ေရွးအခါက ရြာတစ္ရြာတြင္လင္မယားတစ္အိမ္ေထာင္ရွိေလ သည္။ ေမာင္ေခ်ာႏွင့္မေမဗ်ာဟုေခၚတြင္ေလ ၏။ မယားမေမဗ်ာတြင္ သားကိုယ္၀န္ ရင့္လာေလေသာအခါ မေမြးဖြားႏိူင္ဘဲသံုးရက္တိုင္တိုင္ ဆင္းရဲဒုကၡ ျဖစ္ခ့ဲရသည္။ ရြာတြင္လက္သည္မ မရွိ၍ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္တျခားရြာမွ ဆရာမမိေမျဖဴကို ေခၚယူ ရေလသည္။
၄င္းဆရာမႏွင့္စမ္းသပ္ရာသေႏၶသားမွာကန္႔လန္႔ဆီးေနသည္ဆိုေလ၏။ထို႔ေၾကာင့္ေနသား တ က်ျပဳျပင္ေပး ကာခဲယဥ္းစြာေမြးဖြားခ့ဲရေလ၏။ ခက္ခဲစြာ ေမြးဖြားရသျဖင့္ သူငယ္ကိုေမာင္ခက္ေကဟူ၍ အမည္ေခၚတြင္ ၾကေလသည္။
သားဦးမိခင္သည္မၾကာခင္အင္အားခ်ည့္နဲ႔ျခင္းျဖစ္လာခ့ဲရေလ၏။ ကိုယ္ခႏၶပိန္ခ်ဳံးစြာႏွင့္ နလံမထူဘဲရွိေလ သည္။ထိုေ၀ဒနာကို ခံစားရင္း ေမာင္ခက္ေကသံုးႏွစ္သားအရြယ္တြင္ မိခင္ေသဆံုးသြားေလ၏။ ဖခင္ျဖစ္ သူသည္ သားငယ္ကိုေမြးျမဴလာခ့ဲရာ ထိုသားငါးႏွစ္ေျမာက္လာေသာအခါအိမ္ေထာင္သစ္ တည္ေထာင္ေလ သည္။ အမည္မွာ မဖြားေမဟူ၍ေခၚတြင္ေလ၏။ ရုပ္ရည္အဂၤါေခ်ာေမာလွပ တင့္တယ္ေလ သည္။
မယားမဖြားေမကား မာယာပရိယာယ္လည္းၾကြယ္၀ေလ၏။ ကာမဂုဏ္အာရံု၌ တပ္မက္ျခင္းမ်ားလွသည္။ မိမိလင္ႏွင့္သာမက တျခားသူမ်ားႏွင့္ေဖာက္ျပားေလ့ရွိေလ၏။ ထိုသို႔ယုတ္မာစြာမွားယြင္းျပဳက်င့္သည္ကို လင္ေယာက်္ားမသိေခ်။
သို႔ေသာ္သားျဖစ္သူက တပ္အပ္သိျမင္ေလ၏။ ဖခင္ကိုအသိမေပး၀ံ့ဘဲ မ်ဳိသိပ္၍သာေနခ့ဲသည္။ ဖခင္အား ေျပာၾကားရန္မွာလည္း ခက္ခဲေနရေလ၏။ ထိုသို႔အခက္ႏွင့္သာႀကံဳေနရာကား“ခက္ေတ ခက္ေတ” ဟူ၍သာ ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ေရရြတ္ေနခ့ဲေလေတာ့သည္။
ထိုအခါၾကာရသူတိုင္းက”မည္သို႔အခက္ရွိသနည္း”ဟုေမးၾကသည္။မည္သူကပင္ေမးေမး“ခက္ေတခက္ေတ” ဟူ၍ပင္ေျပာဆိုေနေလ၏။ ခက္ေတ ခက္ေတ ဆိုေသာစကားမွအပ တျခားစကားျဖင့္ ျပန္ လွန္ေျပာ ဆိုေလ့ မရွိေသာေၾကာင့္ အမ်ားက အသိခ်က္ခ့ဲၾက၏။ ဖခင္ျဖစ္သူလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမးေလ သည္။ မထူးျခားဘဲ ခက္ေတ ခက္ေတ ဟူ၍သာေျပာဆိုျခင္းကိုၾကားသိရေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖခင္လည္း သားအ တြက္ရတက္ ေပြ၍ အခက္ႀကံဳလာခ့ဲရသည္။
ဖခင္ျဖစ္သူသည္ သားအတြက္ စိတ္ပူပင္မွဳျဖစ္ခ့ဲရေလ၏။ “ငါ့သားသည္ ေရွးအခါက ခက္ေတခက္ေတဟူ၍ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ ေျပာေလ့မရွိ။ ယခုတတြတ္တြတ္ေျပာဆိုလာျခင္းမွာ ဧကႏၱ တစ္စံုတစ္ခုအေၾကာင္းရွိေခ် ရာသည္။ ငါ၏သား၌စုန္းပေယာဂကပ္ယွဥ္ေလ၍ေလာ။ သို႔မဟုတ္ နတ္ပေယာဂဖက္၍ေလေလာ ၊ေသြး သားမမွန္ေဖာက္ျပန္ေန၍ေလာ၊ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားသျဖင့္ ရူးသြပ္ႏွမ္းေၾကာင္ကေယာင္ကတမ္းေျပာဆိုေနျခင္း ပင္ေလာ မည္သို႔ျဖစ္ေလသနည္းဟု ေ၀ခြဲမရရွိလာေလ၏။
ထို႔ေနာက္ပေယာဂစုတ္ထိုးဆရာ ငေရႊလံုးႏွင့္ေဆးကုရန္ေျပာေလ၏။သားျဖစ္သူက...
“တစ္စံုတစ္ခုမွမျဖစ္ပါ၊ ပကတိလူေကာင္းအမွန္ပါ” ဟုေျပာဆိုခ့ဲေလသည္။
သို႔ေသာ္လည္းျငင္းမလြတ္သာေသာအခါ ထိုဆရာ၏ေဆးထိုးကုသျခင္းကို ခံေပးရေလ၏။
ထိုဆရာငေရႊလံုး၌ တပည့္တစ္ေယာက္ရွိရာ ေမာင္စုတ္ေကဟူ၍တြင္ေလသည္။ေမာင္စုတ္ေကႏွင့္ငေရႊလံုး ၏မယားမပုေမသည္ တေန႔သ၌ ေဖာက္ျပားက်င့္မွားခ့ဲၾကေလ၏။
ထိုအျဖစ္ကို ငခက္ေကေတြ႔ျမင္ရေလေသာ္ေျပာရခက္ေနေလသည္။ မ်ဳိသိပ္မထားႏိူင္ရာကား“ခက္ေတ ခက္ ေတ”ဟူ၍ေရရြတ္ျမည္ဟီးခ့ဲရေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ခက္ေတ ခက္ေတဟူေသာစကား သည္ ေနာက္ ထပ္ျဖစ္ ေပၚလာခ့ဲရေလသည္။ေမာင္စုတ္ေကခက္ေတခက္ေတ၊မပုေမခက္ေတခက္ေတ”ဟူ၍ပို၍သာလွ်င္ ျမည္တြန္ လာခ့ဲေလသည္။
ထိုအခါဖခင္က “ခက္ေတဟူေသာစကားသည္ လြန္ကဲလာဘိသည္။ေရာဂါႀကီးေနၿပီေလာ”ဟု ယူဆခ့ဲေလ သည္။ ပေယာဂေဆးႏွင့္မေကာင္းေသာ္ ဗိေႏၶာေဆးဆရာႀကီး ေမာင္စံေဘာ္ ကိုေခၚယူေလသည္။ ဆရာႀကီး သည္ လကၡဏါကိုေမးၿပီးေနာက္“ေကာင္းေစရမည္” ၀န္ခံေလ၏။
ညေနအေရာက္တြင္ ကနခိုကဲေသာ ေဆးတစ္လံုးကို ေကၽြးေလ၏။၀မ္းႏွဳတ္ေဆးျဖစ္ေလသျဖင့္ တစ္ညလံုး ၀မ္းအႀကိမ္ႀကိမ္သြားေလသည္။ ထိုအခါေမာင္ခက္ေကမွာမထႏိူင္မလွဳပ္ရွားႏိူင္ျဖစ္ခ့ဲရေလ၏။ ေဆးအတြက္ ေ၀ဒနာအပိုေရာက္ကာ အခက္ႀကံဳရရွာေလသည္။
