ရခိုင္အေ႐ြ႕ဂီတ၊ အကဇာစ္႐ိုးမပ်က္ရန္

အေ႐ြ႕ဂီတ

ရခိုင္တြင္ အေ႐ြ႕ဂီတတို႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၾကသည္။ ေခတ္အလိုက္ ဆန္းသစ္ထြန္းကားခ့ဲသည္မ်ား ရွိေလသည္။ အေ႐ြ႕ဂီတတြင္ ဘြဲ႔၊အဲ၊ဧ၊ လကၤာ၊ ကဗ်ာ၊ သာျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ အမ်ဳိးအစား ျဖာထြက္လ်က္ရွိေလသည္။ သီဆိုေသာ အသံကိုလိုက္၍ ဂီတလည္း ကြဲျပားျခင္းျဖစ္ေလရာသည္။ ဂီတႏွင့္ တူရိယာသည္လည္း အမွီ သဟဲ မကင္းၾကေခ်။အညမည ဆက္စပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္အဆိုႏွင့္အတီးကို မည္သည္က ဦးေဆာင္ သည္ဟု တထစ္ခ် သတ္မွတ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ သို႔ေသာ္ သီဆိုမွဳ ဂီတအေၾကာင္း တီးမွဳတ္မွဳတူရိယာ (၀ါဒိ တ)လည္း ျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟု ယူဆႏုိင္စရာ ရွိေခ်သည္။

အေ႐ြ႕ဂီတသည္ သာယာၿငိမ့္ေညာင္းစြာ သီဆိုရသည္။ သီဆိုပံအျခင္းအရာကို လုိက္၍လည္း သာျခင္းဟူ၍ အမည္ျဖစ္လာႏိုင္၏။ အမည္ဗ်ဳပၸတ္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ရွိလာရသည္အားေလ်ာ္စြာ ထိုအမည္သည္လည္း ေခၚ ေ၀ၚလြယ္မွဳအတြက္ အဓိက အခ်က္အခ်ာ ျဖစ္ခ့ဲရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးစြာ အမည္ျဖစ္လာရေသာ သာျခင္း သည္ပင္လွ်င္ ႏြဲ႔ေႏွာင္း၊ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း ၿငိမ့္ေညာင္းေသာ အသံစဥ္ကို မွီျခင္းျဖစ္၍ အေ႐ြ႕ဟူ၍ အမည္ရေလ သည္။ အေ႐ြ႕ႏွင့္သာျခင္းသည္ ဂီတသံေႏွာ၍ သီဆိုမွဳလြယ္ကူေသာ ဖက္လိုက္အရာျဖစ္သည္။ ေက၊ေရ၊ ေလ စေသာ ဂီတသံဆက္၊ အဆြဲအငင္, အၿခိမ့္၊ ႏြဲ႔ကြက္၊ ေပ်ာင္းကြက္တို႔ကလည္း ၾကည္ႏူးစရာႏိုင္လွသည္။ နားသံညွင္း၊ နာသာတင့္ျခင္း ဂုဏ္ပုဒ္တို႔ျဖင့္ ဂီတကို စာဖြဲ႔ခ့ဲၾကသည္။

အေ႐ြ႕ဂီတေက်းေတာမွ ဤအေ႐ြ႕ဂီတသာျခင္းကို ေက်းေတာမွ တည္ထြင္သီဆိုမွဳ စတင္ခ့ဲၾကသည္ဟု ယံု ၾကည္ၾကသည္။ စာေပမေပၚမွီကပင္ အစဦးဆံုး ျဖစ္ေပၚေလသျဖင့္ စာေပထက္ ဂီတကပင္ ေစာေလသည္ ဆို၏။ စာေပမရွိေသးေသာ လူမ်ဳိးမ်ားပင္ ဂီတသီဆိုလ်က္ရွိျခင္းက ထင္ရွားႏိုင္သည္။ ေက်းလက္ပံုျပင္တို႔ တြင္ ဇာတ္ေကာင္မ်ားကို သာျခင္းမ်ား သီဆိုေပးထားျခင္း၊ ခေလးကစားခုန္စားရာ၌ သီဆိုေလ့ရွိျခင္း၊ အပ်ဳိ လူပ်ဳိလွည့္ရာ၌ အခ်စ္စမ္း(ဇမ္း) သီဆိုျခင္းမ်ား၊ သားေခ်ာ့ျခင္း၊ ပန္း၀ွက္ စကထာ၊ ငါးရွာ၊ ဟင္းခူး၊ တလင္း နယ္ တုိ႔ပါမက်န္ အေ႐ြ႕သာျခင္းမ်ား ျပန္႔ပြားသီဆိုလာျခင္းကို ေတြးၾကည့္ႏိုင္၏။ ဤအခ်က္တို႔ပင္လွ်င္ ဂီတ ျဖစ္ေပၚရန္ အေျခခံအေၾကာင္း ရပ္တို႔လည္း ျဖစ္ၾကေပ၏။

