ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔ (၁) - ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)


ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး ေနာက္တစ္ႀကိမ္က်င္းပဖို႔ လိုအပ္တာေၾကာင့္ ဒုတိယပင္လံုလို႔ပဲ ညြန္းဆိုျခင္းဟာ လက္လြတ္စပယ္ေခၚဆိုျခင္းမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အမွန္တကယ္ ႏွိဳက္ႏွိဳက္ခၽြတ္ခၽြတ္ မညာတမ္းေလ့လာၾကည့္ရင္ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံကို ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးၿပီး ေနာက္တစ္ရက္မွာ က်င္းပ ရမွာျဖစ္တယ္။ ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးျခင္းႏွင့္အတူ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ေရာ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ေရာ က်ဆံုးခ့ဲရ တာျဖစ္တယ္။ ထို႔အတူ တိုင္းင္းသားေတြဟာလည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္းညင္သာစြာနဲ႔ ကိုလိုနီဘ၀ကို ျပန္လည္ ဆင္းသက္ခ့ဲရတယ္။

ဒီအခင္းအက်င္းေတြေၾကာင့္ပဲ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ကို ေမြးဖြားေစခ့ဲတာ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိပါပဲ။ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ေမြးဖြားလာတ့ဲ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ ဦးေအာင္ဆန္းက်ဆံုးမွဳနဲ႔အတူ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ပါ က်ဆံုး သြားရျခင္းရဲ႕ အထင္ရွားဆံုး ျပယုဂ္တစ္ခုပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ပင္လံုညီလာခံက့ဲသို႔ေသာ ညီလာခံ မ်ဳိး က်င္းပရန္ လိုအပ္တာကို အေျခခံၿပီး ဒုတိယပင္လံုလို႔ ညြန္းဆိုျခင္းဟာ လက္လြတ္စပယ္ ေခၚဆိုျခင္း မ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သမိုင္းလိုအပ္ခ်က္အရ ဒုတိယပင္လံုမွသည္ စစ္မွန္တ့ဲ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရး ကို ေမာင္းႏွင္မွသာလွ်င္ ဒီတိုင္းျပည္ႀကီးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းတ့ဲ ႏုိုင္ငံေတာ္အျဖစ္သို႔ တက္လွမ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ (၂၄) ကေလးၿမိဳ႕ ေၾကညာစာတမ္းဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ အမွန္တ ကယ္လိုအပ္ပါတယ္။ ထို႔အတူ အဲဒီေၾကညာစာတမ္းအတိုင္း ပင္လံုညီလာခံမ်ဳိး ညီလာခံတစ္ခု က်င္းပေရး ကို အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ေဆာင္ေရးဟာ အပစ္ရပ္တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔ေတြေရာ၊ အပစ္မရပ္ေသးတ့ဲ အဖြဲ႔ အစည္းေတြေရာ၊ ၁၉၉၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ခ့ဲတ့ဲ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြေရာ၊ လက္ရွိ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ၿပိဳင္ ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတ့ဲ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းေတြေရာ ဒီမိုကရက္တစ္ အင္အားစုေတြပါ တကယ့္ကို စစ္မွန္ တ့ဲ ျပည္ေထာင္စုကို သြားခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုတိုင္ကပင္ ဒုတိယပင္လံုမ်ဳိး လုပ္ရမယ္ဆိုတာ ေျပာဖူးတာေတြ ရွိပါတယ္။ အမွန္ တကယ္လည္း  သမိုင္းရဲ႕လိုအပ္ခ်က္အရ ဒုတိယပင္လံုကို သြားသင့္ပါတယ္။ ၁၉၄၇ မွာ က်င္းပခ့ဲတ့ဲ ပင္လံု ညီလာခံမ်ဳိး ေနာက္ညီလာခံတစ္ခုက်င္းပျခင္းရဲ႕ အေျဖဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ မွန္ကန္တ့ဲ အေျဖျဖစ္မွာပါ။ ဒီလို မဟုတ္ဘဲ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဟာ ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ အေျဖသာျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀)ဟာလည္း ဒီအတိုင္းပဲရွိေနဦးမွာပါ။ မတူညီတ့ဲ သမိုင္းေနာက္ခံေတြဟာ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဆက္လက္ ရွိေနဦးမွာ ေသခ်ာေနပါတယ္။ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အသြင္ေျပာင္းေရးကို ျငင္းဆန္ေနတ့ဲ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔ေတြရဲ႕ ကေန႔အေနအထားဟာ အထင္ရွားဆံုး ျပယုဂ္တစ္ခုပါ။ ဒီအပစ္ရပ္အဖြဲ႔ဟာလည္း သမိုင္းရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ အရ ရပ္တည္ေနတာျဖစ္ၿပီး သမိုင္းကတင္ေပးလိုက္တ့ဲ သမိုင္းေပးတာ၀န္ေတြျဖစ္လို႔ပါ။ တစ္နည္း အားျဖင့္ ေျပာရရင္ ပင္လံုမူကို ကိုင္စြဲလို႔ ဒုတိယပင္လံုကို သြားေနတ့ဲသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ယခု ျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္အက်ယ္အ၀န္းဟာလည္း ၁၉၄၇ ပင္လံုညီလာခံရဲ႕ အေျဖျဖစ္တယ္။ အဲဒီတုန္း က ပင္လံုညီလာခံရဲ႕ အေျဖဟာ တိုင္းရင္းသားေတြကို ဗမာကိုလိုနီဘ၀သြတ္သြင္းဖို႔ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ရဲရဲႀကီးအာမခံခ့ဲဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း က်ဆံုးၿပီးသည္မွ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ဗမာ (ျမန္မာ)ေတြထဲမွာ (စစ္တပ္အတြင္းေရာ၊ ဒီမိုကရက္တစ္ အင္အားစုေတြမွာပါ) အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡ တစ္ခုရွိေနဆဲပါ။ အဲဒါကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြကို ဗမာကိုလိုနီဘ၀ သြတ္သြင္းၿပီး တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္ တည္ေဆာက္ေရး (ဗမာ အမ်ဳိးသားအင္ပါယာ ထူေထာင္ေရး)နဲ႔ ပင္လံုမူအတိုင္း တန္းတူေသာ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကိစၥဟာ ၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရးရသည္မွ ယေန႔အခ်ိန္ထိ စိန္ေခၚမွဳတစ္ရပ္အျဖစ္ တည္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစိန္ေခၚမွဳဟာ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဖံုးဖိျခင္းကို ခံေနရပါတယ္။ ဦးေအာင္ဆန္းတို႔လို ဗမာအပါအ၀င္ တိုင္းရင္း သားေပါင္းစံုနဲ႔ တန္းတူေသာျပည္ေထာင္စု (စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု) တည္ေဆာက္ေရးအုပ္စုဟာ ဗမာ (ျမန္မာ)အမ်ဳိးသားအင္ပါယာ ထူေထာင္ေရးအုပ္စုဆီမွာ အၿမဲတမ္း ဖိႏွိပ္ခံရတာေတြ ရွိခ့ဲဖူးပါတယ္။ တစ္ နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ဗမာ(ျမန္မာ) အမ်ဳိးသားအင္ပါယာ ထူေထာင္ေရးအုပ္စုဟာ အဓိကက် တ့ဲ ေနရာေတြမွာ လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ျခင္းဟာလည္း အားသာခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပင္ျဖစ္ျဖစ္ ဦးေအာင္ဆန္းတို႔လို ဗမာအမ်ဳိးသားအင္ပါယာ ထူေထာင္ေရးကို ျငင္းဆန္ထားၿပီး စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္ စု တည္ေဆာက္ေရး အုပ္စုေတြဘက္မွာေတာ့ ရွမ္း၊ ရခိုင္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ မြန္ စတ့ဲ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုေတြကေတာ့ အင္နဲ႔အားနဲ႔ ရွိေနတာကို ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အာဏာသိမ္းေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ ၁၉၉၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို ျငင္းပယ္ျခင္းရဲ႕ အဓိကေသာ့ခ်က္ ဟာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ဗမာ (ျမန္မာ) အမ်ဳိးသားအင္ပါယာ ထူေထာင္ေရးကို ျငင္းပယ္ ထားၿပီး ပင္လံုမူကို အေျခခံ၍ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးမူေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ သို႔ေပမ့ဲ ဒီ"မူ"ေတြေၾကာင့္ပါလို႔ လူသိရွင္ၾကားမေျပာဘူး။ ဒီ"မူ"ေတြေၾကာင့္လို႔ လူသိရွင္ၾကား မေျပာျခင္းသည္ ပင္လွ်င္ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္ေရး အစီအစဥ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္ေရး ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ ဗမာ(ျမန္မာ) ပညာရင္အခ်ဳိ႕နဲ႔ စာေပသမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ဳိ႕ရဲ႕ အႏိၱမ ရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ သိသိႀကီးနဲ႔ ယံုၾကည္သူမ်ားကိုသာ ညြန္းလိုပါတယ္။ အခ်ဳိ႕က တကယ္ မသိသျဖင့္ သူမ်ား ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံဆိုလွ်င္ ကိုယ္လည္း ေရာေယာင္ၿပီး ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဟု ေျပာ ဆိုေရးသား လုပ္ေဆာင္ျခင္းကို နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။

ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အယူအဆဟာ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သိပ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတ့ဲ အယူ အဆတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအယူအဆဟာ ကိုယ့္ကိကို မညာေၾကးေျပာရရင္ ဗမာ(ျမန္မာ) လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ (သို႔မဟုတ္) တိုင္းရင္းသားမ်ားအား ကိုလိုနီသြတ္သြင္းေရး၀ါဒ (သို႔မဟုတ္) ဗမာ(ျမန္မာ) အမ်ဳိးသား အင္ပါယာ ထူေထာင္ေရး၀ါဒလို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ဒီအယူအဆကို စစ္အာဏာသိမ္း ေခါင္းေဆာင္မ်ား ယံုၾကည္သလို အခ်ဳိ႕ဗမာ(ျမန္မာ) မ်ားကလည္း သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီ "ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္"အယူအဆဟာ ၁၉၄၇မွာ က်င္းပခ့ဲတ့ဲ ပင္လံုညီလာခံရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ၊ သေဘာတူညီ ခ်က္ေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ေခတ္ေဟာင္း ျမန္မာရာဇ၀င္ နိဒါန္းမွာေတာ့ သမိုင္းပညာ ရွင္ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက "အေနာ္ရထာႏွင့္ ဥတည္ဘြားအေၾကာင္းမွာလည္း မုခ်ဧကန္ ျဖစ္ရေသာ အေၾကာင္းထက္ ပိုကဲ၍ ေရးမိျခင္း ျဖစ္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေနာ္ရထာသည္ ေျမာက္ဘက္သို႔ နယ္ခ်ဲ႕သည္ကား မွန္၏။ သို႔ေသာ္ ဧရာ၀တီႏွင့္ ေ႐ႊလီ ဆံုစည္းရာအရပ္ထက္ ေျမာက္က်ေသာ ေရာကို မေရာက္ဟု ထင္မိပါသည္။ စင္စစ္ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္ကုန္ေအာင္မွ် ထိုအခါက ျမန္မာ လက္ေအာက္တြင္ မရွိေခ်"ဟု ေရးသားခ့ဲျခင္းဟာ ပင္လံုမွ ေမြးဖြားေပးလိုက္ေသာ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဆင္ျခင္စရာတစ္ခုပါ။

ခိုင္လင္း (ေမဃ၀တီ)
Arakan Review
၁၁၊ ၄၊ ၁၀၊ ၂ း ၂၃ နံနက္

ခိုင္လင္း (ေမဃ၀တီ)ေရးသားသည့္ မဟာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ၏ မဟာေအာင္ပြဲလား ႏွင့္ ဒုတိယပင္လံုမွသည္ အနာဂတ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔မွ-

No comments:

Post a Comment