ေမာင္ခက္ေကသည္ ေလာ္လည္မွဳကိုစက္ဆုတ္ေလ၏။ထိုအျပဳအမူကိုမေတြ႔မျမင္ရလွ်င္တိတ္ဆိတ္စြာ ရွိေန တတ္သည္။ ျမင္ေတြ႔ရလွ်င္ကားမေနႏိူင္ဘဲ ခက္ေတဟူေသာ စကားကိုေရရြတ္တတ္ေလ၏။ မၾကာမီ ဆရာ ႀကီးေမာင္စံေဘာ္၏တပည့္သာျဖဴေအာင္ႏွင့္ဆရာႀကီးမယားမပန္းစံတို႔ေဖာက္ျပန္ခ့ဲၾက၏။
ထိုအခါေမာင္ခက္ေက ေတြ႔ျမင္ခ့ဲရေလသည္။ထို႔ေၾကာင့္“သာျဖဴေအာင္ခက္ေတခက္ေတ၊မပန္းစံ ခက္ေတ ခက္ေတ”ဟူ၍ေရရြတ္ေျပာဆိုမွဳျပဳခ့ဲရျပန္ေလသည္။
ဖခင္ျဖစ္သူမွာ သားအတြက္စိတ္မေအးျဖစ္လာျပန္၏။ “စုတ္ေဆး၊ဗိေႏၶာေဆးတို႔ႏွင့္ကုသ၍လည္း မသက္ သာ၊မည္သို႔ဆက္၍ ကုသရအံ့နည္း”ဟုႀကံစည္လာခ့ဲရေလ၏။ထိုေနာက္အမ်ား၏တိုက္တြန္းခ်က္အရ ရြာဦး ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးေသာမထံ အပ္ႏွံမွဳျပဳခ့ဲေလသည္။
ဆရာေတာ္လည္း ၄င္း၏လကၡဏါကိုစံုစမ္းေမးျမန္းေလ၏။ ေမာင္ခက္ေကက ေရာဂါမရွိ ပါေၾကာင္းေလွ်ာက္ ထားသျဖင့္ လက္ခံထားရွိေလသည္။ဆရာေတာ္ထံရွိေနစဥ္ပရိတ္ေတာ္ကို က်က္မွတ္ေစ ၏။ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ လေက်ာ္ႏွစ္လနီးပါးထိ က်က္မွတ္၍ ေနခ့ဲပါသည္။
ဆရာေတာ္ထံေနစဥ္ထပ္မံ၍ ခက္ေတ ဟူေသာစကားျပန္ေပၚလာေလ၏။အေၾကာင္းမွာ ဆရာေတာ္ႏွင့္ သီလရွင္မေဒၚမႏီၵတို႔သည္ မေလ်ာ္ေသာ အရွဳပ္ေတာ္ျဖစ္ခ့ဲရသည္။ ထိုမေတာ္အရွဳပ္ယုတ္မာမွဳကို ျမင္ေတြ႔ လာသျဖင့္ ေမာင္ခက္ေကမွာ အခက္ႀကံဳ လာရျပန္၏။ထို႔ေၾကာင့္“ဆရာေတာ္ဦးေသာမ ခက္ေတခက္ေတ၊ သူေတာ္မေဒၚစႏၵီခက္ေတ ခက္ေတ” ဟူ ၍ေရရြတ္ခ့ဲျပန္သည္။
ထိုေနာက္ အခက္တစ္ခုႀကံဳလာေသး၏။တစ္ေန႔သ၌ဖိုးသူေတာ္ဦးငလံုးသည္ဆိတ္ေက်ာင္းကာ ခ်ဳံပုတ္ထဲက ထြက္လာခ့ဲ၏။လူပ်ဳိႀကီးေမာင္ေအာင္ေက်ာ္သည္ ဘူးေတာင္းအေပါက္တစ္လံုးကိုကိုင္တြယ္၍ ေတာခ်ဳံတစ္ခု က ထြက္လာခ့ဲေလ၏။အပ်ဳိႀကီးမစံေအးကလည္း မံုလာဥတစ္ေခ်ာင္းကိုလက္မွာကိုင္လ်က္ ဘူးခ်ဳံေအာက္က ထြက္ေပၚခ့ဲေလ၏။ထိုသံုးဦးတို႔ကို ငခက္ေကကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႔ခ့ဲရေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မဆိတ္ၿငိမ္ႏိူင္ေတာ့ဘဲ“ခက္ေတ ခက္ေတ ခက္ေတ ခက္ေတ ခက္ေတ ခက္ေတ” ဟုတစာစာ ျမည္သံထြကပ္ေပၚလာခ့ဲရသည္။
