္လိမၼာခမာ ထင္းၿခီြလို႔ ေရာင္းလိုေရာင္း၊ ျမက္ ရိတ္လို႔ ေရာင္းလိုေရာင္း၊ ထမင္းတလုတ္ကို ႐ွာစားရလတ္။ ေယဒါလည္း ေမာင္လိမၼာစြာ နာမည္နန္႔ လိုက္ေအာင္ လိမၼာလတ္။ သူ႔မွာ အထက္သန္ အျပင္းျပဆံုး ဆႏၵတစ္ခု ယွိလတ္။ ယင္းခ်င့္ကေတာ့ခါ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ တတ္ခ်င္စြာလတ္။ ေယဒါလည္း သူ႔မွာ ဆႏၵရာယွိစြာ။ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔အတြက္ ကေလာင္တံေခ် တစ္ေခ်ာင္း၀ယ္ဖို႔ေတာင္မွ ဖဲသာမယွိလတ္။

တစ္ရက္နိခါ ႐ြာထဲမွာ ေလွ်ာက္လားယင္းနန္႔ ပ်န္းခ်ီဆရာႀကီး၏ အိမ္႐ွိကို ေရာက္လားခလတ္။ လမ္းမ ထက္က လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတအခါ ဆရာႀကီး ပန္းခ်ီဆြဲနီစြာကို ျမင္ရလတ္။ ေမာင္လိမၼာလည္း ၾကည့္ခ်င္ အားႀကီးလို႔ အိမ္ထဲကို အသာအသာ ၀င္ပါလားလတ္။

လြမ္းရိပ္ၿမံဳ

အခန္း(၁)

အလွဆိုစြာ ျမင္တတ္သိတတ္ ခံစားတတ္ေက ျမင္ျမင္သမွ်ေရ အလွတိနန္႔ ျပည့္နီေရလတ္။ အလြမ္းဆိုစြာ လည္း လြမ္းတတ္သူ႐ို႕အဖို႔ ေဒကမာၻေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးေရ လြမ္းစရာအျပည့္နန္႔ပါရာ။ ႏီြအႀကိဳမွာ ေ၀ွ႔ ယွမ္းတိုက္ခတ္လိုက္ေတ လီ႐ူးေၾကာင့္ ႐ြက္၀ါတိ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ႀကီြပနာ ၿမီျပင္ထက္မွာ ျပန္႔ႀကဲလို႔။ ဂႏၳ၀င္ ၿမိဳ႕ျပ၏ နန္းရာကုန္းတစ္နီရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ထိုင္နီမိပါေရ။ ကၽြန္ေတာ့္ေဘးနားက ေညာင္ပင္အိုႀကီးကလည္း ႐ိုးတန္ၿပိဳင္းၿပိဳင္းနန္႔ လြမ္းစရာေကာင္းပါယင့္။ ေဒဂႏၳ၀င္ၿမိဳ႕ျပေရ အလြမ္းမိုးတိ အၿမဲတမ္း႐ြာနိန္ေရ လြမ္းရိပ္ ၿမံဳ။ ေဒလြမ္းရိပ္ၿမံဳကို ဘုရင္မင္းေစာမြန္ အလြမ္းတိနန္႔ တည္ေဆာက္ခစြာလား။ ေဒလြမ္းရိပ္ၿမံဳမွာ ျမင္ျမင္ သမွ်ေရ လြမ္းစရာ ေဆြးစရာခ်ည္းဗ်ာယ္။ နန္းရာကုန္းကို ၾကည့္ေကလည္း လြမ္းစရာေညာင္ပင္အိုတိနန္႔။ ဟာရီေတာင္ကို ၾကည့္လိုက္ျပန္ေကလည္း အလြမ္းေမွ်ာ္စင္တစ္ခုပိုင္။ ၿမ၀ါေတာင္ထက္ကို တက္ ၾကည့္ျပန္ေကလည္း ဂမၻီရပညာသွ်င္ႀကီး သွ်င္ျမ၀ါကို လြမ္းမိျပန္ေရ။ ရီအုန္းေတာတိ အစီအရီၾကားက လွပညင္သာစြာ စီးဆင္းနိန္ေရ သိဂၤနဒီ။ ရီတံ႐ွင္ပိုင္ ရီတိ တေ၀ါေ၀ါ စီးဆင္းပနာ ေက်ာက္ တံုးေက်ာက္ေဆာင္ေခ် တိနန္႔ တစ္မ်ဳိးလွနီေရ ရီေပါက္၀ေခ်ာင္း။ ေတာင္တံတိုင္းေခ်တိ ပတ္လည္ ကာဆီးပနာ စိမ္းစိုနီေရ သစ္ပင္တိနန္႔ ကဗ်ာဆန္နီေရ လက္ဆီးကန္႐ို႕ကလည္း လြမ္းတတ္ေတ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပိုလို႔လြမ္းစီပါေရ။ ရခုိင့္ေတာ္၀င္နန္းၿမိဳ႕ေတာ္ ေျမာက္ဦးေရ အလြမ္းတိကို စုပံုထားေရ အလြမ္းဗိမၼာန္၊ အလြမ္းရင္ခြင္၊ အလြမ္းၿမိဳ႕ျပ (သို႔မဟုတ္) လြမ္းရိပ္ၿမံဳေလ။

ရခိုင္ေဒသအတြင္းသို႔ မြတ္ဆလင္မ်ား ၀င္ေရာက္လာျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးလွဳပ္႐ွားမွဳအဆင့္ဆင့္ - ျမင့္သိန္း

"မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးႏွင့္
ျမန္မာႏိုင္ငံသုေတသန စာတမ္းဖတ္ပြဲ" အခမ္းအနားတြင္
ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးျမင့္သိန္း ဖတ္ၾကားခ့ဲေသာ 
"ရခိုင္ေဒသအတြင္းသို႔ မြတ္ဆလင္မ်ား
၀င္ေရာက္လာျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးလွဳပ္႐ွားမွဳအဆင့္ဆင့္"
pdf file (95 kb)