စာေပႏွင့္ဂီတ

စာေပေပၚေပါက္ၿပီးေနာက္ အလြန္ၾကာေသာအခါမွပင္ ဂီတသည္ စာေပနယ္ထဲသို႔ ေရာက္လာသည္။ ေရး မွတ္ထားျခင္း၊ ေရးစပ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္လာခ့ဲရသည္။ ယေန႔အထိ ေက်းလက္ဂီတမ်ားကို စာေပနယ္သို႔ မသြတ္ သြင္းႏိုင္ေသး။ မွတ္တမ္းမတင္ႏိုင္ေသးဘဲ ၿပန္႔ႀကဲလ်က္ ရွိေနၾကရေသး၏။ ထီးနန္းမဆန္ေသာ ဂီတမ်ားမွာ ဂႏၳ၀င္အရာ မရခ့ဲၾကရသည္ကား၊ ျပည္သူကပင္ အေရးေပး၊ ေစာင့္ထိန္းလာခ့ဲျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ ျပည္ သူ႔ဂီတကိုပင္ စာေပပညာရွင္မ်ားက အတုလိုက္၍ ေရးဖြဲ႔စပ္ဆိုခ့ဲၾကသည္မွာ မျငင္းသာႏိုင္ေခ်။ သာျခင္း၊ ဘြဲ႔၊ ရတု၊ ကဗ်ာ၊ အဲ၊ နတ္ခ်င္း၊ ပန္းခူးခ်င္း တို႔ကို ေလ့လာႏိုင္ၾကေပ၏။ အားလံုးလိုလိုပင္လွ်င္ ျပည္သူတို႔၏ သီဆိုမွဳသံေနကို အေျခခံ၍ ဂီတအမ်ဳိးအမည္ တည္ထြင္ဆန္းသစ္ျခင္းမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ႏိုင္ေပ သည္။ ထို ဂီတအမ်ဳိးအစားအားလံုးတို႔သည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာေပအသံျဖစ္ေသာ လကၤာအဖြဲ႔၏ လႊမ္းမိုး အုပ္ဖံုးျခင္းရွိလာခ့ဲရာကား နယ္ေပက်ဥ္းေျမာင္း ခံလာခ့ဲရေလသည္။ ဂီတနယ္ေပမွ ရွဳၾကည့္ရေသာ္ ၀မ္း နည္းစရာေကာင္းလွသည္။

ဖိစီးလႊမ္းမိုးခံခ့ဲရ

ေျမာက္ဦးေခတ္တြင္ အမတ္ႀကီး၀ိမလတို႔သည္ အ႐ြဲ႔သာျခင္းဖြဲ႔ကို ျပန္လည္ အသက္ဆက္ေပးခ့ဲၾကသည္ ဆို၏။ စာဖတ္တတ္ ဦးဓိုးေ၀၊ ေမာင္စံလွ၊ ေလာကမာရ္ေအာင္ ဆရာေတာ္တို႔ ဆက္ခံဖြဲ႔ဆိုခ့ဲၾကေပေသး သည္။ သို႔ေသာ္ လကၤာဖြဲ႔ကို မတြန္းလွန္ႏိုင္ခ့ဲေခ်။ ေလးလံုးစပ္ဘြဲ႔ ဂီတသံပါေသာ ရတု႐ိုး႐ိုး၊ ဧခ်င္းမ်ဳိးစေသာ မဆိုစေလာက္၊ ဂီတအဖြဲ႔မ်ားသာ ရုန္းကန္ထြက္ေပါက္ ရွာႏိုင္ခ့ဲသည္။ ၄င္းတို႔လည္း အင္အားမမွ်၍ လကၤာ ဂီတကို မေတာ္လွန္ႏိုင္စြမ္းခ့ဲၾကေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ လကၤာလႊမ္းဖံုးမိျခင္းဒဏ္ကို မခ်တင့္ကဲခံရ၍ ဂီတသည္ မတိုးတက္ခ့ဲဟု ဆိုခ်င္သည္။

