တိုက္သာျခင္းမွာ ကြဲခန္း၊လြမ္းခန္း၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္တို႔ကို ေရးဖြဲ႔ရျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္။ ထိုက့ဲသို႔လည္းမပါ။ က်မ္းလာသာဓက၊ ထံုးပံုတ၀၊ ဇ၀န ဥာဏ္ခ်င္းၿပိဳင္ၾကရသည္သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တန္ခိုးဆရာထြန္းက "တိုက္သာျခင္း ေၾကာ္ျငာေခါင္းစီးတြင္" ယခုအခါ၊ ျပဳကဗ်ာက၊ အကြာအကဲ၊ အေဆြး အကၽြမ္း၊ ေတးအ ဆန္း ႏွင့္၊ အလြမ္းမပါ၊ က်မ္းအလာျဖင့္၊ အျဖာျဖာနိႆရည္ အခဲအခက္၊ အနက္အနည္း၊ အေမးအေျဖ၊ အေထြ ေထြတို႔ကို ခြဲေ၀ေသခ်ာ၊ ထြန္းဆရာလွ်င္၊ ဆန္းၾကယ္စြာ တန္ဆာဆင္လ်က္ စီရင္ကာျပလိုက္ေသာ "တိုက္ သာျခင္း" ဟုဆိုသည္။ သာျခင္းႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ခ့ဲၾကသက့ဲသို႔ စကားစစ္ထိုး၍ ရွံဳးႏိုင္ပံုကို ၀စနယုဒၶ လကၤာဟူ၍ လကၤာျဖင့္လည္း ေရးစပ္ခ်က္ေတြ႔ရသည္။ ဤတိုက္သာျခင္းသည္ သာျခင္းအဖြဲ႔ႏွင့္ ဆက္ သြယ္ေနေသာ စာေပမိတ္ဆက္တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာထြန္းက တိုက္သာျခင္းအေၾကာင္း သေဘာတရား ကို ဤသို႔လွ်င္ ေဖာ္ထုတ္ျပခ့ဲသည္။
"တိုက္သာျခင္း" ဆိုသည္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အတိုက္အခိုက္၊ အရစ္အေစာင္း၊ အေကာင္းအ ဆိုး ေပါင္းႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ အက်ဳိးအျပစ္ ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ျမင္ေျမာ္ခ်င့္ေထာက္၊ တစ္ေယာက္ေမး၊ တစ္ ေယာက္ေျဖ၊ အေသအခ်ာ က်မ္းဂန္လာစကားျဖင့္ အမွားမယြင္းရေအာင္ ေျပာဆိုၾကေသာ သာျခင္း ကဗ်ာ အတတ္ျဖစ္သည္။
ထိုအတတ္သည္ ယခု တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္၍ ေနာက္သာေနာက္လား လူတကာတို႔ ကဗ်ာအတတ္ကို အဖတ္အရြတ္၊ အဆိုအေျပာ ထိုစကားတို႔ကိုနားမွမလည္၊ တိမ္ေကာလြယ္မည္ကို ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္၍ ကၽြႏု္ပ္ ဆရာထြန္းက ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ဥာဏ္ပညာအေလ်ာက္ တစ္ေယာက္ေမး၊ တစ္ေယာက္ေျဖ အေသအ ခ်ာ ေရွး ေရွးဆရာတို႔၏ နည္းနာမ်ားႏွင့္ ေရာျပြန္းလ်က္ စီရင္ေရးသားေသာ "တိုက္သာျခင္း"ကို "ေအာင္ဗ လ(ေခၚ) တိုက္သာျခင္း"ဟု အမည္ေပး၍ စာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေ၀တင္ျပခ့ဲသည္။
ထိုစာအုပ္ထုတ္ေ၀ရန္ စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ ပသွ်ီကရာခ်ပ္ရပ္၊ ျပည္ႀကီးမ႑ိဳင္စာပံုႏွိပ္တိုက္ပိုင္ရွင္ ဆရာ ဦးေမာင္ ေဘာ္က ႏွိဳးေဆာ္တိုက္တြန္းျခင္းကို အရင္းမူလျပဳ၍ (ယခင္ အာရကန္ ပံုႏွိပ္တိုက္) ျပည္ႀကီးမ႑ိဳင္ သတင္း စာ ထုတ္ေ၀ခ့ဲေသာ ပံုႏွိပ္တိုက္လည္းျဖစ္သည္။ စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ ပသွ်ီကရာခ်ိပ္မွ ရိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ ခ့ဲသည္။
ရခိုင္စာဆိုေတာ္ ရြာေခ်ာင္းႀကီး ဆရာဦးေအာင္ထြန္းကလည္းရခိုင္သာျခင္းဆိုဓေလ့ကို တိုက္သာျခင္း တိုက္ ဆိုင္ဆိုေလ့ရွိသည့္အျဖစ္၊ သာျခင္းဆံုးလွ်င္ ၾကားျဖတ္၍ အေထာက္တတ္က ရယ္စရာအျဖစ္ အေထာက္စာ ဆို၍ ေထာက္ေလ့ရွိသည္ဆို၏။
သာျခင္းဆိုဓေလ့
"ဤကဗ်ာသည္၊ သာျခင္းစာတို႔၊ ေရွ႕ခါပိုင္ပိုင္၊ ပ်ံ႕ႏွံ႔လွိဳင္၍၊ ရခိုင္ေပစာ၊ မ်ဳိအာသာျဖင့္၊ စဥ္လာ မျပတ္၊ ျမင္ ျမင္သူတို႔၊ အယုလွဳိင္းဗ်ာ၊ လူတိုင္းတတ္လို႔၊ အမွတ္စြဲလ်က္၊ ႏွဳတ္က်င္လည္းရ၊ သာျခင္း ဆိုေက၊ ေစာင္းကိုတီး ဗ်ာ၊ ပြဲႀကီးလ်လ်က္၊ အက်အတင္၊ သဘင္ေပ်ာ္မွဳ၊ ေရွ႕ခါတြင္၀ယ္၊ ရြာျမင္တိုင္းမွာ၊ လူတိုင္းစုလို႔၊ ဆိုမွဳမျပတ္၊ သာျခင္းသံတို႔၊ ဆံုးျပန္ေျမာက္ေက၊ အေထာက္တတ္က၊ ၾကားျဖတ္ၿပီးခါ၊ ရယ္စရာျဖင့္၊ ထကာေထာက္ျငား၊ နားေထာင္သူေလ၊ လူအမ်ားမွာ၊ ဟားဟားလည္းရယ္၊ ေပ်ာ္ေကာင္း ဘြယ္လွ်င္၊ ျပည္နယ္အလိုက္၊ အခါအခါ ေလ၊ ရြာလယ္တြင္းမွာ၊ သာျခင္းတိုက္လို႔၊ ေရွ႕၌အခါ၊ တို႔ဘာ သာျဖင့္၊ ရွိပါလ်က္သား၊ ယခုမူေလ၊ အယူျပင္း လို႔၊ ေရွ႕မ်ားစဥ္လာ၊ သာျခင္းစာတို႔၊ ကြယ္ပါေတာ့မည္၊ သို႔ျဖစ္သည္ေၾကာင္း၊ (လ)၊ ထို႔ထံုးစံကို၊ ျပန္ကာ ေကာက္လို႔၊ မေပ်ာက္ေစခ်င္ ရွိေတာ့သည္ေလ"
ရြာေခ်ာင္းႀကီးဆရာ ဦးေအာင္ထြန္း
(ဆဒၵန္ဆင္မင္း သာျခင္းသစ္ နိဒါန္းမွ)
ဤတိုက္သာျခင္းကို အခ်ဳိ႕က ဆရာထြန္းပင္ တီထြင္ေရးစပ္ခ့ဲသည္ဟု ထင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆ ရာထြန္း၏ တိုက္သာျခင္းအေၾကာင္းအရာ နိဒါန္းကပင္ သက္ေသခံၿပီးျဖစ္သည္။ တိုက္သာျခင္းမွာ ထိုဆရာ တို႔ မတိုင္မီးကပင္ ရခိုင္ျပည္၌ သာျခင္းအတတ္တို႔ အႏွံ႔အျပားသီဆိုလာခ့ဲေသာ ပညာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ ထင္ရွားလာသည္မွာ ၾကာေပၿပီ။ ယခုေခတ္ စကားရည္လုပြဲ က်င္းပခ့ဲၾကသက့ဲသို႔ ေရွးေခတ္က တိုက္သာ ျခင္းျဖင့္ ဆိုလိုရာကို လက္တန္းဖြဲ႔စပ္ကာ ယွဥ္ၿပိဳင္စကားႏိုင္ေျပာဆိုခ့ဲၾကသည္။
ဆရာထြန္း၏ ဆရာတ၀မိဘသဖြယ္ျဖစ္ေသာ ေပါက္ေတာၿမိဳ႕နယ္ အေရွ႕ဘက္ျပားကၽြန္းေခၚ ဆားျပင္ရြာမွ သာျခင္းဆရာ ဦးေအာင္ထြန္းလွတို႔လည္း ဦးစြာေရးဖြဲ႔ခ့ဲေၾကာင္း ၄င္းဆရာထြန္း၏ ေကာ္ကာႏု သာျခင္းသစ္ တြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္ ေတြ႔ႏိုင္သည္။
"ယခုအခါ ဤသာျခင္းကို ("ဆရာေအာင္ထြန္း" ေရး "ေကာ္ကာႏုသာျခင္း"မူေဟာင္းကို ဆိုလိုသည္။) အလင္းသိလို႔၊ ေတြ႕ရွိတံုလွ်င္၊ ေအာင္ထြန္းဆရာ၊ စီခ့ဲပါသည္၊ တိုက္သာျခင္း၌ သြင္းစပ္ကာရန္၊ စီကံုးဟန္ကို၊ အကၽြန္ၾကည္ႏူး၊ အသစ္ေပၚေက၊ ဆရာထြန္းလွ်င္၊ ခ်ီးမႊမ္းျပဳလ်က္ ... "ဟု ဆိုထားသည္ကပင္ ထင္ရွား သည္။
ဤတိုက္သာျခင္းမွာ သာျခင္းအေရြ႕ျခင္းမွ အမ်ဳိးအစား၀င္ျဖစ္ၿပီး သေဘာအရ အသံုးျပဳပံုအျခင္း အရာကို လိုက္၍သာ "တိုက္သာျခင္း" ဟု အမည္တပ္ ေခၚတြင္လာရျခင္းျဖစ္သည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ေရွးက သာျခင္း အတတ္တို႔သည္ လွည့္လည္သီဆိုခ့ဲၾကရာ ဤသို႔ အတိုက္အဆိုင္ယွဥ္ၿပိဳင္မွဳသေဘာ တိုက္သာျခင္းတို႔ကို ဖြဲ႔ဆို၍လည္း ရပ္ရြာတကာတြင္ သီဆိုဥာဏ္စမ္း အႏိုင္အထလုပြဲပါ က်င္းပခ့ဲရေသးသည္။
ဤတိုက္သာျခင္းမ်ဳိးကို တစ္ေယာက္တည္းျဖင့္ သီဆို၍ သဘာ၀မက်။ မိန္းမ၊ ေယာက်္ားစံုတြဲအလိုက္ ယွဥ္ ၿပိဳင္သီဆိုၾကရသည္။ အထူးသျဖင့္ သာျခင္းတတ္စံုတြဲ လင္မယားတုိ႔သည္ တိုက္သာျခင္းကို သီဆိုခ့ဲၾကေလ သည္။ တိုက္သာျခင္း တစ္ခန္းရပ္တို႔တြင္ဆိုလွ်င္ အေထာက္စာတစ္မ်ဳိးကိုလည္း ယခုလူျပက္ (လူရႊင္ေတာ္) တို႔ ျပက္လံုးထုတ္သေဘာမ်ဳိး တစ္နည္းက့ဲသို႔ဆိုကာ ေျဖေဖ်ာ္ေပးထားသည္။ ထိုအခါ ပရိသတ္မွာ မ်ားစြာ သေဘာက်၍ ပြဲမွာလည္း စိုေျပလ်က္ပင္ရွိေနသည္။ တိုက္သာျခင္းႏွင့္တြဲဖက္လ်က္ သီဆိုၾကေသာ ဘိန္းစား ထမင္းငတ္၊ ပြဲလွဲ႔ဖို႔ေခၚေက မလိုက္ေက့၊ ကြဲမင္းအေထာက္စေသာ အေထာက္စာမ်ားစြာတို႔ကို ေတြ႔ရသည္။ ဆရာထြန္းတို႔လက္ထက္က အေထာက္စာမ်ားကို စာအုပ္ငယ္(တစ္မတ္တန္စာအုပ္)ထုတ္သပ္ျဖန္႔ခ်ိ ေရာင္း ခ်ခ့ဲသည္ဟု ၿမိဳ႕ေဟာင္းဘုရားေပၚရြာမွ ဒံုးဆရာႀကီးေအာင္ျဖဴ ေျပာျပ၍ သိရေပေသး၏။
ဆရာထြန္းေရးခ့ဲသမွ်စာေပတို႔ကို စပ္ဆိုျပရာ၌လည္း "တိုက္သာျခင္းက၊ သစီးေရေသာက္၊ ထိုသည္ေနာက္ ၌၊ အေထာက္တစြ"ဟူ၍ အေထာက္စာေရးခ့ဲေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ တိုက္သာျခင္းတတ္တို႔သည္ အေၾကာင္း အရာတစ္ုခုကို အႏိုင္အထ အျပန္အလွန္ဆိုင္ျပဳ၍မဆိုမီ ရတနာသံုးပါးကို ဦးခ်ေလသည္။ ယင္းသို႔ ကန္ေတာ့ ျခင္းမ်ဳိး၊ ခ်ီးမႊန္းေသာ အဟိန္းမ်ဳိးကိုျပဳၿပီးလွ်င္ မိမိ၏လုပ္စားမွဳ သက္ေမြးမွဳပညာျဖင့္ သာျခင္းတတ္ျဖစ္ ေၾကာင္းကို ေၾကျငာလ်က္ ယွဥ္ၿပိဳင္ဘက္ကို စိန္ေခၚၿပီး တစ္ခန္းရပ္အနားေပးေလသည္။
ထိုအခါ ယွဥ္ၿပိဳင္လိုသူ မိန္းမကလည္း ကန္ေတာ့ျခင္း အခ်ိန္းအဟိန္းတို႔ျဖင့္ ခ်ီလ်က္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ လိုေၾကာင္း ေယာက်္ားကသာသည္၊ မိန္းမကသာသည္စသည္ျဖင့္ အခ်က္အလက္ တစ္ခုခုကို ယွဥ္ၿပိဳင္ ၾကေတာ့သည္။ ဤေနရာ၌ တိုက္ခိုက္ဆိုၾကပံု အစံုအလင္ကို တင္ျပရန္ အခြင့္မသာေခ်။ ဆရာထြန္း ၏ ေအာင္ဗလ တိုက္ သာျခင္းမွ ေလ့လာၾကည့္ရွဳၾကရန္ ညြန္ျပရေပ၏။ တိုက္သာျခင္း၏သေဘာကို ဤမွ်ျဖင့္ ခ်ိန္ဆၾကည့္လွ်င္ မည္မွ် အာ၀ဇၨန္းပါမည္ကို သိေလာက္ေပ၏။ သို႔ေသာ္လည္း (တရားမဆိုင္ သင့္ရန္ သင္ခန္းစာေပးထား ေသာ) အေထာက္စာ တစ္ခုကို ရွာေဖြရရွိထားရာ ဤေနရာ၌ မွတ္တမ္း တင္ေဖာ္ျပ ၏လိုက္ရေပသည္။
တရားတေဘာင္ တက္တက္ေျပာင္မြဲ အေထာက္စာ
ဟူးဟူး ေရေရဟူး...
အေထာက္ေကလည္းမေထာက္၊ ေထာက္လုပ္ၿပီးေသာ္၊ ေနာက္ကိုလည္း တမ်ဳိးတေဆြ ေထာက္လိုက္မည္ပ၊ ဆံျခည္ညိဳျမ (ၾကာကန္ရြာ) အပ်ဳိမတို႔၊ ရင္စတင္ဆစ္၊ ရဲစစ္လည္း၀င္၊ မိနံပါးႏွင့္ ဖနံပါးမွာ မအိပ္ခ်င္ဟု၊ ကိုယ္တြင္းအထည္၊ ပဲနံသာကို ဖံုဖံုႏွီးဗ်ာ၊ ကိုယ့္သေပါ့ေခ်ႏွင့္၊ ကိုယ္အိပ္ခ်င္ေရ၊ ရြာတြင္ကေလြ၊ လူပ်ဳိေခ် ရို႕ ကလည္း၊ သိလတ္မည္ မေၾကာက္၊ ေခၽြးတေပါက္ေပါက္ေကမို႔၊ နီ၀င္လတ္ေသာ္၊ ထိုအိမ္နားကို၊ ရစ္ကာ၀င္ ဟု၊ ထရံေပါက္က၊ ခ်စ္ကတ္ေမ ႀကိဳက္ကတ္ေမဟု၊ ေျပာလတ္ေသာခါ၊ မိအိုမက၊ နီးလတ္ေသာခါ၊ ခီြးေယာင္ ၀တ္ေယာင္၊ ဇာေယာင္တစ္ခု၊ တရုရုဟု၊ ငါ့အိမ္နားမွာ၊ တခါတရံ၊ ခါရံတထူး၊ မၾကားဖူးဟု၊ ဆိုလတ္ေသာခါ၊ ထိုကေလြေခ်က၊ စိတ္ဆိုးမာန္ေပါက္၊ ေဒါသေရာက္၍၊ ယင္း၀ါႀကီးမသမီး၊ ညဇာတြင္က၊ ကန္ေဘာင္ေအာက္ မာ၊ ဇာလီးပ်င္းဖို႔၊ မွာခေရဟု၊ ေျပာသံဆိုသံ၊ ၾကားျပန္လတ္ေသာ္၊ ၀ါႀကီးဘိုက၊ ႏိုးလတ္ေသာခါ၊ ကၽြန္ယုန္မ သား၊ ထိုးသတ္ပစ္မည္ဟု၊ ဆင္းလို႔အလိုက္၊ ေမာင္းကာအတြင္း တိုင္တြင္ထိခိုက္၊ ၀ါႀကီးဘိုထိပ္မွာ၊ ၾကက္ဥ ေလာက္တစ္လံုးျဖစ္ေတ၊ တရိပ္လြန္ေျမာက္၊ မိုးလင္းေသာက္လတ္ေသာ္၊ ကာလံုတတ္ပါးမွာ၊ တိုင္ အဲထား မည္ဟာကေလြ၊ တရိပ္လြန္ေျမာက္၊ မိုးလင္းေသာက္ခါ၊ မာတာပီတ၊ မိႏွင့္ဖကိုလည္း မရွက္ ၊ ေျခာင္းဟတ္လို႔ လည္းမၾကား၊ အကၽြန္ထိပ္ကို၊ ခဲေကာက္ပစ္ေတ၊ ကာလံုတတ္ဟု၊ ဆိုလတ္ေတခါ၊ ထို ကေလြေခ်က၊ ေခ်ဆို ျပန္ေရမွာ၊ျမက္မြန္ဟိရာ၊ ႏြားမြန္လာ၊ အပ်ဳိဟိရာ လူပ်ဳိလာ၊ မလာရဘဲ၊ ၀ါႀကီးမက၊ တ လီဆဲ၊ ၀ါႀကီးဘိုက၊ ႏိုး လတ္ေသာခါ၊ ကၽြန္ယုမသား၊ ထိုးသတ္ပစ္မည္ဟု၊ ဆင္းလို႔အလိုက္၊ ေမာင္းကာလ အတြင္း၊ တိုင္တြင္ထိခိုက္၊ ယင္းအျဖစ္ကို ကၽြန္မ်ဳိးသာမသိပါ၊ ခဲေကာက္လို႔ လန္သည္ေျမာက္ေကက၊ ၀ါႀကီး သမီးကိုပီးလီ၊ မင္းေကက၊ ဒဏ္ေငြေျခာက္ဆယ္ ေလ်ာ္ရေမ၊ မေလ်ာ္ေကက၊ တရားတေဘာင္ ရံုး ကိုေဆာင္ေက၊ ၀ါႀကီးမအိမ္ေထာင္၊ တက္တက္ေျပာင္မြဲ။ ။
နတ္ျမစ္ စန္းေအာင္
(အသွ်င္စကၠိႏၵ- ရခိုင္ယဥ္ေက်းမွဳမ်ား အမွတ္(၂) မွ-)
No comments:
Post a Comment