ေမာင္ခက္ေကမွာ ျမည္သံ၊ဟစ္သံ၊ေရရြတ္သံမားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေနေပ၏။ ထိုအခါ ဖခင္ျဖစ္သူသည္လည္း အခက္ႀကံဳလာခ့ဲရေလ၏။ စိတ္ပူေသာကမေအးဘဲစိုးရိမ္၍သာ ရွိခ့ဲရေလ၏။မႀကံ တတ္မစဥ္းစားတတ္ရာကားဘုရင္မင္းျမတ္ထံအပ္ႏွံရန္ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာခ့ဲရေလ၏။ဘုရင္မင္း အားေၾကာက္ လန္႔သျဖင့္ ခက္ေတစကားကိုမေျပာ၀ံ့ဘဲ ေနရာေကာင္း၏ဟု ယူဆခ့ဲေလ၏။ထို႔ေၾကာင့္သားျဖစ္သူအား ဘုရင္မင္းထံ အပ္ႏွံလိုက္ေလ၏။
ေမာင္ခက္ေကကို ဘုရင္မင္းက ေရွ႕ေတာ္၌ရပ္ေစ၏။ထို႔ေနာက္ ၄င္းအား မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ-
“သင့္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ငါ့ထံသို႔လာေရာက္အပ္ႏွံထားခ့ဲရေလသနည္း” ဟုေမးေလ၏။
ထိုအခါ ၄င္းကဤသို႔ေလွ်ာက္တင္ေလ၏။
“မွန္လွပါ အရွင္မင္းျမတ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးဆိုလွ်င္ခက္ေတဟူ၍ ေျပာဆိုေလ့ရွိတတ္ပါသည္။မဟုတ္မမွန္ေသာ အျခင္းအရာ၊ ယုတ္မာေသာအက်င့္ေဖာက္ျပန္ေလရာ ေလာ္လည္ပ်က္ယြင္းခ့ဲရာတို႔ကို ျမင္ေတြ႔သိရွိပါက မ ထိန္မ၀ွက္ႏိူင္စြမ္းပါ၊ တိတ္ဆိတ္ေနျခင္းငွာ မတတ္ေကာင္းလွပါ၊ ထိုမဖြယ္မရာတို႔ကို မျမင္မေတြ႔မသိ ရွိ ေသာသာၿငိမ္သက္မွဳျပဳႏိူင္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ခက္ေတဟူေသာ စကားကို ေျပာဆိုခ့ဲရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို စကားေၾကာင့္လည္း အရွင္မင္းထံအပ္ႏွံထားခ့ဲရျခင္းျဖစ္ပါသည္” ဟုထြက္ဆိုရွင္းျပခ့ဲေလ၏။
ထိုအခါဘုရင္လည္း အခက္ႀကံဳလာရေလ၏။သို႔ရာတြင္ ထိုစကားကို မေျပာမိရန္ တားျမစ္အံ့ဟုအႀကံျဖစ္ ခ့ဲရ ေလ၏။
ထိုအႀကံအစည္အတိုင္း ေမာင္ခက္ေက ကိုဆက္လက္၍အမိန္႔ရိွေလ၏။
“ထိုသို႔ေျပာဆိုတတ္သည္မွန္က ယေန႔ကစ၍ရပ္တန္႔ေခ်ေလာ့၊ငါ၏နန္းေတာ္အတြင္းအျပင္၌ ထိုစကားကို လံုး၀မထြက္ေပၚေစရ၊ငါဘုရင္ ၾကားသိရက အျပစ္ဒဏ္ႀကီးစြာ က်ခံေစမည္”ဟု တစ္ခ်က္လႊတ္အမိန္႔အာဏါ ေတာ္ထုတ္ျပန္ခ့ဲေလ၏။
ဘုရင္၏အမိန္႔အတိုင္း ေၾကာက္လန္႔ရိုေသစြာ ၿငိမ္သက္လ်က္ေနလာခ့ဲေလ၏။
ေမာင္ခက္ေက နန္းေတာ္၌ကာလအေတာ္ၾကာခ့ဲေလ၏။ထိုတြင္ တိတ္ဆိတ္မေနႏိူင္ရန္ အခြင့္ႀကံဳလာ ရျပန္ ေလ၏။အေၾကာင္းမွာ မိဖုရားမလွၾကာေ၀ႏွင့္အမတ္ငေမ်ာက္ေကတို႔ေဖာက္ျပန္ ေဖာက္လြဲျဖစ္ ၾက ရေလ၏။ ထိုမသမာမွဳကို ေတြ႔ျမင္ရေလေသာ္ပါးစပ္ကမၿငိမ္မသက္ျဖစ္လာရေလ၏။ ထိုအခါေမာင္ခက္ေကမွာ အခက္ ႀကံဳရသျဖင့္ ေျပာဆိုခ်င္လာေလ၏။
ထို႔ေၾကာင့္“မိဖုရားမလွၾကာေသ ခက္ေတခက္ေတ၊အမတ္ငေမ်ာက္ေက ခက္ေတခက္ေတ၊ဆားမရေရမရ ခက္ေတ ခက္ေတ”ဟူ၍အသံမစဲ လွ်ံထြက္ခ့ဲရေလ၏။
ငခက္ေကသည္တစ္စခန္းထ၍ဆိုေကာင္းစဖြယ္ဆိုေလ၏။ ဘုရင္ႀကီးသည္ထိုစကားကိုျပန္လည္ၾကားရေသာ အခါ ေဒါသအမ်က္ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္လာခ့ဲရေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ေမာင္ခက္ေကအားေခၚၿပီးလွ်င္ ေမာင္းမဲ ႀကိမ္း၀ါးခ့ဲရ၏။
“ေမာင္မင္းကိုဤအသံကိုမၾကားေစရဟုအမိန္႔အာဏါထုတ္ျပန္ခ့ဲသည္မဟုတ္ေလာ အမိန္႔အာဏါကို ေဖာက္ ဖ်က္၍ အဘယ္ေၾကာင့္ခက္ေတဟူ၍ ေျပာဆိုရဘိသနည္း၊ ဤခက္ေတဟူေသာစကားကို အတိ အလင္း ငါဘုရင္ သိလုိသည္။မေလွ်ာက္တင္ႏိူင္က လက္စြဲေတာ္ သံလ်က္ျဖင့္ စီရင္ခုတ္ပိုင္းရလိမ့္မည္” ဟု မိန္႔ၾကား ေလ၏။
ထိုအခါ ေမာင္ခက္ေက သံေတာ္ဦးတင္ေလသည္။
“ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး ေလွ်ာက္ထား၀ံ့ပါသည္။မမွန္ကန္ကအသက္ကိုဆယ္ခါမက မီးတိုက္ခံရဲပါသည္။ေရႊနား ဆင္ ေတာ္မူပါဘုရား၊ ဦးစြာ အမိေႏွာင္း(မိေထြး)သည္တစ္ပါးသူႏွင့္ေဖာက္ျပားခ့ဲပါသည္။ ဖခင္အားတိုက္ ရိုက္မ ေျပာအားပါ၊ ဖခင္လည္း ရိပ္စားမိျခင္းမရွိပါ။ထို႔ေၾကာင့္အခက္ႀကံဳရ၍ ခက္ေတ ဟုေျပာဆိုခ့ဲ ရျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးပင္လွ်င္ ရူးႏွမ္းရာက်ၿပီး စုန္းပေယာဂ ဆရာႏွင့္ေဆးထိုးခံခ့ဲရပါသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ေဆးထိုးဆရာတပည့္ႏွင့္ထိုဆရာမယားေဖာက္ျပားၾကပါသည္။ထိုအခါလည္း အခက္ႀကံဳရ သျဖင့္ခက္ေတဟူ၍ေျပာဆိုခ့ဲရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗိေႏၶာဆရာက ၀မ္းေလွ်ာေဆးေပးျခင္းကို ခံခ့ဲရပါသည္။
တတိယအႀကိမ္၄င္းဆရာႀကီး၏မယားႏွင့္ တပည့္တို႔ေဖာက္ျပန္လာသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ထိုအခါလည္း မေျပာအားဘဲအခက္ႀကံဳရျပန္သည္။ မထိန္၀ွက္ႏိူင္ေသာေၾကာင့္ ခက္ေတ-ခက္ေတဟူ၍ေျပာဆို လာခ့ဲရ ျပန္သည္။
စတုတၳအႀကိမ္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံအပ္ႏွံခ့ဲပါသည္။ထိုတြင္ေနရစဥ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ေမသီလ မဖြယ္ မရာေတြ႔ျမင္ရ၍အခက္ႀကံဳရပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္တိတ္ဆိတ္မထားႏိူင္သျဖင့္ ခက္ေတဟူ၍ေျပာခ့ဲရျပန္ သည္။
ယခုဆဌမအႀကိမ္ဘုရင္မင္းထံအပ္ႏွံခံရ၍အမိန္႔ခ်မွတ္ထားျခင္းခံခ့ဲရပါသည္။သို႔ရာတြင္အမိန္႔ေတာ္ကိုဖီဆန္ က်ဴးလြန္လိုျခင္းအလ်ဥ္းမဟုတ္ပါ။ ေၾကာက္ရြံ႕ ရိုေသလိုက္နာလာခ့ဲျခင္းအမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေနပါ ေသာ္လည္း မေတာ္မေလ်ာ္ေသာအျဖစ္ ကို ေတြ႔ျမင္လာရျပန္ပါ သည္။မေျပာ၀ံ့၍အခက္ေပြ လာရျပန္ သျဖင့္ မခ်ဳပ္တည္းႏူိင္ျဖစ္လာရျပန္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ အျပစ္ေပးလွ်င္ခံပါရေစ၊ေျပာဆိုႏွဳတ္ ထြက္ေရရြတ္ မိခ့ဲ ရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္” ဟုေလွ်ာက္တင္ေလေသာ္
ဘုရင္က“ထိုအျဖစ္ကိုထင္စြာသိေစေလာ့”ဟုမိန္႔ၾကားေလ၏။ ထိုအခါ ငခက္ေကလည္းမကြယ္မ၀ွက္ ဘဲ ေလွ်ာက္တင္ခ့ဲရေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္မိဖုရားႏွင့္အမတ္ေဖာက္ျပားျခင္းကို ထင္ရွားစြာ သိရွိေလေတာ့ ၏။ထို အခါ ဘုရင္သည္မိဖုရားႏွင့္အမတ္ကိုေခၚယူစစ္ေဆးခ့ဲရေလ၏။ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း၀န္ခံ ထြက္ဆို ခ့ဲၾကေသာ္ လည္း“မိုက္မဲေလစြ၊ေခြးယုတ္မာမျခားရွိေပတကား” ဟုအျပစ္တင္ေလ၏။