ထို႔ျပင္ ထီးနန္းပ်က္သုဥ္းျခင္းျဖင့္ ၿပိဳကြဲခံခ့ဲရသည္။ သူတစ္ပါးလက္ေအာက္ ဖိႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ လႊမ္းမိုးဒဏ္ခံခ့ဲရ၊ နယ္ခ်ဲ႔လက္ေ၀ခံဘ၀ျဖင့္ သက္ဆိုးရွည္ခ့ဲရျပန္ရာ လူမ်ဳိးမေပ်ာက္ရံုသာ။ အဘယ္မွာ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမွဳကို ဖြ႔ံၿဖိဳးစည္ပင္ အားေပးခ်ီးျမွင့္ ျမတ္ႏိုးခံယူလာႏိုင္ခ့ဲၾကရအံ့နည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ရခိုင္ဟု အမည္ခံေနၾကရေသာ သူငါရခိုင္တို႔သည္ ရခိုင္ပံုပန္းမူဟန္ကို အေနလွလွစစ္မွန္ရန္ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားၾကရေပဦးမည္။

စြန္႔စားသူမ်ား

ကိုလိုနီေခတ္တြင္ ရခိုင္စာဆိုမ်ားသည္ အေ႐ြ႕ သာျခင္းဂီတကို ႀကိဳးစားခ့ဲၾကေသး၏။ ေစာလွဦး၊ ေမာင္ ေယာက္ေက၊ ေအာင္ထြန္းလွ၊ ေမာင္သာေအာင္၊ ဆရာထြန္း၊ ဦးေအာင္ထြန္း၊ ငခၽြန္းေယ၊ ဦးပုည၊ ငအုပ္ ဆရာေတာ္ တို႔သည္ အသက္ဆက္သြင္း စြန္႔စားၾကသူမ်ားတည္း။ သို႔ေသာ္ တစ္ျပည္လံုးကို မလွဳပ္ရွား စြမ္းခ့ဲေခ်။ ေတာေက်းလက္မွ်သာ ျပန္႔ႏွံ႔ထိုးေဖာက္ ႏိုင္ခ့ဲေပသည္။ ေခတ္ပညာတတ္ေလာကကို အထင္မ ႀကီးေစခ့ဲသည္သာမက ျပည္မက ျပဇာတ္စာေပက ၀င္ထိုးခံခ့ဲရသျဖင့္ ညီးညဴခ့ဲရေသး၏။ မည္သို႔ဆိုေစ ထိုဆရာတို႔ေၾကာင့္ အေ႐ြ႕သာျခင္း ဂီတ ကြင္းဆက္ေပါင္းကူးတံတားခင္း ေပးႏိုင္ခ့ဲျခင္း၊ အနစ္နာခံကာ ႀကိဳး ပမ္းခ့ဲၾကျခင္းျဖင့္ ယခုထိ ရခိုင္ဂီတ စာေပပညာရပ္မွာ မဆိတ္သုဥ္းခ့ဲဘဲ က်န္ရွိခ့ဲၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေလးအျမတ္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳ ပူေဇာ္ ေမာ္ကြန္းတင္ထားသင့္ေသာ ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။

သီဆိုျခင္း၊ကျပျခင္း

အေ႐ြ႕သာျခင္းမွ အဦးအစ အေျခခံမူလဂီတကို ဖြဲ႔ဆိုႏိုင္ခ့ဲသည့္ အေလ်ာက္ အမတ္ႀကီး ၀ိမလ(ေကာဇာ ၈၉၃-၉၁၅) လက္ထက္ထိ ထိုအမတ္ႀကိးတို႔ကပင္ သာျခင္းျဖင့္ သတၳထာႏု၊ ဘယကုမၼာစေသာ အႏုဇာတ္ ၀တၳဳတို႔ကို ဖြဲ႔ဆိုနားေတာ္သြင္းေပးခ့ဲရေၾကာင္း အဆိုရွိေလသည္။

ထိုဂီတအဖြဲ႔တို႔ျဖင့္ သီဆို႐ံုမွ်မကဘဲ၊ ဂီတႏွင့္လိုက္ဖက္ေသာ တူရိယာသံျဖင့္ တီးမွဳတ္ေပါင္းစပ္ကာ သီဆို ျခင္းမ်ား ျပဳခ့ဲၾကေပေသးသည္။ ဥပမာ တေရာဆရာမ်ားသည္ သာျခင္းတတ္မ်ားႏွင့္ တြဲဖက္၍ သီဆိုပြဲမ်ား ဆင္ႏႊဲခ့ဲၾကသည္။ ထို႔အျပင္ ကကြက္ကဟန္ သရုပ္သ႑ာန္ ေပၚလြင္ေစရန္ အကသာျခင္းမ်ားကို ဖန္တီး လာခ့ဲရသည္။ အဆိုႏွင့္အက မကင္းရာ မကင္းႏိုင္ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေလသည္။

ယခုအခါ ပင္းခူးသာျခင္းဟု လူသိေနၾကေသာ ကျခင္း သာျခင္းမွာ ထင္ရွားေနေသး၏။ ဒုတိယကမာၻစစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရခိုင္အက ဇာတ္သဘင္တို႔ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္သြား၏။ ပင့္ကူအကတစ္ခုသာ သီဆို ကျပလာႏိုင္ခ့ဲသျဖင့္ အကဟူ၍ျပစရာ ျဖစ္ေနရ၏။ အမွန္ကေတာ့ ပင့္ကူအကပါေသာ ကဇာတ္အခန္း တစ္ခုသာျဖစ္၏။ ဘယကုမၼာဇာတ္တြင္ ပင့္ကူအေကာင္သည္ ကခန္းတစ္ခုျဖစ္၏။ ပင့္ကူေကာင္၏ ကျပ လွဳပ္ရွားမွဳကိုစြဲ၍ ပင့္ကူအက၊ အဆိုကို ပင့္ကူသာျခင္းဟု အမည္တြင္လာျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။

ပင္းခူးအက

ပင္းခူးက်ားမွာ အဘကုမၼာဇာတ္၏ ဇာတ္ေကာင္ျဖစ္ရာ ထိုအခန္းသည္ လူႀကိဳက္မ်ားေလသည္။ *ထို႔ေၾကာင့္ ေလွေတာ္သံ ဟန္စြေလသာျခင္းတြင္ပင္ ဖကိုတမူ၊ ဖကိုဟူကား၊ ဖယကုမၼာ၊ ႀကီးစြာေျပာင္အား၊ ပင္းကူက်ား ကို၊ လႊားလႊားခြတ္ကာ၊ ခြတ္ကာေသာ္လည္း၊ ဟန္စြေလ-ဟန္စြေလ... ဟူ၍ မွတ္တမ္းတင္ခ့ဲေလသည္။ ဤအဖြဲ႔သည္ ေ၀သာလီေခတ္ ေလွေတာ္သံျဖစ္၍ ဘယကုမၼာဇာတ္မွာလည္း ထိုထက္ေနာက္မ်က္ႏိုင္ေခ်။ ထိုေခတ္မတိုင္မွီကပင္ သီဆိုကျပမွဳရွိခ့ဲရာသည္။ နန္းတြင္းစင္ေတာ္ေကာက္ ျဖစ္ခ့ဲရသည္။ ထိုအကသဘင္ အလို သီဆိုကျပရေသာ သဘင္ဇာတ္တို႔မွာ ဓမၼ၀ိဇယ ကဇာတ္၊ မေနာ္ဟရီ ကဇာတ္၊ ပန္းဒန္မင္းသား က ဇာတ္၊ ဥဂၢါဇာတ္၊ ရာမဇာတ္ စသည္တို႔ အထင္အရွား က်န္ရွိေသးသည္။

ပင့္ကူအကျခင္း(သာျခင္း)

