ပ်င္းလို႔မ႐ီြးစြာ

ေက်ာင္းသား/သူ (၈၆)ေယာက္ ေလာက္ဟိေရ န၀မတန္း စာသင္ခန္းတစ္ခန္းက အျဖစ္အပ်က္ေခ်တစ္ခုပါ။ တစ္ရက္နိ အဂၤလိပ္စာသင္ျပေရ ဆရာမက အဂၤလိုပ္စာ Essay တစ္ပုဒ္႐ီြးပီးလုိက္ပါေရ။ ယင္း Essay ကို ေနာက္နိမွာ ႐ီြးေျဖစစ္ေဆးဖို႔အတြက္ ရေအာင္ က်က္မွတ္လာပါလို႔ ေက်ာင္းသား/သူတိကို မွာလိုက္ ပါေရ။

ေနာက္နိေရာက္စြာနန္႔ ယင္းEssayကို ဆရာမက႐ီြးေျဖစစ္ေဆးပါေရ။ ေက်ာင္းသား/သူတိစြာ ဆရာမ က်က္ ခိုင္းလိုက္ေတ Essayကို တစ္ေယာက္ေလ့ ရေအာင္က်က္မွတ္လာပံု မေပၚပါ။ ေယေက ခိုးခ်ဖို႔ က်ကတ္ ပါဗ်ာယ္မနားေယ။ ကိုယ့္စိတ္ကူးနန္႔ ႐ီြးတတ္ေတေကာင္းသား/သူ တစ္ေယာက္ေတာင္ မဟိသေလာက္ပါ။ အားလံုးသူနီးပါး ခိုးခ်ကတ္စြာပါဗ်ာယ္။ ေျဖဆိုရစြာကလည္း ကိုယ့္အခန္း ကိုယ့္နီရာ နန္႔ကိုယ္ ေျဖဆိုရစြာျဖစ္ လို႔ စာအုပ္ကအလုိက္သင့္ ဟိၿပီးသား။ ေက်ာင္းသား/သူတိ ခိုးခ်နီမွန္းကို ဆရာမေလ့သိပါေရ။ ေယေကေလ့ မတားျမစ္ဘဲ ေစာင့္ၾကည့္နီပါေရ။

ဆရာမခြင့္ျပဳေရ ေျဖဆိုခ်ိန္ျပည့္လားေရခါ အေျဖလႊာစာ႐ြက္ကို ဆရာမပါးမွာ တင္ရပါေရ။ ဆရာမ အေျဖ လႊာတိကို စစ္ေဆးၿပီးေရခါ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူတိကို ဆံုးမစကားေျပာပါေရ။ စာမီးပြဲေျဖဆိုပံု၊ ေျဖဆို နည္းကို ေျပာျပၿပီးေက အေျဖလႊာတစ္ခုကို ေထာင္ျပပါေရ။ ေအာင္ေအာင္ေျဖထားေရ အေျဖလႊာပါ။ ယင္း အေျဖလႊာကို ကိုင္ျပပနာ

"ေဒအေျဖလႊာပိုင္သွ်င္ပိုင္ စာတစ္ပုဒ္လံုးမရေကေတာင္မွ ရစြာေလာက္ကို ကိုယ့္ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္သီြးနန္႔ ေျဖ ဆိုကတ္။ စာအုပ္က ကူးယူခိုးခ်ေရအလုပ္ကို မလုပ္ကတ္ေက့။ နာလာေျမာင္းမွာ အမွဳိက္သ႐ိုက္တိ ပိတ္ဆို႔ လို႔ ရီစီးရီလာမေကာင္းစြာပိုင္ ခိုးခ်ေရဆိုစြာလည္း ကိုယ့္မွာဟိေရ ဥာဏ္စြမ္းဥာဏ္စကို ပိတ္ဆို႔ၿပီးေက ပညာ ေရးလမ္းေၾကာင္းမွာ မေျဖာင့္ျဖဴးႏိူင္။ ယင္းအတြက္နန္႔ မခိုးခ်ကတ္ေက့။ ေအာင္ေအာင္ပိုင္ ရသ ေလာက္ကို ရာ ကိုယ့္ဦးေႏွာက္နန္႔ စဥ္းစားၿပီး ေျဖဆိုကတ္"လို႔ ဆရာမ ဆံုးမပါေရ။

ဆရာမက ေအာင္ေအာင္ကို ခ်ီးမြန္းစကား ေျပာနီစဥ္မွာ ေအာင္ေအာင္အနားက ထိုင္နီေရ သူငယ္ခ်င္းတစ္ ေယာက္က ေအာင္ေအာင္ကို အဂုပိုင္ မီးလိုက္ပါေရ။

"ေ၀း ေအာင္ေအာင္ မင္းလည္း စာအုပ္ထဲက ခိုးခ်စြာဗ်ာယ္မနား။"

"အင္ ဟုတ္ေတ"

"ေယေက မင္းကို ဇာျဖစ္လို႔ ခိုးမခ်ဘဲ ကိုယ္ရသေလာက္ကိုရာ ႐ီြးေရလို႔ ဆရာမက ခ်ီးမြန္းနီစြာလဲ"

သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ မီးစြာကို ေအာင္ေအာင္ ျပန္ေျဖလိုက္စြာက-

"ငါ ႐ီြးဖုိ႔စြာကိုပ်င္းလို႔ နိဒါန္းတစ္ပိုင္းေခ် ခိုးခ်ပနာ တင္လိုက္စြာ။ ယင္းခ်င့္ကို ကိုယ့္စိတ္နန္႔ ရေရ အဆီ ေျဖေရလို႔ ထင္ေရဟိဖို႔ေ၀း" ပါလတ္။

ေပါက္ေလျမတ္မ်ဳိး

ေအာင္တံခြန္ ၀ံသရကိၡတမဂၢဇင္း အတြဲ(၅)၊ အမွတ္(၂)မွ-

No comments:

Post a Comment