ထိုေနာက္ ႏွစ္ေယာက္စလံုးအား ေတာၿမိဳင္ထဲသို႔ႏွင္ထုတ္ခ့ဲေလ၏။ေမာင္ခက္ေကကိုလည္းအျပစ္ေဘးမွ လြတ္ၿငိမ္းေစေလ၏။သို႔ရာတြင္ နန္းတြင္း၌မထားဘဲလြတ္ရာေနထိုင္ေစေလ၏။
ပဥၥမအႀကိမ္လည္း ဦးသူေတာ္၊လူပ်ဳိႀကီး၊အပ်ဳိႀကီးသံုးဦးတို႔ကို အျမင္မေတာ္ ေတြ႔ျမင္ရေလသည္။ ထိုအခါ တြင္လည္း အခက္ႀကံဳ၍ ခက္ေတ ဟူ၍ႏွဳတ္ျမြတ္ရပါေသးသည္။
ေမာင္ခက္ေကသည္ ခက္ခဲစြာေနထိုင္လာရေလသည္။စားေရးအခက္အခဲ၊ ေနေရးအခက္အခဲ၊ ၀တ္ေရး အခက္အခဲႏွင့္ႀကံဳခ့ဲေလသည္။ က်ပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္းစြာ ေနလာရေသာအခါ မက်န္းမမာေ၀ဒနာ ဖိစီးလာ သည္။ ေခ်ာင္းဆိုးပန္းနာ ေရာဂါကို ျပင္းထန္စြာခံစားရေလသည္။
ေ၀ဒနာႏွိပ္စက္ျခင္းေၾကာင့္ မခ်ိမဆန္႔ျဖစ္လာရေလသည္။ ေ၀ဒနာျပင္းထန္ လာေသာအခါ ေလးဘက္တြား ၍ ႀကိတ္မွိတ္ခံခ့ဲရသည္။ အသက္ရွဴက်ပ္လာေသာအခါ ဦးေခါင္းေဇာက္ထိုး၊ရင္ဘတ္လက္ႏွင့္ဖိ၍ အသက္ ငင္သလိုျဖစ္ခ့ဲရသည္။ သို႔ရာတြင္တစ္ကိုယ္တည္း ျဖစ္ေနရာကား ျပဳစုမည့္သူမရွိ၊ ေရတစ္က်ဳိက္၊ ထမင္း တစ္လုတ္ေပးေဖာ္ ကင္းေလသည္။
အိမ္၌ အမိုးအကာ ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္ေနသည္။ အိပ္စရာေနရာမွာ ၀ါးၾကမ္းအခင္း သံုးေခ်ာင္းသာရွိ သည္။ အိပ္ရာခင္း ၿခံဳစရာဟူ၍ ဗလာနတၳိျဖစ္ေလသည္။ ထိုအၾကား မိုးကာလတြင္ရြာသြန္း လာေသာ မိုးေရျဖင့္ စိုရႊဲခံေနရသည္။ ထိုေ၀ဒနာကို မေက်ာ္လႊားႏိူင္ရာကား ေသမည့္အျဖစ္ကိုရင္ဆိုင္ေနရ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခက္အခဲေသေဘး ႀကံဳေနရေလသည္။ ထိုအခါ အိမ္နီးခ်င္းတို႔ကိုေခၚ၍ အသိေပးခ့ဲေလသည္။ “ငါေသလွ်င္ ေျခရင္းက သစ္ခက္တစ္ခက္၊နံေဘးက သစ္ခက္တစ္ခက္၊ ေခါင္းရင္းကသစ္ ခက္ တစ္ခက္ စီထည့္၍ သၿဂၤိဳဟ္ၾကပါေလ” ဟုမွာထားခ့ဲေလ၏။ ထို႔ေနာက္မၾကာခင္ေသဆံုးခ့ဲေလသျဖင့္ မွာခ့ဲသည့္အ တိုင္း သၿဂၤိဳဟ္လိုက္ၾကေလ၏။
မေသမီ ေမာက္ခက္ေက၏မွာထားခ်က္ကိုမည္သူမွ်မေမးမိခ့ဲၾက။ေသၿပီးေနာက္တြင္ဆိုလွ်င္ထိုမွာတမ္းကို သိလိုၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ သေဘာေပါက္ရွင္းလင္းႏိူင္ရန္ အခက္အခဲျဖစ္ၾကေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေတာ ရပ္ေနေပ်ာ္ဆရာေတာ္ ဦးသာဂရကို ပင့္ဖိတ္မွဳျပဳခ့ဲၾကေလသည္။ ေမာင္ခက္ေက၏ အခက္အခဲမ်ဳိးစံုကို တင္ျပ၍ေမးေလွ်ာက္ၾကေလ၏။ ထိုအခါဆရာေတာ္လည္း အခက္အခဲႏွင့္ႀကံဳေတြ႔ခ့ဲရေလ၏။
အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးေတာႀကံဆလ်က္ ေျဖၾကားခ့ဲရေလ၏။ဆရာေတာ္က ေျဖၾကားရာတြင္“ဒါယကာတို႔ သစ္ခက္ သံုးခက္ကိုအဓိပၸါယ္ယူဆရမည္ဆိုပါကသံုးခုသခ်ၤာရသည္၊သံုးခုဆိုသည္မွာဒါန၊သီလ၊ဘာ၀နာသံုး ပါးျဖစ္ေခ် ရာသည္။ တနည္း ပထမ၊ဒုတိယ၊တတိယ သံုးခုခြဲယူႏိူင္သည္။အစ၊အလယ္၊အဆံုးသံုးပါးလုံုးကို ဆိုလိုႏိူင္ သည္။ ခက္အရ ခက္ခက္ခဲခဲ ခဲယဥ္းေသာအရာျဖစ္ေလသည္။အားလံုးကိုၿခံဳ၍ ယူဆလွ်င္ ၌သို႔သေဘာ ရရွိေလသည္”
“ေမာင္ခက္ေကသည္ အသက္ရွင္ေနထိုင္စဥ္က ဒါန၊သီလ၊ဘာ၀နာတည္းဟူေသာ ကုသိုလ္တရားသံုးပါးတို႔ တြင္တစ္ပါးပါးေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳကို ျပဳခ့ဲမိျခင္းမရွိ။ ထိုကုသိုလ္ေကာင္းမွဳသံုးပါးကို မျပဳခ့ဲျခင္းေၾကာင့္ ပထမအစ ေမြးဖြားခါစ၌လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယအလယ္ လူလားေျမာက္ေသာအခါ၌လည္းေကာင္း၊ တတိ ယအဆံုးေသကာနီး၌ လည္းေကာင္းအက်ဳိးေပးျခင္းကို တစ္စံုတစ္ခုမွ မခံစားရ။ထိုသို႔ ကုသိုလ္မျပဳ ခ့ဲမိမွဳ၊ ထိုကုသိုလ္ကံ၏အက်ဳိးကို တစ္စံုတစ္ခုမွ မခံစားရျခင္းေၾကာင့္ ခက္ခက္ခဲခဲက်ပ္တည္း က်ဥ္းေျမာင္း ဆင္းရဲ စြာျဖင့္ ဘ၀ဇာတ္သိမ္းသြားခ့ဲရေလသည္။ ထိုအေၾကာင္းအျဖစ္သနစ္ကို ေနာင္လာေနာင္သားတို႔ သံေ၀ဂ ဥာဏ္ရေစျခင္းငွာ သရုပ္ေဆာင္သြားခ့ဲျခင္း ျဖစ္ေလရာသည္။အေလာင္းေကာင္တြင္ သစ္ခက္သံုး ခက္ထည့္ ေစခ့ဲျခင္းအဓိပၸါယ္မွာ ၌သို႔ယူဆစရာျဖစ္ေလသည္” ဟူ၍ရွင္းလင္းေျပာျပခ့ဲေလ၏။ထိုအခါမွ လူ မ်ားလည္း ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္သြားခ့ဲၾကေလသတည္း။
အရွင္စကၠိႏၵ (ရခိုင္တံခြန္ပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment