ရခိုင္လူမ်ဳိးႏွင့္အရက္ျပႆနာ

ကၽြန္ေတာ္၏ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဇာတိရခိုင္ေျမတြင္ ေနခ့ဲရသည့္အခ်ိန္ထက္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ေနထိုင္ခ့ဲရ သည့္ႏွစ္ကာလကပို၍မ်ားပါသည္။ ေရာက္ေလရာအရပ္ရပ္တြင္ မိမိကိုရခိုင္လူမ်ဳိးဟုသိလိုက္သည္ႏွင့္လူႀကီး လူေကာင္းမ်ား၊ဆရာသမားမ်ား၊ မိတ္သဂၤဟမ်ားက ေျပာေလ့ရွိၾကသည္မွာ...

"ရခိုင္ဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာအေစာဆံုးထြန္းကားခ့ဲတ့ဲ လူမ်ဳိးပဲ၊ ယဥ္ေက်းမွဳလဲ အေစာဆံုးပဲ"

"ရခိုင္ေတြ သိပ္ဥာဏ္ေကာင္းၾကတယ္"

"ရခိုင္ေတြမွာ ပညာတတ္၊သူေဌး သူႀကြယ္ေတြ သိပ္ေပါတယ္"

"ရခိုင္ကို အခ်ီးက်ဴးခ်င္ဆံုးက အမ်ဳိးကိုေစာင့္ထိန္းတတ္တ့ဲစိတ္ေၾကာင့္ပဲ"

"ျမန္မာျပည္ အေနာက္ဘက္ ကမ္းေျခမွာ ရခုိင္လူမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အျခားလူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးသာဆို ျမန္မာျပည္ သမိုင္းဟာ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္သြားမွာေသခ်ာတယ္" စသည္စသည္ျဖင္ ့ျဖစ္သည္။ 
ဤစကားမ်ားကို ၾကားရသည့္အခါတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရိုးတြင္း ျခင္ဆီထိမွ် ပီတိျဖစ္ရ ဂုဏ္ယူရပါသည္။ သို႔ ေသာ္ ........

"ရခိုင္ေတြ သိပ္အရက္ေသာက္တတ္တာပဲ"
ဟူေသာစကားမွတ္ခ်က္ကိုလည္း မၾကာမၾကာအေျပာခံရတတ္ျပန္ပါသည္။ထိုေသာအခါမ်ား၌ကား ရွက္စိတ္၊ မခံခ်င္စိတ္တို႔ျဖစ္ေပၚရကာ ေ၀းရာသို႔ ထြက္ေျပးသြားခ်င္သလို ေျခမခိုင္လက္မခိုင္လဲ ၿပိဳသြားခ်င္သလိုျဖစ္ရ သည္။ ေျပာသူကႏွိမ့္ခ်လို၍မဟုတ္ဘဲ သာမန္စကားအျဖစ္ေျပာသည္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္ရသည္။ ျငင္း၍မရေအာင္ ဟုတ္သင့္သေလာက္ဟုတ္ေနသည္ဆိုေတာ့ မတတ္ႏိုင္။

ဘယ္လူမ်ဳိးေတြလည္း ေသာက္ၾကတာပဲ၊ ဘယ္လူမ်ဳိးေတြဆို ဘိန္းစားေတြအ မ်ားႀကီးပဲ။ ဘာညာျဖင့္ ရွက္ ရမ္း ရမ္းၿပီး သူတစ္ပါးကို ျပန္၍ လက္ညွိဳးထိုးေခ်ပျခင္းမွာ လမ္းမွန္မဟုတ္၊ တရားႏွင့္မညီ။ ရခိုင္လူမ်ဳိး တစ္ ဦးအဖို႔ ရခိုင္ႏွင့္ အရက္ျပႆနာသည္ မည္မွ်အတိုင္းအတာသို႔ ဆိုးရြားေနၿပီကို မစဥ္းစားဘဲ မေနႏိုင္ ဖစ္ရ ပါသည္။ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမွဳသာ မဟုတ္ပါလား။

မေရာက္တာၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ဇာတိၿမိဳ႕သို႔ယခုႏွစ္(၁၉၉၄)ေႏြရာသီက ေရာက္ရွိသြားရာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သက္ တူရြယ္တူကၽြန္ေတာ့္ထက္ပင္ငယ္သူအခ်ဳိ႔သည္ မ်က္ႏွာမ်ားမို႔အစ္ေရာင္အမ္းလ်က္"အတ္"နာက်ေနၾကသည္ ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ တုန္လွဳပ္အံ့ၾသမိပါသည္။ အေနအစားေျပလည္လို႔ အေသာက္စြဲေနပံုရၿပီး အခ်ဳိ႔လည္း အ ေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အဆင္မေျပမွဳကို ရမယ္ရွာလ်က္အရက္ကို ဖိေသာက္ရင္း ယစ္ထုပ္(ယစ္ဖြယ္) ျဖစ္ ေနၾကပံုရသည္။

"အသက္၄၀ျပည့္မွ လူ႔ဘ၀စသည္"ဟူေသာစကားအတိုင္းသာဆိုပါက ကိုယ့္ကိုကိုယ္ဘ၀ပင္ မစရေသး၊ ႏုပ်ဳိ ေသာ အခ်ိန္အရြယ္မကုန္ေသးဟု ထင္ေနမိရာမွ ထိုသူငယ္ခ်င္းအခ်ဳိ႔ကို အိုမင္းရင့္ေရာ္စြာေတြ႔လိုက္ရသျဖင့္ အလြန္စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါသည္။

အာဖရိကေနာႀကီးမ်က္မည္းထဲမွ လူ႔သက္တမ္းအလြန္တိုသည့္နိမ့္ပါးေသာလူမ်ဳိးႏြယ္စု(Tribe) တခ်ဳိ႕ကိုသြား သတိရမိသည္။ မိမိတို႔(Tribe)တို႔၏ အဆင့္သို႔ ေရြ႕ေလွ်ာနိမ့္က်လာေနၿပီလား။

အရက္၏ဆိုးက်ဳိးကို ဘာသာေရး၊က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊လူမွဳေရး၊ တရားဥပေဒေရးစသည့္ ရွဳေထာင့္အ ဖံုဖံုက ေထာက္ျပ၍မဆံုးႏိုင္ပါ။ ေခတ္အဆက္ဆက္က အသိပညာရွင္၊အတတ္ပညာရွင္မ်ားက ေရးသား ထုတ္ေဖာ္ခ့ဲဖူးေပါင္းမ်ားလွပါၿပီ။ အားလံုးလည္း သိၾကၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ မေဖာ္ျပလိုေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ အနည္းငယ္ေဆြးေႏြးလုိသည္မွာ ရခိုင္ရယ္လို႔မဟုတ္၊ လူမ်ဳိးတိုင္း၏လူမွဳေရးနယ္ပယ္တြင္ အရက္ ကို မရွိမျဖစ္ေသာ အဆင္တန္ဆာတစ္ခုအျဖစ္ လက္ခံယူဆေနၾကသည္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္သင့္ဖို႔ပင္ျဖစ္သည္။
"အရက္မပါမၿပီး"ဟူေသာ စိတ္ဓါတ္ကို ေတာ္လွန္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ မိတ္ဖြဲ႔လိုလွ်င္လည္း အရက္ႏွင့္၊ဂုဏ္ျပဳ လိုလွ်င္လည္းအရက္ႏွင့္၊ အခက္အခဲေျဖရွင္းလိုလွ်င္လည္း အရက္ဆိုင္တြင္၊ ေပ်ာ္လို႔ေသာက္၊ စိတ္ညစ္လို႔ ေသာက္၊ ပ်င္းလို႔ေသာက္ ဘာျဖစ္ျဖစ္အရက္ပါရသည္။ အရက္မေသာက္တတ္လွ်င္ လူေပါင္းမဆံ့၊ လူေတာ မတိုးဆိုခ်င္ၾကသည္။ က်ဳိးေၾကာင္းဆက္စပ္မွဳ သေဘာတရားႏွင့္ဆိုလွ်င္ လံုး၀အဓိပၸါယ္ မရွိပါေခ်။

"ေပ်ာ္၍ေသာက္သည္"ဆိုေသာ ဆင္ေျခကိုခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာေလ့လာၾကည့္ပါ။ "ေပ်ာ္ျခင္း"ဟူေသာ လူ႔ခံစားခ်က္ ႏွင့္"အရက္ေသာက္ျခင္း"ဟူေသာ လူ႔အျပဳအမူသည္ တစ္ခုေၾကာင့္တစ္ခု ျဖစ္ရသသည္ဟူေသာ အေၾကာင္း ႏွင့္ အက်ဳိးလံုး၀မဟုတ္ပါေခ်။ လူသားတစ္ဦးသည္ ကိစၥတစ္ရပ္အဆင္ေျပလို၍ အလိုဆႏၵႏွင့္ကိုက္ညီ၍ ေပ်ာ္လွ်င္ၿပံဳးမည္၊ ရယ္မည္၊ရြင္မည္ ဟူေသာ မ်က္ႏွာအသြင္အျပင္မ်ား ေဖာ္ျပမည္။ ထိုမွတဆင့္ သီခ်င္းဆို မည္။ေအာ္ဟမ္ျမဴးထူးမည္။ ကခုန္ရႊင္ျမဴးမည္ဟူေသာ အျပဳအမူအသြင္အျပင္မ်ား ျပဳလုပ္မည္။

ယင္းတို႔သာလွ်င္ ေပ်ာ္သည္ဟူေသာ ခံစားခ်က္(အေၾကာင္း)မွ တိုက္ရိုက္ျဖစ္သည့္ လူ႔သဘာ၀မွန္ တံု႔ျပန္ ခ်က္(အက်ဳိး)ျဖစ္ေပသည္။ ဤသည္ကို လူေတြကေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္"အရက္ေသာက္ျခင္း"ကို မလိုအပ္ ဘဲထပ္ျဖည့္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ အရက္မေသာက္တတ္သူမေပ်ာ္ဘူးလားဟုျပန္ေတြးၾကည့္ပါ။ တကယ္ေပ်ာ္ တာမွာ အရက္ပါဖို႔မလိုပါ။

ေငြရွိ၍ေသာက္သူ၊ တတ္ႏိုင္၍ေသာက္သူတို႔ စဥ္းစားဖို႔ရန္မွာ ကိုယ္အပင္ပန္းခံ၍ရွာထားေသာေငြသည္ ကိုယ့္အသည္းကို ဖ့ဲေျခြဖို႔လား၊ ကိုယ့္က်န္းမာေရးကို ဖ်က္ဆီးဖို႔၊ ကိုယ့္အသက္ကို သတ္ဖို႔ေငြအျဖစ္ခံမည္ လား၊ ကိုယ့္သားမယား၊ ေဆြမ်ဳိးဥာတကာ ဒုကၡေရာက္၊အရွက္တကြဲျဖစ္ေစမည့္ အရက္ေသာက္ဖို႔ေငြကို ဘာ လို႔သင္ရွာေနပါမည္နည္း။

ဆင္းရဲပင္ပန္း၍ အရက္ေသာက္ေနသူအဖို႔ သူအရက္အတြက္ေပးေခ်ခ့ဲရေသာေငြမ်ားကိုသာ စုထားၿပီး အ က်ဳိးရွိမည့္ တစ္ေနရာ၌ သံုးႏိုင္ခ့ဲလွ်င္သူအမွန္မဆင္းရဲေၾကာင္း တြက္ခ်က္သိရွိႏိုင္ပါသည္။ အရက္မူးယစ္၍ က်ဆင္းရေသာ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္စာလိုက္လွ်င္ သင္ဆင္းရဲတာက ဘာမွ်မေျပာပေလာက္ပါ။

၀မ္းနည္း၍ စိတ္ထိခိုက္၍အရက္ေသာက္မိရာမွ ပို၍၀မ္းနည္းစိတ္ထိခိုက္ဖြယ္ အေျခအေနသို႔ေရာက္သြားရ တာခ်ည္းျဖစ္ပါသည္။ ၀မ္းနည္းစိတ္ကို ေျဖေဖ်ာက္ဖို႔ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားေသာရခိုင္ျပည္မွာ ဘုရားေက်ာင္း ကန္တို႔ ေပါမ်ားလွပါသည္။

ဆင္ျခင္တံုတရားသည္သာ အရက္စြဲျခင္းကို ဖ်က္ႏိုင္သည့္ လက္နက္အမွန္ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ဖန္ အရက္စြဲေနသူအေပၚ ပတ္၀န္းက်င္၏ျပဳမူဆက္ဆံပံုသည္လည္း အစြန္းႏွစ္ဖက္ မေရာက္ဖို႔ လိုေပ သည္။ တစ္သမတ္တည္းျပစ္တင္ရွဳတ္ခ်ျခင္း၊ ခ်ဳိးႏွိမ္ျခင္း၊ပစ္ပယ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဘ၀ကို အဆံုးစြန္သို႔ တြန္း ပို႔ဖ်က္ဆီးပစ္ရာေရာက္ႏိုင္သလို တစ္ဖက္တြင္လည္းျပဳျပင္ေပးရာမေရာက္ေသာခြင့္လႊတ္သည္းခံမွဳ၊ ေျမွာက္ ထိုးပင့္ေကာ္မွဳတို႔ေၾကာင့္ မဆိုးသင့္ဘဲပိုဆိုးသြားရသူမ်ားလည္းရွိေပသည္။

"အရက္္ကေလးေသာက္တတ္တာကလြဲရင္သူက လူေတာ္ပါ" ဟူေသာအေျပာမ်ဳိးမၾကာခဏ ၾကားရတတ္ သည္။ ထိုအခါမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္ပို၍ခံျပင္းမိသည္။ ေတာ္သည္ဆိုေသာသူမ်ားသည္ အရက္ကိုအလြန္ အ ကၽြံမေသာက္မိဖို႔ ပိုၿပီးမဆင္ျခင္သင့္ေပဘူးလား၊ေတာ္လို႔ပဲ အရက္ေသာက္ တတ္သေယာင္၊ အရက္ ကေလး တေထြေထြႏွင့္ အလုပ္လုပ္ေနႏိုင္သည္ပင္ဂုဏ္ယူခ်င္သေယာင္ ဟိတ္လုပ္ခ်င္ၾကသည္။ ပတ္၀န္းက်င္က လည္း သူတို႔အေပၚ အေတာ္အတန္အျပစ္ကိုပင္ ခြင့္လႊတ္သည္းခံတတ္ၾကေတာ့ပိုဆိုးသည္။

လက္ေတြ႔ေလာကတြင္ အမွန္ပင္လူသာမန္ထက္ဥာဏ္ရည္ပိုျမင့္ေသာသူအခ်ဳိ႔သည္ အရက္ကို အလြန္အ ကၽြံေသာက္တတ္ၾကသည္ကိုေတြ႔ရသည္။ သူတို႔သည္ကိုယ္ႏွင့္ထိုက္တန္ေသာရာထူးရာခံသို႔မဟုတ္ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀မွဳကိုမေရာက္ရဘဲ ဘ၀ဆံုးခန္းတိုင္ေရာက္သြားတတ္ၾကသည္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအတြက္မည္မွ်နစ္နာပါသ နည္း။ ရခိုင္သားလူေတာ္ေတြကို အရက္ကပိုၿပီး၀ါးမ်ဳိလို႔ ခ်ဳိပံုရသည္။ဤအရက္ဟူေသာ မိစာၦေကာင္သည္ ရခိုင္သားေကာင္း၊ရခိုင္ညြန္႔ဖူးတို႔ကို အာသာျပင္းျပင္းခံတြင္းေတြ႔လွပါတကား။

 ႏိုင္ငံတြင္းလူမ်ဳိးတိုင္းမွာအရက္ျပသာနာရွိၾကသည္။သူတို႔ဆီတြင္အရက္စြဲေရာဂါကိုမူးယစ္ေဆး၀ါး ေဆးလိပ္ အႏၱရာယ္တို႔ႏွင့္ တန္းတူထားကာ အစိုးရဌာနမ်ား၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက တစ္ႏိုင္ငံခ်င္းေရာ ႏိုင္ငံအမ်ားစုေပါင္း၍ပါ အေလးအနက္ထား၍တိုက္ဖ်က္ေနၾကသည္။ ႏိုင္ငံအလိုက္အဖြဲ႔အခ်ဳ႔ိကိုေဖာ္ျပရလွ်င္ ...

အေမရိကန္ျပည္၌"National Institute of Alcohol Abuse and Alcoholisn"

ရုရွားျပည္၌"State Research Centre of Addiction"

အဂၤလန္တြင္"Society for the Study of Addiction to Alcohol and Other Drugs" ႏွင့္ "Alcohol Education and Research Council"

မကၠဆီကိုတြင္"IBeroamerican Associationor for the study of Alcohol and Drugs problems"

ကေနဒါတြင္"Addiction Research Foundation"

ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံတြင္"National Cocuncil of Drug and Alcohol Abuse" စသည္တို႔ျဖစ္ၾကသည္။

၄င္းအသင္းအဖြဲ႔မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ား၊ သူေတသနျပဳခ်က္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာညီလာခံ မ်ား ျပဳလုပ္က်င္းပကာ ေဆြးေႏြးတင္ျပအႀကံျပဳၾကသည္။ အသိပညာ၊အတတ္ပညာမ်ား ဖလွယ္ၾကသည္။ စာေစာင္ဂ်ာနယ္မ်ား ထုတ္ေ၀ၾကသည္။ ဘြဲ႔လြန္သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေပးသည္။

၄င္းတို႔၏သုေတသနျပဳခ်က္တို႔တြင္ အရက္သာမန္ေသာက္ျခင္းႏွင့္ အလြန္အကၽြံေသာက္ျခင္းတို႔ကို ဒီကရီ ပမာဏသတ္မွတ္ၾကသည္။ အရက္ေသာက္လွ်င္ ဘာေၾကာင့္မူးယစ္သည္။ ကိုခႏၶာ၌ မည္သို႔သက္ေရာက္ သည္။ဘာေၾကာင့္အရက္ကိုစြဲလမ္းရသည္။ အသက္အရြယ္၊ဗီဇ၊ လိင္၊ ပညာအရည္အခ်င္း၊ ၀င္ေငြ၊မိဘမ်ဳိးရိုး ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္တို႔အလိုက္ အရက္စြဲမွဳအေျခအေနတို႔ကို သုေတသနစစ္တမ္းမ်ား ေကာက္ယူၾကသည္။ အရက္စြဲေရာဂါကို ကုသနည္းစနစ္ႏွင့္ ေဆး၀ါးမ်ားအေပၚအက်ဳိးအျပစ္ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို ညွိႏိွဳင္းေဆြးေႏြး ၾကသည္။

အရက္ျဖတ္သူအေပၚျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရန္ နည္းလမ္းမ်ားကို ေဆးရံု၊ေဆးခန္းႏွင့္ ဆရာ၀န္၊ သူနာျပဳတို႔ သိ ရွိႏိုင္ရန္ျဖန္႔ေ၀ၾကသည္။ အရက္ႏွင့္ ရာဇ၀တ္မွဳမ်ားဆက္ႏြယ္ပံု၊အရက္ေၾကာင့္ ထိခိုက္ရေသာအိမ္ေထာင္ ေရး၊ သားသမီးတို႔စိတ္ဓါတ္ခံစားမွဳတို႔ကို ဆန္းစစ္ျပၾကသည္။ ဘာသာရပ္အစံုမွ ရွဳေထာင့္အဖံုဖံုက သုေတ သနျပဳလ်က္ရွိၾကေၾကာင္းေတြ႔ရပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရခိုင္လူမ်ားမ်ားေကာ ဘာလုပ္သင့္ပါသနည္း။ဘာလုပ္ႏိုင္ပါသနည္း။ ဘာလုပ္ၾကပါမည္နည္း။
ဆင္မွာလည္းဆင္အထြာ၊ ဆိတ္မွာလည္းဆိတ္အထြာဆိုသလို ကိုယ့္အတိုင္းအတာႏွင့္ ကိုယ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ သည္မ်ားရွိပါသည္။

၁၉၉၃-ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလက ရခိုင္ျပည္နယ္စစ္ေတြၿမိဳ႕၌ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း အေျခခံပညာ ေက်ာင္းသား အားကစားပြဲေတာ္ႀကီးကို မႀကံဳစဖူးထူးကဲစြာ က်င္းပခ့ဲစဥ္က ပြဲေတာ္ရက္အတြင္း အရက္၊ေဆးလိပ္ေသာက္ ျခင္းကိုေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖို႔ လွံဳ႔ေဆာ္ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ေထာင္ခ့ဲသည္ကို ရုပ္ျမင္သံၾကား၌ ေတြ႔လိုက္ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္မိသည္။ ျငိမ္၀ပ္ပိျပားမွဳတည္ေဆာက္ေရး၊ တရားဥပ ေဒစိုးမိုးေရးတို႔၏ ရန္သူသည္ မိမိတို႔ရခိုင္ျပည္နယ္အဖို႔ အရက္ကလြဲ၍ မရွိဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။ အမူးသမား တစ္ဦးေၾကာင့္ပြဲေတာ္ႀကီး ဂုဏ္ပ်က္သြားႏိုင္သည္မဟုတ္ပါလား။ ဤသို႔လွံဳ႔ေဆာ္ခ်က္ေအာာင္ျမင္ ေၾကာင္း လည္းသိရ၍ ၀မ္းသာရသည္။ပင္ကိုယ္စရိုက္ လိမၼာယဥ္ေက်းေသာ လူမ်ဳိးအဖို႔ မေအာင္ ျမင္ဖြယ္ မရွိပါ။

ဤသည္ကိုနမူနာယူကာအခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ား၊ ပြဲေတာ္ရက္မ်ားတြင္အရက္မေသာက္ရရက္၊အရက္မေသာက္ ရအခ်ိန္၊ အရက္မေသာက္ရေနရာမ်ား ကန္႔သတ္ေပးသည့္ အေလ့အက်င့္တစ္ရပ္ ေဖာ္ထုတ္လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ပါသည္။ အရက္ေသစာေရွာင္ၾကဥ္ေရးအသင္း၊ အရက္ျဖတ္သူမ်ားအသင္း စသည္ျဖင့္ ေစတနာ့၀န္ထမ္း လူမွဳေရးအသင္းမ်ားထူေထာင္ၿပီး လူထုလွဳပ္ရွားမွဳ အသြင္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သင့္ၾက၏။

အရက္၏အႏၱရာယ္ကို အမ်ဳိးသားအႏၱရာယ္အျဖစ္ သိျမင္လာေအာင္ ေဟာေျပာပြဲ၊ ပန္းခ်ီပိုစတာ၊ ကာတြန္း၊ ၀တၳဳေဆာင္းပါး၊ ကဗ်ာ စသည့္ၿပိဳင္ပြဲျပပြဲမ်ား၊ ျပဇာတ္ႏွင့္ စင္တင္ေတးဂီတပြဲမ်ား က်င္းပေပးႏိုင္ပါသည္။
ေဟာေျပာပြဲမ်ားျပဳလုပ္ၾက၍ ဆရာ၀န္မ်ား၊လူမွဳ၀န္ထမ္းဌာနမွပုဂၢိဳလ္မ်ား စသည့္ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၏ ေဟာ

ေျပာခ်က္မ်ားသာမက အရက္သမားဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ား၊ အရက္ေၾကာင့္ ကြယ္လြန္ သြားရသူ၏ က်န္ရစ္ေသာမိသားစုမ်ားကပါ ကိုယ္ေတြ႔ခံစားခ်က္မ်ားကို ရင္ဖြင့္ေဆြးေႏြးမွဳမ်ားကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ျပဳလုပ္လွ်င္ အ ရက္ ၏ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို ပိုမိုသိျမင္လာေစႏိုင္ေပမည္။

ေငြေၾကးခ်ဳိ႔တ့ဲေသာ အရက္စြဲ ေရာဂါ သည္မ်ားကို အရက္ျဖတ္ေပးရန္ႏွင့္ အရက္ျဖတ္ၿပီးေနာက္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္ေသာ ရန္ပံုေငြကို က်ခံတာ၀န္ယူေပးမည့္ အသင္းအဖြဲ႔ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ေစတနာ ရွင္မ်ား ေပၚေပါက္ေအာင္လည္း စည္းရံုးေဖာ္ထုတ္သင့္သည္။ ထူးျမတ္ေသာ ေခတ္သစ္အလွ တစ္မ်ဳိးေပၚ ထြန္းလာေပမည္။ ဘ၀ကို ကယ္ဆယ္ေသာ အလွဴျဖစ္သည့္အျပင္ အမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ႏွင့္ ၀ံသာႏုရကၡိတ တရား ကိုလည္း ပိုမိုထြန္းကားေစႏိုင္ေပမည္။

အရက္အလြန္အကၽြံေသာက္သူမ်ားကို ေလွ်ာ့ေသာက္ရန္၊ ထိုမွလံုး၀ အရက္ျပတ္သြားရန္ စည္းရံုးေရး နည္းမ လမ္းမ်ား က်င့္သံုးေပးႏိုင္သည္။(တရားဥပေဒ လမ္းေၾကာင္းကလည္း အရက္ပုန္းမ်ားကို ထိထိေရာက္ ေရာက္ ႏွိမ္နင္းရမည္) အရက္ဆုင္မ်ားကို ေက်ာင္းႏွင့္မနီးေစေရး၊ ငယ္ရြယ္သူမ်ားကို အရက္ႏွင့္မနီးေစေရး ၾကပ္မတ္ရမည္။ အရက္ႀကိဳက္တတ္သူမ်ားကို အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ား၌ ရဟန္းေဘာင္သို႔၀င္ေစရန္ လူႀကီးသူမ ႏွင့္ မိတ္သဂၤဟမ်ားက ပံ့ပိုးကူညီေပးၾကရမည္။

ဤနည္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ႏိုင္ေသာ ထိေရာက္သည့္ လူထုနည္းအခ်ဳိ႔ပင္တည္း။

႐ိုးမရင္သီြး

No comments:

Post a Comment