တခါက ပညာမန တက္နိန္ေရ လူငယ္တေယာက္ ျမစ္ဆိပ္တခုကို ေရာက္လာေရခါ ကဒိုးေလာင္းက ျမစ္ လယ္ကို ေရာက္နိန္ပါဗ်ာယ္။ ေနာက္ကဒိုးေလာင္းကိုမေစာင့္ခ်င္စြာနန္႔အနားမွာခ်ဳိင္ထားေရေလာင္း ေဟာင္း
တစီးကို ငွားပနာ ျမစ္ကို ျဖစ္ပါေရ။
ျမစ္လယ္ကို ေရာက္ေတခါ ေလာင္းေလွာ္လာေရ ၀ါႀကီးဖက္ကို လွည့္ပနာ " အခင္ႀကီး ဒႆနိကေဗဒ ဆိုစြာ ကို သိပါလား။" လို႔ မိန္းလိုက္ပါေရ။
"ၾကားေတာင္ မႀကားဖူးေ၀ တူေခ်။"လို႔ ေလာင္းသမား ၀ါႀကီးက ေျပာလိုက္ပါေရ။
"ဟုတ္ပါေရ။ အခင္ႀကီး႐ို႕ ဇာၾကားဖူးပါဖို႔လဲ။ ဒႆနိကေဗဒ ဆိုစြာ အေၾကာင္းအရာတိုင္းကို ယုတိၱက်က် သံုးသပ္တတ္ေတ ပညာရပ္ကို ေျပာစြာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ဒႆနိကေဇဒနန္႔ ဘြဲ႔ယူထားပါေရ။"
"ယေက အခင္ႀကီး မႏုႆေဗဒ ဆိုစြာကို ၾကားဖူးပါလား။"
"အင္ဟင့္ ေ၀။"
"မႏုႆေဗဒ ဆိုစြာ ကေကာင္း အက်ဳိးသက္ေရာက္မွဳရွိေရ လူ႔အတိုင္အပင္ခံ ပညာရပ္တမ်ဳိးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ က မႏုႆေဗဒမွာ မဟာဘြဲ႔ ရထားပါေရ။"
"အခင္ႀကီး ယုတိၱေဗဒ ဆိုစြာကို ဘာ၀ါ"
"အင္ဟင့္ ေ၀။"
"ယုတိၱေဗဒဆိုစြာ သဘာ၀ အမွန္တရားတိကို စနစ္တက် ေလ့လာေရ ဘာသာရပ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ယုတိၱ ေဗဒ ပညာရပ္မွာ ပါရဂူဘြဲ႔ ယူထားပါေရ အခင္ႀကီး။"
လူငယ္က တတ္သမွ် ပညာရပ္တိကို ထုတ္ေက်ာ္နိန္ေရ အခ်ိန္မွာ ေလာင္း၀မ္းထဲကို ရီတိက တေသာေသာ ၀င္လာပါေရ။ ၀ါႀကီးက ရီပက္နန္႔ ပက္ထုတ္လုိ႔ မႏို္င္ေရခါ "အေ၀ တူေမာင္။ ေယေက စကားမစပ္ တူေမာင္ ကူးခပ္ေဗဒကို သိလာမသိ။"လို႔ မိန္းလိုက္ပါေရ။
"ေယ။ ေအပိုင္ပညာရပ္ကို ကၽြန္ေတ္ာ တခါလည္း မၾကားဖူးပါ။"
"ေအးေ၀။ ေအအခ်န္မွာ ကူးခပ္ေဗဒ ဆိုေရ ရီကူးပညာကို မတတ္ေကေတာ့ခါ အသက္ရွင္ဖို႔ လမ္းမျမင္ေ၀ တူေခ်။ အခင္ႀကီးေတာ့ခါ ကူးခပ္ေဗဒကို လက္တိြ အသံုးခ်ဗ်ာယ္ေ၀။"ဆိုပနာ ေလာင္းထက္က ျဗဳန္းခနဲ ခုန္ဆင္းလားပါေရ။
ယင္းခါ လူငယ္က "အဘာေလး အခင္ႀကီး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို တေယာက္တည္း မထားခပါေက့။ ကၽြန္ေတာ္ ရီမကူးတတ္ပါ။"လို႔ ေအာ္ငုိၿပီးေက ေတာင္းပန္ပါေရ။
၀ါႀကီးလည္း သနားလားပနာ ပပင္ပပန္း ကယ္လိုက္ခါမွ ကမ္းစပ္ကို ေရာက္လားကတ္ပါေရ။ ကမ္းစပ္မွာ တေအာ့ေအာ့နန္႔ ရီတေသာေသာ အန္ၿပီးခါမွ လူငယ္လည္း မာနတိ က်လားပါေရလတ္။
ဘ၀သင္ခန္းစာ။ ။ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာ တမ်ဳိး၊ႏွစ္မ်ဳိးကို ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ရံုနန္႔ ငါ့ပိုင္လူ မရွိဗ်ာယ္လို႔ မာန မတက္ကတ္ပါေက့။ လူတိုင္းစြာ ကိုယ့္ထက္ ပညာရပ္တခုခုမွာ အားသာနိန္တတ္ေတ ဆိုစြာကို သတိရကတ္ပါ သူငယ္ခ်င္း႐ို႕။
KWKhaing (AMP)
တစီးကို ငွားပနာ ျမစ္ကို ျဖစ္ပါေရ။
ျမစ္လယ္ကို ေရာက္ေတခါ ေလာင္းေလွာ္လာေရ ၀ါႀကီးဖက္ကို လွည့္ပနာ " အခင္ႀကီး ဒႆနိကေဗဒ ဆိုစြာ ကို သိပါလား။" လို႔ မိန္းလိုက္ပါေရ။
"ၾကားေတာင္ မႀကားဖူးေ၀ တူေခ်။"လို႔ ေလာင္းသမား ၀ါႀကီးက ေျပာလိုက္ပါေရ။
"ဟုတ္ပါေရ။ အခင္ႀကီး႐ို႕ ဇာၾကားဖူးပါဖို႔လဲ။ ဒႆနိကေဗဒ ဆိုစြာ အေၾကာင္းအရာတိုင္းကို ယုတိၱက်က် သံုးသပ္တတ္ေတ ပညာရပ္ကို ေျပာစြာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ဒႆနိကေဇဒနန္႔ ဘြဲ႔ယူထားပါေရ။"
"ယေက အခင္ႀကီး မႏုႆေဗဒ ဆိုစြာကို ၾကားဖူးပါလား။"
"အင္ဟင့္ ေ၀။"
"မႏုႆေဗဒ ဆိုစြာ ကေကာင္း အက်ဳိးသက္ေရာက္မွဳရွိေရ လူ႔အတိုင္အပင္ခံ ပညာရပ္တမ်ဳိးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ က မႏုႆေဗဒမွာ မဟာဘြဲ႔ ရထားပါေရ။"
"အခင္ႀကီး ယုတိၱေဗဒ ဆိုစြာကို ဘာ၀ါ"
"အင္ဟင့္ ေ၀။"
"ယုတိၱေဗဒဆိုစြာ သဘာ၀ အမွန္တရားတိကို စနစ္တက် ေလ့လာေရ ဘာသာရပ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ယုတိၱ ေဗဒ ပညာရပ္မွာ ပါရဂူဘြဲ႔ ယူထားပါေရ အခင္ႀကီး။"
လူငယ္က တတ္သမွ် ပညာရပ္တိကို ထုတ္ေက်ာ္နိန္ေရ အခ်ိန္မွာ ေလာင္း၀မ္းထဲကို ရီတိက တေသာေသာ ၀င္လာပါေရ။ ၀ါႀကီးက ရီပက္နန္႔ ပက္ထုတ္လုိ႔ မႏို္င္ေရခါ "အေ၀ တူေမာင္။ ေယေက စကားမစပ္ တူေမာင္ ကူးခပ္ေဗဒကို သိလာမသိ။"လို႔ မိန္းလိုက္ပါေရ။
"ေယ။ ေအပိုင္ပညာရပ္ကို ကၽြန္ေတ္ာ တခါလည္း မၾကားဖူးပါ။"
"ေအးေ၀။ ေအအခ်န္မွာ ကူးခပ္ေဗဒ ဆိုေရ ရီကူးပညာကို မတတ္ေကေတာ့ခါ အသက္ရွင္ဖို႔ လမ္းမျမင္ေ၀ တူေခ်။ အခင္ႀကီးေတာ့ခါ ကူးခပ္ေဗဒကို လက္တိြ အသံုးခ်ဗ်ာယ္ေ၀။"ဆိုပနာ ေလာင္းထက္က ျဗဳန္းခနဲ ခုန္ဆင္းလားပါေရ။
ယင္းခါ လူငယ္က "အဘာေလး အခင္ႀကီး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို တေယာက္တည္း မထားခပါေက့။ ကၽြန္ေတာ္ ရီမကူးတတ္ပါ။"လို႔ ေအာ္ငုိၿပီးေက ေတာင္းပန္ပါေရ။
၀ါႀကီးလည္း သနားလားပနာ ပပင္ပပန္း ကယ္လိုက္ခါမွ ကမ္းစပ္ကို ေရာက္လားကတ္ပါေရ။ ကမ္းစပ္မွာ တေအာ့ေအာ့နန္႔ ရီတေသာေသာ အန္ၿပီးခါမွ လူငယ္လည္း မာနတိ က်လားပါေရလတ္။
ဘ၀သင္ခန္းစာ။ ။ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာ တမ်ဳိး၊ႏွစ္မ်ဳိးကို ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ရံုနန္႔ ငါ့ပိုင္လူ မရွိဗ်ာယ္လို႔ မာန မတက္ကတ္ပါေက့။ လူတိုင္းစြာ ကိုယ့္ထက္ ပညာရပ္တခုခုမွာ အားသာနိန္တတ္ေတ ဆိုစြာကို သတိရကတ္ပါ သူငယ္ခ်င္း႐ို႕။
KWKhaing (AMP)
No comments:
Post a Comment