မိညိဳ

မိညိဳသည္ အင္း၀ေရာက္ ရခိုင္အမ်ဳိးသမီး နန္းတြင္းစာဆိုေတာ္ အျဖစ္ထင္ရွားခ့ဲသည္။ သကၠရာဇ္ (၉၁၃) ခု ႏွစ္ အင္း၀နန္းတက္ေသာနရပတိစည္သူမင္း လက္ထက္တြင္ နန္းတြင္းစာဆိုေတာ္အျဖစ္ အမွဳထမ္းခ့ဲသည္။ မိညိဳသည္ အင္း၀နန္းတြင္း၌ စာဆိုၿပိဳင္ဖက္ျဖစ္ေသာ နန္းတြင္း မိျဖဴႏွင့္ အၿပိဳင္ဆိုရသည္။ ယင္းသို႔အၿပိဳင္ဆို ရင္း ကိုယ္ရည္ေသြးရတုကို ဖြဲ႔ဆိုခ့ဲသည္။ မိညိဳသည္ အင္း၀သို႔ မည္သို႔မည္ပံု ေရာက္ရွိသြားခ့ဲသည္ကို မသိရွိ ရေပ။ ထိုကဗ်ာအရ ၄င္းသည္ ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းသူျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတစ္ပါးကို မႏွီပ္စက္၊ မာန္ထြက္ တတ္သူူ၊ သူတစ္ပါးစိတ္ခ်မ္းေျမ႔ေအာင္ ရတုကဗ်ာ ဖြဲ႔ဆိုသူျဖစ္ေၾကာင္း ဖြဲ႔ဆိုခ့ဲသည္။ မိညိဳ၏ ကဗ်ာဥာဏ္ ရည္ႏွင့္ စိတ္ဓါတ္အရည္အေသြးကို ေကာင္းစြာ အကဲခတ္ႏိုင္ေသာ ရတုတစ္ပုဒ္ပင္ျဖစ္သည္။

"ေတာင္တြင္ ျမင့္မိုရ္၊ ကၽြႏု္ပ္ဆိုသား၊ ေရညိဳရစ္သန္း၊ ရဲလ်က္၀န္း၍၊ ေဘးကၽြန္းအလယ္၊ ေလးသြယ္ျခည္ ေရာင္၊ တေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္၊ ဘုန္းေခါင္အထြဋ္၊ သံုးလူနတ္တို႔၊ မခၽြတ္ေမတၱာ၊ ဘိဓမၼာကို၊ မွန္စြာအေခါင္၊ ၾကာ လႊမ့္ေဆာင္သည္၊ ေတာင္တြင္ျမင့္မိုရ္ သာတကား။

စည္တြင္ ဗဟုိရ္၊ ကၽြႏု္ပ္ဆိုသား၊ ခါကိုသိေစ၊ ရွစ္ႀကိမ္ေန႔ျဖင့္၊ ခ်က္ေရမေရႊ႕၊ တီး ဓေလ့ကား၊ ညဥ့္ေန႔နာရီ၊ ေျခာက္ဆယ္စီလွ်င္၊ ခ်က္ခ်ီလည့္က်ဴး၊ ညဥ့္သီးသန္ေကာင္၊ ေသာက္ေရာင္မိုးေသာက္၊ မြန္းတည့္ေရာက္က၊ ၀မ္းေျမာက္ရႊင္လန္း၊ လူရဟုန္းတို႔၊ ထက္၀န္းဖူးျမင္၊ သိစီရင္သည္၊ စည္တြင္ဗဟိုရ္သာတကား။

နန္းတြင္းမိညိဳ၊ ကၽြႏု္ပ္ဆိုသား၊ ေမွာင္ကိုပယ္လင္း၊ ဆီမီး၀င္းသို႔၊ သီတင္းငါးမည္၊ သီလတည္လ်က္၊ လွရည္ ညက္ေသး၊ ေျပး၍မဆို၊ သူ႔ကိုႏွိပ္စက္၊ မာန္မထြက္တည့္၊ ၀ွန္တတ္ပညာ၊ လကၤာရတု၊ ဆိုမွဳအရြ၊ ၾကားက စိတ္၀မ္း၊ သူ႔နားခ်မ္းလိမ့္၊ စြဲလမ္းထုိတြင္၊ ေတာင္ႏွယ္ထင္သည္၊ နန္းတြင္း မိညိဳသာတကား။"

ထြန္းေရႊခိုင္ (မဟာ၀ိဇၨာ)

ရခိုင္စာဆိုေတာ္မ်ား စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment