ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔ (၂) - ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)

ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အယူအဆဟာ ဗမာအမ်ဳိးသားအင္ပါယာ ထူေထာင္ေရး၀ါဒျဖစ္တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်ျခင္းဟာ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ၊ သမိုင္းေနာက္ခံေတြ ကို အေျခခံၿပီး ေကာက္ခ်က္ခ်ျခင္း ျဖစ္တယ္။ လူ တစ္ဦးရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ၊ လူအုပ္စုေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာ အယူအဆ ခံယူ ခ်က္ေတြကို အေျခခံၿပီး လုပ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အယူအဆအခ်ဳိ႕အတြက္ ေတာ္လွန္တိုက္ပြဲ၀င္ ရတာေတြ ရွိတယ္။ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆကို ယံုၾကည္တ့ဲသူဟာ သူ႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ေတြ၊ ေပးဆပ္မွဳေတြဟာလည္း ဒီအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲကာလနဲ႔ လြတ္ လပ္ေရးေနာက္ပိုင္း ကာလေတြမွာ ဒီအယူအဆကို ယံုၾကည္သူေတြကေတာ့ သခင္ဗစိန္၊ ဂဠဳန္ဦးေစာ၊ ဦးေန၀င္း၊ ဗုိလ္သန္းေ႐ႊတို႔ဟာ ထင္ရွားတ့ဲ လူေတြပါ။ ဒီလူေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ အယူအဆအေပၚမွာ အေျခခံခ့ဲတယ္ဆိုတာ သူတို႔ေတြရဲ႕ အလုပ္ေတြဟာ သက္ေသျပခ့ဲပါတယ္။ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆကို နည္းနည္းေလာက္ရွင္းျပဖို႔ လိုမယ္ထင္တယ္။

ပါေမာကၡလုစ္က (၁၁)ရာစုမွာ အေနာ္ရထာစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပထမျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၁၅)ရာစုမွာ ဘုရင့္ေနာင္ စည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၁၈)ရာစုမွာ အေလာင္းဘုရားစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တတိယျမန္မာႏိုင္ငံ၊ (၂၀)ရာစုမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းစည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံကို စတုတၳျမန္မာႏိုင္ငံလို႔ ေရးသားလ့ဲတာေတြ ရွိတယ္။ ပါေမာကၡ လုစ္ရဲ႕ အယူအဆကို အေျခခံစဥ္းစားရင္း ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆ ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္ တယ္။ ျမန္မာ (ဗမာ)အခ်င္းခ်င္းမွာေတာင္ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆဟာ အျငင္းပြားမွဳေတြ နဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဦးေန၀င္းကို ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္ေရးႀကိဳးပမ္းခ့ဲသူ တစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္သလို ဗိုလ္သန္းေ႐ႊဟာလည္း ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ဆက္လက္ ဦးေဆာင္ေစသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ ထူေထာင္မယ့္သူလို႔ ေျပာလိုၾကပါတယ္။ ပါေမာကၡလုစ္ရဲ႕ အယူအဆအေပၚမွာ သက္၀င္ယံုၾကည္ သူေတြအေနနဲ႔ေတာင္ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ထူေထာင္သူမွာ အျငင္းပြားစရာျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီအယူအဆအတိုင္းဆိုလွ်င္ ဦးေန၀င္းဟာ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ဗိုလ္သန္းေ႐ႊကေတာ့ ဆက္လက္ဦးေဆာင္ေစသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ရမွာျဖစ္တယ္။

ဒီအယူအဆေတြ၊ ဒီယံုၾကည္ခ်က္ေတြ၊ ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ပင္လံုမွ ေမြးဖြားလာခ့ဲၿပီး ၁၉၄၈ မွာ လြတ္လပ္ေရးရလာခ့ဲတ့ဲ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အဆိပ္အေတာက္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ နည္း အားျဖင့္ေျပာရရင္ အနာဂတ္ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အဆိပ္ အေတာက္ေတြျဖစ္တယ္။ အေနာ္ရထာ စည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ (၁၁) ရာစု ပထမ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရခိုင္၊ ရွမ္း၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ မြန္ စတ့ဲ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ သီးျခားလြတ္လပ္ႏိုင္ငံ၊ နယ္ေျမအျဖစ္ ေနထိုင္ခ့ဲျခင္းကို မ်က္ကြယ္ျပဳလို႔ မရဘူး။ ပါေမာကၡလုစ္ေျပာသလို ရခိုင္၊ မြန္ စတ့ဲ လူမ်ဳိးေတြဟာ ဗမာေတြရဲ႕ လက္ေအာက္မွာလားဆိုတာ ျပန္သံုးသပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ထို႔အထူ ဒုတိယ ျမန္ မာႏိုင္ငံ (၁၅)ရာစုနဲ႔ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံ (၁၈)ရာစုကာလေတြမွာေရာ ဒီတိုင္းရင္းသားေတြဟာ ဗမာေတြရဲ႕ လက္ေအာက္မွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဗမာေတြနဲ႔ ပင္လံုလုိ ညီလာခံႀကီးတစ္ခုက်င္းပၿပီး ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္ စုလို ေနထိုင္လာခ့ဲၾကသလားဆိုတာ ျပန္လည္ စဥ္းစားခ်င္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဥပမာတစ္ခုအျဖစ္ ရခိုင္လူမ်ဳိး (ရခိုင္အမ်ဳိးသား)ကို ဆြဲထုတ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြဟာ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံအျဖစ္ ေနထိုင္ခ့ဲျခင္းဟာ ဗမာ(ျမန္မာ)ေတြထက္ ေစာပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ သုေတသ နျပဳခ်က္အရ ျမန္မာေတြဟာ (၉)ရာစုေလာက္မွာမွ ေက်ာက္ဆည္နယ္ကို ေ႐ြးကာ ေနထိုင္လာခ့ဲတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ထို႔အတူ ေစာျခင္း၊ ေနာက္က်ျခင္းအျပင္ ယဥ္ေက်းမွဳကိုလည္း ယွဥ္ထိုးျပခ်င္တယ္။

ရခိုင္ေတြ ဒဂၤါးသြန္းလုပ္ၿပီး ႏိုင္ငံရဲ႕ ေငြေၾကးပိုက္ဆံအျဖစ္ အသံုးျပဳေနၾကစဥ္မွာ ဗမာ(ျမန္မာ)ေတြအေနနဲ႔ ငါးပိနဲ႔ဆား၊ ဆန္နဲ႔အသားကို လွဲလွယ္ျခင္းအဆင့္သာ ရွိပါေသးတယ္။ မင္းတုန္းမင္းလား၊ ကေနာင္လား မသိ။ သိပ္မမွတ္မိေတာ့။ သူတို႔လက္ထက္မွာ ျမန္မာ(ဗမာ)ေတြဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေငြေၾကးကို စတင္သံုးၾကည့္ ပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ ျမန္မာလူထုဟာ ေငြေၾကးနဲ႔ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားျခင္း ယဥ္ေက်းမွဳထက္ ငါးပိနဲ႔ဆား၊ ဆန္နဲ႔အသား ဖလွယ္ျခင္း ယဥ္ေက်းမွဳေလာက္ မႏွစ္ၿခိဳက္ၾကပါဘူး။ အဲဒီကာလေတြမွာ ရခိုင္ေတြအေနနဲ႔ ဒဂၤါးကို ႏိုင္ငံေတာ္ပိုက္ဆံအျဖစ္ သံုးစြဲလာခ့ဲတာ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာခ့ဲပါၿပီ။ ဒါ့အျပင္ ျမန္မာေတြ စာေပေရးသားျခင္းအတတ္ပညာကိုလည္း (၁၁)ရာစုေလာက္မွာမွ ရၾကတာျဖစ္တယ္။

ျမန္မာပညာရွင္ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက "ရခိုင္တြင္ ၿမိဳ႕ျပတည္၍ စာေပအေရးအသားတတ္ကၽြမ္းလ်က္ ေငြ ဒဂၤါးမ်ား သြန္းလုပ္၍ ေရာင္း၀ယ္ရာတြင္ ပိုက္ဆံအျဖစ္ သံုးသည္။ ထိုသူတို႔ကား ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္းမွ ပ်ဴတို႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္သည္"ဟု ေခတ္ေဟာင္း ျမန္မာရာဇ၀င္ နိဒါန္းမွာ ေရးသားထားၿပီး ၎မွာပင္ ဆရာေဒါက္တာသန္းထြန္းက "ရခိုင္ဒဂၤါးမ်ားမွာ ေငြဒဂၤါးမ်ားျဖစ္၍ ယခုအခါ ၿဗိတိသွ်ျပတိုက္၊ ကာလက တၱားျပတိုက္၊ လီနင္ဂရက္၊ အာမိတဟိုျပတိုက္တို႔တြင္လည္းေကာင္း၊ ဆာလ္စဗာရီမွ မစၥတာေရွာ့တ္ထံ တြင္လည္းေကာင္း၊ တဂိုး၏ က်န္ရစ္ေသာ ပစၥည္းစုတြင္လည္းေကာင္း အမ်ားအျပားေတြ႔ႏိုင္ပါသည္ "ဟု ေရးသားထားပါသည္။

ဆိုလိုခ်င္တာက ရခိုင္ေတြအေနနဲ႔ သာမန္နယ္ပယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ တကယ့္ကို တထီး တနန္းနဲ႔ ေနထိုင္ခ့ဲၿပီး ယင္းသို႔ ေနထိုင္ခ့ဲစဥ္က ျမန္မာေတြထက္ ေရွးက်ျခင္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမွဳပါ ျမင့္မားျခင္း တို႔ကို မီးေမာင္းထိုးျပလိုျခင္း ျဖစ္တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံအျဖစ္ ေနထိုင္ခ့ဲတ့ဲ ရခိုင္ေတြရဲ႕ ခိုင္မာတ့ဲသမိုင္း အေထာက္အထားေတြဟာ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ ရွင္သန္ေနတာ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ထို႔အတူ အထက္က တင္ျပခ့ဲတ့ဲ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆအရ ရခိုင္ေတြဟာ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ဒုတိယ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ စည္း႐ံုးတည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ အထဲမွာ မပါခ့ဲဘူးဆို တာ ေျပာခ်င္တယ္။ (၁၈) ရာစု ကုန္ခါနီး ၁၇၈၅ ခု၊ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္က်မွ ရခိုင္က ျမန္မာ(ဗမာ) တို႔ဆီမွာ ထီးနန္းက်တာျဖစ္တယ္။ ဆိုေတာ့ က်န္တ့ဲ မြန္၊ ကရင္ စတ့ဲ တိုင္းရင္းသားေတြေကာ ပါရဲ႕လားလို႔ ဆန္းစစ္ဖို႔လိုမယ္ထင္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ အေလာင္းဘုရား စတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အသိအမွတ္မျပဳခ်င္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ ပင္လံုမွ ေမြးဖြားေပးလိုက္တ့ဲ ၁၉၄၈ ခုမွာ လြတ္လပ္ေရးရလာတ့ဲ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အပိုင္းနဲ႔ ပင္လံုရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းသမိုင္းဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္းခြဲရႈ္ေတာ့ ပါေမာကၡလုစ္ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္အခ်ဳိ႕ဟာ မွန္ကန္ပါလိမ့္ မယ္။ လုစ္ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ထဲမွာ စတုတၳျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္သူအျဖစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို သတ္မွတ္ရင္ ဗမာအင္ပါယာကို ခ်ဲ႕ထြင္ေရးဆီကို ဦးတည္သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ အေလာင္းဘုရားတို႔ကို ပထမျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံ၊ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံ တည္ေထာင္သူေတြ အျဖစ္ ေမာ္ကြန္းထိုးႏိုင္ပါတယ္။ ဒီသမိုင္းေတြဟာ ျမန္မာ(ဗမာ)ေတြရဲ႕ သမိုင္းစစ္စစ္ေတြသာျဖစ္ၿပီး ရခိုင္၊ မြန္၊ ကရင္ စတ့ဲလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ သမိုင္းမဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ပိုင္းကေတာ့ ပင္လံုမွ ေမြးဖြားေပးလိုက္ၿပီး ၁၉၄၈ ခုမွာ လြတ္လပ္ေရးရလာတ့ဲ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သမိုင္း အပိုင္းပါ။

ပင္လံုမွသည္ ယေန႔အခ်ိန္ထိ သမိုင္းကို ေရးတ့ဲအခါမွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ပထမျပည္ေထာင္ စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို စည္း႐ံုးတည္ေထာင္သူအျဖစ္ ေမာ္ကြန္းထိုးရင္ေတာ့ အျငင္းပြားစရာေတြ ရွိမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဦးေအာင္ဆန္းဟာ လက္နက္အားကိုးျဖင့္ ရွမ္း၊ ရခိုင္၊ ကရင္၊ မြန္၊ ကရင္နီ၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း စတ့ဲလူမ်ဳိးေတြကို အဓမၼသိမ္းသြင္းခ့ဲတာ မဟုတ္ခ့ဲသလို ျမန္မာ(ဗမာ)အမ်ဳိးသားအင္ပါယာကို ထူေထာင္ခ့ဲ တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ စတုတၳျမန္မာအင္ပါယာကို ခ်ဲ႕ထြင္ခ့ဲ သူမဟုတ္။ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ရွမ္း၊ ရခိုင္၊ ဗမာ စတ့ဲ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု ႏိုင္ငံေရးအရ တန္းတူေသာ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေထာင္သူ၊ ပထမျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္သူ သာ ျဖစ္တယ္။

အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚ၊ ခံယူခ်က္ေတြကို အေျခခံၿပီး အလုပ္ေတြကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ လုပ္တတ္ ၾကာတာ လူ႔သဘာ၀ပါ။ ဒါေၾကာင့္ တကယ့္စစ္မွန္တ့ဲ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေထာင္ခ်င္ တယ္ဆိုရင္ သီးျခားတည္ရွိခ့ဲတ့ဲ သမိုင္းေတြကို လက္ခံဖို႔လိုပါတယ္။ သီးျခားတည္ရွိခ့ဲတ့ဲ သမိုင္းေတြဆိုတာ အထက္က တင္ျပခ့ဲတ့ဲ ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဥပမာလိုပါ။ ဒီလူမ်ဳိးေတြဟာ ငါတို႔ရဲ႕ ကိုလိုနီေတြ မဟုတ္ဘူး။ သီးျခားတိုင္းျပည္ေတြနဲ႔ ေနထိုင္လာတ့ဲ လူမ်ဳိးေတြျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ေတြကို ေပါင္းတ့ဲအခါ အဆင့္အတန္းတူ ေပါင္းစည္းေရးမူအေပၚမွာ ပူးေပါင္းသင့္တယ္ဆိုတ့ဲ ခံယူခ်က္မ်ဳိးပါ။ ဦးေန၀င္းနဲ႔ အေပါင္း အပါေတြကေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။ ပင္လံုမွ ေမြးဖြားေပးလိုက္တ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံလို႔ မျမင္ဘူး။ (၁၁)ရာစု အေနာ္ရထာ တည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ "အဆက္"လို႔ ျမင္တယ္။ ဗိုလ္သန္းေ႐ႊကလည္း ဒီအတိုင္း ပါပဲ။ ႏိုင္ငံအႏွံ႕ ဘုရင့္ေနာင္႐ုပ္တုနဲ႔ အေလာင္းဘုရား႐ုပ္တုေတြက လႊမ္းမိုးေနရာယူေနၿပီး ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု ဟာလည္း သူ႔ရဲ႕အယူအဆကို ပိုလို႔ ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဦးေန၀င္း၊ ဗိုလ္သန္းေ႐ႊလို႔ ညႊန္းေပ မယ့္ သူတို႔နဲ႔ ခံယူခ်က္ခ်င္း တူသူေတြလည္း ပါ၀င္ဆိုတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။

ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆကို ျငင္းပယ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ပင္လံုမွ စခ့ဲတ့ဲ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ရဲ႕ ရန္သူဟာ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆပါ။ ေဒါက္တာ ဆလိုင္းလ်န္မွဳန္းကေတာ့ အင္တာဗ်ဴး တစ္ခုမွာ "ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္ေထာင္စုသမိုင္းဆိုတာ ပင္လံုမွာ စၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ပင္လံု မစခင္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်င္း၊ ကခ်င္နဲ႔ ရွမ္းစတ့ဲ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ အခုနက ဆရာတို႔ (ေဒါက္တာေအးေက်ာ္နဲ႔ ဦးေက်ာ္ဇံသာကို ညႊန္း) ေျပာေနတ့ဲ ပုဂံေခတ္ကေန ကုန္းေဘာင္ေခတ္ သီေပါမင္းပါေတာ္မူခ်ိန္အထိ ဒီသမိုင္းေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သမိုင္းမဟုတ္ဘူး" လို႔ ေျပာၾကားသြားခ့ဲဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး ေနာက္ညီလာခံတစ္ခုေခၚဆိုၿပီး ပင္လံုမူ အတိုင္း စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ျခင္းသာ ဒီႏိုင္ငံအတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ အေျဖျဖစ္မွာပါ။ ပင္လံုမူဆိုေပမယ့္ ခြဲထြက္လိုက ခြဲထြက္ေရးမူကေတာ့ ပါမယ္လို႔ မယူဆပါဘူး။

အပစ္ရပ္အဖြဲ႔ေတြေရာ ဆက္လက္တိုက္ပြဲ၀င္ေနတ့ဲအဖြဲ႔ေတြေရာ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ပင္လံုမူကို စြဲကိုင္ၿပီး တုိက္ပဲြ၀င္ေနျခင္းဟာ ဒုတိယပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး ေနာက္ညီလာခံတစ္ခု က်င္းပရန္ လိုအပ္ေနတယ္ဆိုတာကို ညႊန္းဆိုေနပါတယ္။ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၿပိဳင္ခ့ဲတ့ဲ ရခိုင္ျပည္မွာ အႏိုင္ရခ့ဲတ့ဲ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ ဥကၠဌေဒါက္တာေအးေမာင္က အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ဒုတိယပင္လံုညီလာခံေခၚယူေရး မူကို လက္ခံလိုက္ပါတယ္။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ၿပိဳင္ခ့ဲေပမယ့္ ဒုတိယပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး လိုအပ္တယ္ဆိုတာ ကို ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းဟာ တုိင္းျပည္အတြက္ တကယ့္လိုအပ္ခ်က္ကို ေထာက္ျပလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔အတူ အျခား ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၿပိဳင္ခ့ဲတ့ဲ ပါတီေတြအေနနဲ႔ေရာ ဒုတိယပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး က်င္းပဖို႔ မလိုအပ္ဘူးလားဆိုတာ ေမးစရာတစ္ခုပါ။ ဒီေဆာင္းပါးေရးေနစဥ္မွာပဲ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ခ့ဲတ့ဲ တိုင္းရင္းသား (၄)ပါတီေတြက ဒုတိယပင္လံုညီလာခံကို လက္ခံလိုက္တ့ဲ သတင္းကို တုိင္းျပည္က ႀကိဳဆို ရမယ့္ သတင္းတစ္ခုပါ။ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားတုိးတက္ေရးပါတီ၊ ခ်င္းတိုးတက္ေရးပါတီ၊ ရွမ္းတိုင္းရင္း သားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ(က်ားျဖဴပါတီ)နဲ႔ မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီေတြက ဒုတိယ ပင္လံု ညီလာခံကို လိုအပ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုလက္ခံလိုက္ပါတယ္။ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားတုိးတက္ေရးပါတီ ကေတာ့ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ဒုတိယပင္လံုညီလာခံကို လက္ခံလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ပါတီေတြအေနနဲ႔ ၁၉၉၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲပါတီေတြက ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံေခၚ ယူေရး အစီအစဥ္ကို လက္ခံသေဘာတူျခင္းဟာ တုိင္းျပည္အတြက္ တကယ့္ရင္ခုန္စရာတစ္ခုပါ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ မျဖစ္ဘဲ တိုင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေျခခံေပၚမွာ စုစည္းသြားျခင္းဟာ တိုင္းျပည္ အတြက္ ေကာင္းေသာ လကၡဏာတစ္ခုပါ။ ဆိုေတာ့ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ၿပိဳင္ခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာ(ဗမာ) အမ်ဳိးသားဒီမိုကရက္ပါတီေတြ အေနနဲ႔ေရာ ဒုတိယပင္လံုညီလာခံကို လက္ခံႏိုင္မွာလားဆိုတာ ေမးစရာ တစ္ခုပါ။ ေသခ်ာတ့ဲ သမိုင္းတစ္ခုကေတာ့ ၁၉၄၇ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒဟာ ပင္လံုမူ နဲ႔ ေသြဖည္ခ့ဲတာေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးကိုလည္း ေမြးဖြားေစခ့ဲတယ္ဆိုတာ ေမ့မ ထားသင့္ပါဘူး။

ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)

Arakan Review
၂၀၁၀၊ ႏို၀င္ဘာ (၁၅)၊ ၄ း ၁၁ ည

ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)ေရးသားသည့္ မဟာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ၏ ေအာင္ပြဲလားႏွင့္ ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔ စာအုပ္မွ-

No comments:

Post a Comment