လားစဥ္မွာ လားစဥ္၊ လားျငားစဥ္၊ လာစဥ္မွာ တလည္၊ ေဟ၀န္ေတာကို၊ ငါဇာတိြေရာက္ေတ။ လက္၀ဲေက ဘယ္ညာႏွစ္ဖက္က၊ ဘယ္ညာေစာင္းလွည့္ ၀န္း႐ို႕ၾကည့္။ ေၾကာက္ခ်ီတမံု၊ ျမင္ခ်ီမံု၊ သစ္ပင္မွာ ဆိုင္းဆိုင္း- ၿပိဳင္း႐ိုင္း႐ိုင္း။ ဆိးႏွင္း၀ီ၀ီ ႏွင္းရီရီ။ သစ္ေတာရႀကိဳင္- က်ီးၿခိဳင္ၿခိဳင္ေက၊ ေဇာင္ပင္၀မ္းနည္းဖြယ္။   ။ ငွက္တို႔ ဘာသာ- သာလိကာ၊ ငွက္မ-ေဖာ္ကိုတ၊ ေအဇို႔တသြယ္၊ ေဟ၀န္ေတာမွာ၊ သာယာ၀မ္းနည္းဖြယ္-

မိုးပန္း ေပါက္ပန္း၊ ဆင္၀ီပန္း၊ နတ္ပန္းပြင့္ေရ၊ ဂႏိုင္ေတာမွာ ေဇာင္ပင္၀မ္းနည္းေဖြ၊ ၿပိန္းမတူ၀ါေရာင္၊ ငွက္ ယင္ေဘာင္၊ ေအာက္ခ်င္းမွာေဖာ္က်င္၊ ဂႏိုင္ေတာမွာ၊ ေဒဇာေဖာ္ႏွင့္ကြဲ။ ထိုနည္းပမာ၊ ငါဇာကိုယ္ခ်ည္း၊ ဂႏိုင္ေတာမွာ၊ ငါဇာတစ္ကိုယ္တည္း၊ လက္၀ဲေကလက္ယာ၊ ႏွစ္ဖက္က၊ ဘယ္ညာေစာင္းရြဲ႔- ၀န္းလွည့္ၾကည့္၊ မျပတ္တင့္တယ္၊ သစ္ပင္ရင္း၀ယ္၊ သွ်င္ရသိကို၊ သာယာျမင္လတ္ေတ။

ဤအကဇာတ္တို႔မွာ အိႏိၵယတြင္ ကျပရွိေနၾကေသးေသာ တီယတာက ဇာတ္သဘင္က့ဲသို႔ ဆင္တူသည္။ အဆိုႏွင့္ ကကြက္တို႔ကို တသီးတျခားအလိုက္လည္းေကာင္း၊ တြဲစပ္၍လည္းေကာင္း ဖန္တီးေပးထားေလ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရခိုင္ အကဇာတ္တြင္ သီဆို၍ လက္ေျခမူဟန္ ယိမ္းႏြဲ႔ လွဳပ္ရွားကရျခင္း၊ သီဆိုၿပီး ကရန္ မလိုဘဲ သရုပ္ေဆာင္ကာ မတၱျဖင့္လည္းေနရျခင္းတို႔ ရွိေလသည္။ အခန္းအလိုက္ကား၊ အကြက္စံုတူရိယာ တီးမွဳတ္ယွဥ္တြဲပါသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။

ကဇာတ္အဆို အကသ႐ုပ္ျပရန္

ကဇာတ္တို႔၌ သီဆိုကျပရန္ႏွင့္ သီဆိုသ႐ုပ္ျပရန္ကို ဤသို႔ ခြဲျခားမွတ္သားသင့္သည္။

ဥပမာ- ဓမၼ၀ိဇယ ကဇာတ္၌၊ ဓမၼ၀ိဇယ အခန္းတြင္ (ဓမၼ၀ိဇယ ဆိုက) တိုင္းကို ေစာင့္တတ္၊ တိုင္းေစာင့္ နတ္၊ ျပည္ကိုေစာင့္တတ္ ျပည္ေစာင့္နတ္၊ နတ္ျမတ္အညီ၊ ငါမင္းသားကို၊ ကုန္းေအာင္မ,ပါစီ။ အထက္ သိႀကား- ေအာက္နဂါး၊ အလယ္ဘုရား- ေဒသံုးပါး၊ သံုးပါးေကအညီ၊ ငါမင္းသားကို၊ ကုန္ေအာင္မပါစီ။

လားစဥ္မွာ လားစဥ္၊ လားျငားစဥ္၊ သြားစဥ္မွာ သြားစဥ္၊ သြားၾကစဥ္၊ ေက်ာက္သလင္းျဖဴစင္၊ အုဌ္ျဖဴလည္းမိုး၊ မျပတ္တင့္တယ္၊ ေစတရာဇ္ဆို၊ တုိင္းရီႊျပည္ကို၊ ငါဇာေရာက္လတ္ေတ။
(သီဆို ကရန္ အပိုင္း)
(ဓမၼ၀ိဇယ ဆိုေျပာ)
ေအာင္လည္းေဘာင္မ၊ ပန္းသည္မ၊ ငါလွ်င္မနီ။
ေဘာင္မအိမ္မွာ၊ တညဥ့္တည္းရစီ။
(ဆိုေျပာ သ႐ုပ္ျပရန္အပိုင္း)
(ပန္းသည္မ ဆိုေျပာ)
ဇာျပည္နီျငား၊ ဇာေယာက်္ား၊ ဇာကစီရီ၊ နင္ေယာက်္ားကို၊ ငါဇာမီးရစီ၊ ငါဇာတ ကယ္၊ နင္ေယာက်္ားကို၊ တည္းခိုမပီးႏိုင္။
(ဆိုေျပာ သ႐ုပ္ျပရန္အပိုင္း)

ဤက့ဲသို႔ သီဆို ကရန္ တနည္း၊ သ႐ုပ္ျပ တလွည့္စီျဖင့္ ကဇာတ္သေဘာကို ေတြ႔ရွိႏိုင္သည္။ ဇာတ္ေကာင္ ဇာတ္လမ္းမ်ားသေလာက္ အခမ္းအနားႀကီးက်ယ္သည္။ ေရွးက နန္းတြင္း၌ ကျပရေသာ အကလည္းျဖစ္ သည္။ အမွန္မွာ သ႐ုပ္ဖာ္ ခပ္ႏြဲ႔ႏြဲ႔၊ ခပ္ယဥ္ယဥ္၊ ခပ္႐ိုး႐ိုး အကသဘင္ျဖစ္သည္။

ဤသို႔ စကားေျပာမပါ သာျခင္းအဆုိျဖင့္ခ်ည္း သီဆိုကျပရေသာ ဇာတ္မ်ားကို တရုပ္ျပည္တြင္ ယခုထိ ကျပ ေနၾကေသးသည္။ တရုပ္အႏုပညာသည္ မယ္လင္ဖန္းသည္ ထိုကဇာတ္မ်ဳိးကို ေခတ္မီွစြာ ကျပခ့ဲသည္ကို ရုပ္ရွင္ၾကည့္ဖူးသူမ်ား သိႏိုင္၏။

ရခိုင္တို႔သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေရွး႐ုိးရာမူအတိုင္း ဇာတ္အခမ္းအနားစံုစြာ ကျပႏိုင္ရန္ ခဲယဥ္းလွ၏။ သို႔ေသာ္ လည္း ေက်းလက္ေတာရြာတို႔တြင္ကား အနည္းအက်ဥ္း က်န္ရွိေနေသး၏။ အထူးသျဖင့္ ယဥ္ေက်းမွဳ ဖိႏွိပ္ လႊမ္းမိုးျခင္း မခံခ့ဲရေသာ စစ္တေကာင္းေတာင္တန္းနယ္တို႔၌ ဆိုလွ်င္ ရခိုင္တို႔၏ ဇာတ္႐ိုး ဇာစ္ျမစ္မပ်က္ ဆက္ခံရွိေနၾကေသးရာကား ဤဇာတ္သဘင္ကဇာတ္တို႔ကို မူ႐ိုးမပ်က္ ကျပလ်က္ပင္ ရွိေနေသးသျဖင့္ ၾကည့္ရွဳေလ့လာ ခံစားႏိုင္ၾကေပသတည္း။

နတ္ျမစ္-စန္းေအာင္

(၁၉၉၆-ခုႏွစ္ ရခိုင္သဟာယအသင္း၊ ရန္ကုန္(အမွတ္ ၃)တြင္ ေဖာ္ျပသည္။)

*နတ္သမီးတို႔ကို ဂူအတြင္း၌ ပိတ္ဆို႔ေျမွးယွက္ထားေနေသာ ထိုပင့္ကူကို ဓမၼ၀ိဇယမင္းသားတို႔သည္ တြန္းလွန္ခ့ဲၾကရေလသည္။

(အရွင္စကၠိႏၵ- ရခိုင္ယဥ္ေက်းမွဳမ်ား အမွတ္(၈)မွ -)

No comments:

Post a Comment