ဤေဆာင္းပါးပါအတိုင္းဆိုလွ်င္ ဓါတ္ပံုတြင္ပါ႐ွိသည့္ ေန႔စြဲမွာ မွားေနမည္ျဖစ္ပါသည္။ (၂၀၊ ၃၊ ၁၉၄၀) |
ျမ႐ွင္သက်၊ သမၺဳဒၶ၏
ပုတၱရင္းစစ္၊ ျဖစ္ႀကီးျဖစ္၍
မဟစၦရိ၊ အံ့ေလာက္ဘိသား
ႀတိသာသနာ၊ စက္ေရာင္၀ါႏွင့္
ျမန္မာမ်ဳိးညြန္႔၊ ညွိဳးမတြန္႔ေအာင္
သက္စြန္႔လ်က္ပင္၊ ေ႐ွ႔လမ္းထြင္သား
အ႐ွင္ဥတၱမ၊ ေထရိႏၵလွ်င္
၀ံသပါလိတ္၊ ရဲတိဟိတ္သို႔
စိတ္ေစတနာ၊ စူးစိုက္စြာလွ်င္
မဟာ၀ရဇိန္၊ မိုးႀကိဳး႐ွိန္သို႔
ပစ္ခ်ိန္က်င္းက်င္း၊ ရန္မာန္ခြင္းသည္
ဘက္ကင္းေတဇာ႐ွိန္ဘုရား။
လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီး
သူ႔ကၽြန္မခံ အမ်ဳိးသားဇာတိမာန္ ထက္သန္စြာျဖင့္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ ဦးစြာပထမ ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို စတင္တပ္လွန္႔ႏွိဳးေဆာ္စည္း႐ံုးခ့ဲသူမွာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပင္ ျဖစ္ေပ သည္။
ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ေဒးဒရဲၿမိဳ႔အပိုင္ ဆူးကလပ္႐ြာတြင္ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရးတရား ေဟာေျပာမွဳျဖင့္ မအူပင္ေထာင္တြင္ ၁၂ လမွ် အက်ဥ္းက်ခံခ့ဲရသည္။
၁၉၂၂ ခု၊ ဇြန္လ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ မအူပင္ေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္သည္။ ထိုသို႔ ဆရာေတာ္ေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္လာသည့္အခါ ၁၉၂၂ ခု၊ ဇူလိုင္လ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ ရဟန္း႐ွင္လူမ်ားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ဂ်ဴဗလီေဟာတြင္ တစ္ခဲနက္ ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္ၾကသည္။ ယင္းပူေဇာ္ပြဲတြင္ လယ္တီပ႑ိတ ဆရာဦးေမာင္ႀကီး က အထက္ေဖာ္ျပပါ ဘဒၵႏၱ ဥတၱမအ႐ွင္သူျမတ္ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ မဂၤလာရတုျဖင့္ ေရးသားပူေဇာ္ ဂုဏ္ျပဳခ့ဲေလ သည္။
ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ဤသို႔ ခ်ီးက်ဴးပူေဇာ္ခံထိုက္ေအာင္ပင္ ကၽြန္ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ အဂၤလိပ္ အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရးတို႔တြင အမ်ဳိးသားမ်ား တက္ၾကြလာေစရန္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံ ႀကိဳးပမ္း ခ့ဲသည္။
ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ၏ ဘ၀နိဒါန္းပိုင္းသည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အုတ္အုတ္က်က္က်က္ တစ္ခဲ နက္ျဖစ္ေအာင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခ့ဲေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ဘ၀နိဂံုးမွာ ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္း ဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။
တစ္နည္းဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ဗိသုကာ တစ္ဦး၏ဘ၀ကို ႏိုင္ငံေရးကပင္ ဖ်က္ဆီးခ့ဲျခင္း ျဖစ္ေပ သည္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္မွ အစျပဳ၍ ကေလာင္ကိုကိုင္၍ တရားေဟာစင္ျမင့္ေပၚတက္၍ ၿမိဳ႔ျပမွသည္ ေက်းစြန္႐ြာဖ်ားအထိ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး၊ ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ စည္း႐ံုးလွံဳ႔ေဆာ္ ခ့ဲသည္။
သူေျပာသမွ် စကား၊ သူေဟာသမွ် ရဲရဲေတာက္ တရားမ်ားသည္ လြတ္လပ္ေရး မြတ္သိပ္ေနသူ ျပည္သူ မ်ားအဖို႔ အားေဆးတစ္ခြက္ျဖစ္ခ့ဲသည္။ ဒူးေထာက္ေခါင္းငံု႔ေနၾကရာမွ ရင္ေကာ့ေခါင္းေမာ့လာႏိုင္ၾကသည္။
"ဆာရယ္ဂ်ီနယ္ ကရက္ေဒါက္ ... သင္ ဗမာျပည္က ထြက္သြားလိုက္ပါ"
ဆရာေတာ္က အုပ္စိုးသူ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံကို စာျဖင့္ ကန္႔ကြက္ ေရးသားေပးပို႔လိုက္သည့္အခါ အမ်ဳိးခ်စ္သူမ်ားက ၾကက္သီးေမြးညင္းထမွ် အားရေက်နပ္ခ့ဲၾကသည္။
ဆရာေတာ္အား ဆူးကလပ္႐ြာတြင္ အဂၤလိပ္ အစိုးရအား ဆန္႔က်င္ ေဟာေျပာမွဳျဖင့္ မအူပင္တြင္ ေထာင္ ဒဏ္ အျပစ္ေပးလိုက္သည့္အခါ ပုသိမ္မွစ၍ တစ္ႏိုင္ငံလံုး သံဃသာမဂၢီအသင္းမ်ား၊ ကုမၼာရီ အသင္းမ်ားမွာ အံုၾကြေပၚေပါက္လာ၍ တစ္ႏိုင္ငံလံုး စည္းလံုးမိသြားၾကသည္။
ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ျပည္သူမ်ား၏ ေလးစားၾကည္ညိဳ၍ ျပည္သူမ်ားႏွင္ ့တစ္ေသြးတည္း တစ္သား တည္း ျဖစ္သည္။ အစိုးရ အၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္ ေဟာေျပာမွဳျဖင့္ ၁၉၂၄ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔တြင္ ေထာင္ဒဏ္ ၅ ႏွစ္ ႐ံုးတင္ အျပစ္ေပးခံခ့ဲရသည့္အခါ ဖိုက္စကြဲယားပန္းၿခံ (ဗႏၶဳလပန္းၿခံ) တြင္ ေသြးေျမက် လူထုဆႏၵျပပြဲ ျဖစ္ပြားခ့ဲၿပီး ယင္းမွအစျပဳ၍ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ဓါတ္မ်ား လႊမ္းမိုးျပန္႔ပြား သြားၾကျပန္သည္။
ဆရာေတာ္၏ ဘ၀နိဒါန္းပိုင္းသည္ လြတ္လပ္ေရးနယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး မီး႐ွဴးတန္ေဆာင္။
ဆရာေတာ္၏ ဘ၀နိဂံုးပိုင္းက ထိုသို႔မဟုတ္ၿပီ။
အဂၤလိပ္အစိုးရက အိမ္ၾကက္ခ်င္း အိုးမည္းသုတ္ခြပ္ေစေသာ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ေပးအပ္လိုက္ သျဖင့္ ျမန္မာျပည္ကို အိႏိၵယျပည္က ခြဲထြက္ၿပီးလွ်င္ ၁၉၃၆ ခု၊ ႏို၀င္ဘာလတြင္ အေထြေထြေ႐ြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရန္ စီစဥ္သည္။
သည္တြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအဖို႔ အႏိုင္ရ႐ွိရန္ ႀကိဳးပန္းရာ၌ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမကို ခ်ဥ္းကပ္စည္း႐ံုးၾက သည္။
ထိုအခ်ိန္က ဆရာေတာ္မွာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါႏွင့္ အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္လာ၍ စိတ္ပန္းကိုယ္ႏြမ္း ျဖစ္ေန သျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား စည္းလံုးမွဳမ႐ွိဘဲ ရာထူးအာဏာရ႐ွိေရးသာ ႀကိဳးပမ္းေန ၾကသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဆာင္မွဳ ရပ္ဆိုင္း၍ အိႏိၵယႏွင့္ ဗမာျပည္ အလ်ဥ္းသင့္သ လို ေနထိုင္လ်က္႐ွိေနသည္။
ထိုစဥ္ ငါးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႔မွ ဆရာေတာ္အား လွည့္ျဖားစည္း႐ံုး၍ အိႏိၵယမွ ရန္ကုန္သို႔ ပင့္ေဆာင္လာၾက သည္။ ႏိုင္ငံေရး စိတ္မကုန္ေသာ ဆရာေတာ္မွာ ငါးပြင့္ဆိုင္အတြက္ မဲဆြယ္ေပးရန္ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ ႐ွိခ့ဲျပန္သည္။
ႏိုင္ငံေရးပါတီအခ်ဳိ႔မွ မ်ဳိးခ်စ္လူငယ္အခ်ဳိ႔က ဆရာေတာ္ထံသြားေရာက္၍ ေမတၱာရပ္ခံေသာ္လည္း အ႐ွိန္အ၀ါေကာင္းေသာ ငါးပြင့္ဆိုင္မ်ား၏စကား နား၀င္သျဖင့္ မည္သို႔မွ် မတတ္ႏိုင္ၾကေတာ့ေခ်။
ဆရာ္ေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ငါးပြင့္ဆိုင္အတြက္ အနယ္နယ္ တရားေဟာရာတြင္ ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္ပင္ ခမ္းခမ္းနားနား ၾကြေရာက္ေဟာေျပာရသည္။ ဆရာေတာ္ကို မျမင္မေတြ႔ရသည္မွာ ကာလအတန္ ၾကာၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဆရာေတာ္၏ ငါးပြင့္ဆိုင္တရားပြဲမွာ ပရိသတ္ တိုးမေပါက္ေအာင္ စည္ကားသည္။
၉၁ ဌာန ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ဦးဘေဖေခါင္းေဆာင္ေသာ ငါးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႔၊ ေဒါက္တာဘေမာ္အဖြဲ႔၊ ဦးခ်စ္လွိဳင္အဖြဲ႔၊ ကိုယ့္မင္းကုိယ့္ခ်င္းအဖြဲ႔၊ တို႔ဗမာသခင္အဖြဲ႔၊ ေဖဘီယန္အဖြဲ႔တို႔ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကသည္။
ဆရာေတာ္၏ အ႐ွိန္အ၀ါျဖင့္ အျခားႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔မ်ားထက္ ငါးပြင့္ဆိုင္က အျပတ္အသတ္ အမတ္ (၄၆)ေနရာျဖင့္ အႏိုင္ရ႐ွိခ့ဲသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ၀န္ႀကီးရာထူး အေ၀မတည့္ေသာေၾကာင့္ ငါးပြင့္ဆိုင္ေခါင္းေဆာင္ ဦးဘေဖမွာ အစိုးရ မဖြဲ႔ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ အမတ္ (၁၆)ေနရာသာရ႐ွိသည့္ ေဒါက္တာဘေမာ္က ညြန္႔ေပါင္းအစိုးရဖြဲ႔၍ နန္းရင္း၀န္ ရာထူး ရယူသြားေလသည္။
သည္တြင္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမအဖို႔ ႏုိင္ငံေရး သံေ၀ဂရစရာ ႀကံဳရေတာ့သည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ဳိ႔မွာ ဆရာေတာ္၏ အ႐ွိန္အ၀ါျဖင့္ ၀န္ႀကီး၊ အတြင္း၀န္ႏွင့္ မင္းတိုင္ပင္အမတ္ စသည္ တို႔ ျဖစ္ကုန္ၾကေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမမွာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ လူမမာသည္ ဘ၀ျဖင့္ ျပဳစုသူကင္းကာ ရပ္တည္ရာမရ စိတ္ထင္ရာ ရန္ကုန္လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေလွ်ာက္သြားလ်က္႐ွိသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ျပတ္ေနေသာ သကၤန္းႀကီးကို ဖိုသီဖတ္သီ ၀တ္႐ံု၍ လြတ္အိတ္ႀကီး တစ္လံုးလြယ္ကာ ထီးဖိနပ္မပါ သတင္းစာတိုက္မ်ားသို႔ ေလွ်ာက္သြားၿပီး အဂၤလိပ္၊ျမန္မာ သတင္းစာမ်ား ကို ေတာင္းယူေလ့႐ွိသည္။ ရ႐ွိေသာ သတင္းစာမ်ားကို လမ္းေဘး တိုက္ရိပ္၊ သစ္ပင္ရိပ္မ်ားေအာက္တြင္ ထိုင္ဖတ္ေလ့႐ွိသည္။
အသက္အ႐ါယ္ႀကီး၍ အိုမင္းေနသည့္အျပင္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ၊ ေျခေထာက္အနာေၾကာင့္ ပိန္ခ်ဳံးကာ ခပ္ယ့ဲယ့ဲ မွ်ပင္ သြားလာေနရသည္။ လမ္းတြင္ သတိေမ့ လဲၿပိဳေနသည့္အခါ ဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားသူမ်ား က တည္းခိုရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၾကသည္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ကိုယ္စိတ္္ႏွစ္ပါး ေ၀ဒနာႏွစ္ရပ္စလံုး ခံစားေနရေလသည္။
ဆရာေတာ္အား ျပဳစုသူကင္း၍ ဤမွ်အေျခအေနဆိုးလာသည့္အခါ ၁၉၃၉ ခု၊ ၾသဂုတ္လ (၇)ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ရခိုင္ရဟန္းေတာ္မ်ား သမဂၢအသင္း၏ (၄)ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေ၀းမွ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ အား ေစာင့္ေ႐ွာက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကသည္။ ငါးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႔ကိုလည္း ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ၾကေလသည္။
ရခိုင္ရဟန္းေတာ္မ်ား သမဂၢမွ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဆရာေတာ္ေနထိုင္ရာ အာစရိယ သမဂၢ အသင္းတိုက္သို႔ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုသည့္အခါ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုသူမ်ားကို အေတြ႔မခံ၊ ျငင္းဆန္လ်က္ သတိမေကာင္းေတာ့ဘဲ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနေလၿပီ။
သည္တြင္ သူရိယတိုက္အုပ္ ဦးဘကေလး၏ အကူအညီျဖင့္ ရခိုင္သံဃာေတာ္မ်ားက ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမအား ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးသို႔ တင္ပို႔ကုသခ့ဲၾကသည္။ အထူးခန္း မရ႐ွိေသးသျဖင့္ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီး အခန္းနံပါတ္(၈)၊ ခုတင္နံပါတ္(၁၇) ကုသိုလ္ျဖစ္အခန္းတြင္ တင္ပို႔ ကုသၾကရသည္။
ၾသဂုတ္လ (၂၅)ရက္ေန႔တြင္ သူရိယဦးဘကေလး၊ ၿမိဳ႔ေတာ္၀န္ ဦးဘ၀င္း၊ ကပၸတိန္ဘဖူးတို႔ ေဆး႐ံုသို႔ သြားေရာက္၍ ဆရာေတာ္အား အားေပးစကားေျပာၾကားရာ ဆရာေတာ္မွာ စကားပီသေအာင္ ေျပာႏိုင္၍ သတိလစ္ျခင္း မ႐ွိေတာ့ေပ။
ၾသဂုတ္လ (၂၇)ရက္ေန႔တြင္ ဦးဘကေလး အကူအညီျဖင့္ပင္ ကုသိုလ္ခန္းမွ အထူးခန္း(၁၅)၊ ခုတင္နံပါတ္ (၁၁)သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႔ ကုသသည္။ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားက အထူးဂ႐ုစိုက္ ကုသၾကသည့္အတြက္ ဆရာေတာ္ ၏ ေ၀ဒနာမွာ သက္သာစျပဳလာသည္။
သုိ႔ေသာ္ မအူပင္ေထာင္က်စဥ္ အခါကပင္ ႏွစ္႐ွည္လမ်ား စြဲကပ္လာေသာ ေျခေထာက္ကင္ဆာေရာဂါမွာ ႐ုိး႐ိုးကုသ၍ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ ေျခေထာက္ျဖတ္ကုမွသာ အသက္႐ွင္ႏိုင္ေတာ့မည္။
ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားက ဦးဘကေလးအား အႀကံေပးသျဖင့္ ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထားရာ ေဆး႐ံုေပၚမွာ ဇြတ္ဆင္း၍ (၄၆)လမ္း ကုလားအသင္းတိုက္ေပၚတြင္ သြားေရာက္ သီတင္းသံုးေနေလသည္။
ေဆး႐ံုမွ ဆင္းလာကတည္းက ဆရာေတာ္၏ ဆီးခ်ဳိေရာဂါမွာ တစ္ေန႔တစ္ျခား ျပင္းထန္ဆိုး၀ါးလ်က္ သတိမရတစ္ခ်က္၊ ရတစ္ခ်က္ျဖင့္ ေ၀ဒနာကို အလူးအလဲ ခံစားေနရေလသည္။
သို႔ျဖင့္ သူရိယ ဦးဘကေလးႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားက ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမအား (၄၆)လမ္း၊ ကုလား အသင္းတိုက္မွ ပုဇြန္ေတာင္ ေညာင္တုန္းေက်ာင္းတိုက္ မဂၤလာစံေက်ာင္းသို႔ ပင့္ေဆာင္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္အားျပဳစုရန္ ကပၸိယမ်ား ငွားရမ္း၍ ျမန္မာအနာေပါက္ သမားေတာ္ႀကီး ဦးဘိုးေ႐ႊႏွင့္ ကုသၾကျပန္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ေရာဂါေ၀ဒနာမွာ ကုသ၍ ရေတာ့မည့္ အေျခအေနတြင္ မ႐ွိေတာ့ေပ။
ဤသို႔ျဖင့္ ဦးဥတၱမ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ားကို ျပင္းထန္စြာခံစားရင္း ၁၉၃၉ ခု၊ စက္တင္ဘာလ (၉)ရက္၊ စေနေန႔သို႔အ၀င္ ညဥ့္သန္းေခါင္ေက်ာ္ (၁)နာရီ (၅၅)မိနစ္အခ်ိန္၊ သက္ေတာ္ (၆၀)ေက်ာ္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ႐ွာသည္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကံဳေတြ႔လ်က္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခ့ဲရေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ စ်ာပနမွာ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာျဖင့္ ျပည္သူမ်ားက ေနာက္ဆံုးဂါ၀ရျပဳ သၿဂၤ ိဟ္ခ့ဲၾကသည္။
၁၉၄၀ ျပည့္ မတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔ ညေန (၅)နာရီတြင္ ဆရာေတာ္ ႐ုပ္ကလာပ္ကို သၿဂၤ ိဟ္ရန္ ပုဇြန္ေတာင္ ေညာင္ကုန္းေက်ာင္းတိုက္မွ ေ႐ႊတိဂံုေျခရင္းသို႔ ပင့္ေဆာင္ၾကသည္။
အေလာင္းေတာ္ပင့္ေဆာင္ရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဆရာေတာ္အား ေနာက္ဆံုးဖူးေျမာ္ရန္ ေစာင့္ ဆိုင္းေနၾကသူမ်ားမွာ တိုးမေပါက္ေအာင္ စည္ကားလ်က္႐ွိသည္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ အေလာင္းေတာ္ပင့္ရာတြင္ ေ႐ွ႔ဆံုးမွ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ေအာင္ေဇယ်တု ဦးဘိုးဘကိုယ္တိုင္ ေရးဆြဲေသာ ဦးဥတၱမပံုေတာ္ကို လွပစြာျပင္ဆင္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ ဆရာေတာ္၏ အေလာင္းေတာ္တင္ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္တြင္ ယိမ္းအကမ်ား လိုက္ပါလ်က္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ အမ်ဳိးသမီးလြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ အမ်ဳိးသမီးမ်ားစြာတို႔က ႀကိဳးျဖင့္ဆြဲ၍ သယ္ေဆာင္လာၾကသည္။
အေလာင္းေတာ္ပင့္ေဆာင္ရာတြင္...
၁။ ရခိုင္သံဃာေတာ္မ်ားအဖြဲ႔
၂။ သာသနာ့ေ၀ပုလႅရဟန္းပ်ဳိအဖြဲ႔
၃။ သက္ပန္းကဠဳန္ဂ်ီစီဘီေအ
၄။ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ဗုဒၶဘာသာ အစည္းအ႐ံုး
၅။ တ႐ုတ္-ျမန္မာ သမဂၢအသင္း
၆။ တ႐ုတ္လူငယ္မ်ား သမဂၢအသင္း
၇။ တ႐ုတ္-ျမန္မာ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရးအသင္း
၈။ ရန္ကုန္လြတ္လပ္ေရး အမ်ဳိးသမီးမ်ားအသင္း
၉။ ၾကည့္ျမင္တိုင္ အခြန္ထမ္းအသင္း
၁၀။ ရန္ကုန္လြတ္လပ္ေရး အမ်ဳိးသားအသင္း
၁၁။ ရခိုင္လူငယ္မ်ား
၁၂။ ရန္ကုန္ျမင္းလွည္းအသင္း
၁၃။ ဗိုလ္တေထာင္ ဘတ္စကားအသင္း
၁၄။ ပုညကုသလ အသင္း
၁၅။ ဗဟုိအခြန္ထမ္းအဖြဲ႔
၁၆။ တာေမြလံုးဆိုင္ရာ အခြန္အဖြဲ႔
၁၇။ ဟိႏၵဴေဘာ္လန္တီယာအသင္း
၁၈။ ေက်ာက္ေျမာင္း တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး
၁၉။ ေက်ာက္ေျမာင္း လက္႐ံုးတပ္
၂၀။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔လံုးဆိုင္ရာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မွိဳင္းႀကီးမွဴးသည့္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးႀကီး
၂၁။ သူရိယ သတင္းစာတိုက္သားမ်ား၊ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား စသည္ျဖင့္ ပါ၀င္ပို႔ေဆာင္ၾကသည္။
ဆရာေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးခရီး အႏိၱမ စ်ာပနကို ၁၉၄၀ ျပည့္ မတ္လ ၂၂ ရက္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔ တြင္ ေ႐ႊတိဂံုေျခေတာ္ရင္း၌ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာျဖင့္ပင္ သၿဂၤဳ ိဟ္ခ့ဲၾကေလသည္။
ေက်ာ္ျမင့္လြင္
No comments:
Post a Comment